Bodossaki Lectures on Demand

Biomimicry in education: educational reality and biomimicry narration

Νικολιδάκης Συμεών

29 Ιουνίου 2015

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 18:52 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1427
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η δημιουργικότητα στην εκπαίδευση εισάγει μια νέα περιοχή μελέτης, καθώς μπορεί να δημιουργήσει, σε συνδυασμό με τη βιομιμητική, αναγνωρισμένους ειδικούς να ανταποκριθούν στις τρέχουσες προκλήσεις της μετα-βιομηχανικής κοινωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η εκπαίδευση με εφαρμογή των αρχών της βιομιμητικής προσδίδει νέα χαρακτηριστικά και μορφές λειτουργίας στην κατάρτιση των μελλοντικών επιχειρηματιών για τη διαμόρφωση και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους ως προς τις πρακτικές επίλυσης προβλημάτων και την καινοτομία, οι οποίες δεξιότητες αποτελούν, κατά κύριο λόγο, βασικά προαπαιτούμενα στην προσωπική τους ζωή και τις οργανώσεις. Στο πλαίσιο αυτό, τα προγράμματα σπουδών θα πρέπει να υποβάλλονται σε ειδικές μετατροπές και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αναλάβουν το νέο τους πολυδιάστατο ρόλο στην υποστήριξη της εμφύσησης δημιουργικών ικανοτήτων σκέψης στους μαθητές τους. Η χρήση της Βιομιμητικής στη δημιουργικότητα μπορεί να ενισχυθεί σε διαφορετικές εκπαιδευτικές βαθμίδες, όπως η Δευτεροβάθμια, η Τριτοβάθμια ή η Επαγγελματική Κατάρτιση. Σε κάθε τομέα, αναζητώνται ειδικές τροποποιήσεις, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προσδοκίες του κάθε πληθυσμού. Την ίδια στιγμή, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους με διαφορετικό τρόπο, δίνοντας έμφαση στους μαθητές τους και τις προσδοκίες τους. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής των νεόφυτων εκπαιδευτικών μεθόδων και πρακτικών που συμβάλλουν στην οικοδόμηση ισχυρών δημιουργικών ικανοτήτων που ευνοούν την καινοτομία.

Νικολιδάκης Συμεών Ερευνητής, Biomimicry Greece Research and Innovation Centre
O Συμεών Νικολιδάκης είναι φιλόλογος. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στην Ηθική Φιλοσοφία. Επίσης, βρίσκεται στο τελικό στάδιο μεταπτυχιακών σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρηματικής Καινοτομίας και Τεχνολογίας. Έχει παρακολουθήσει ετήσια σεμινάρια κατάρτισης στον τομέα της εκπαίδευσης και της ψυχολογίας ενηλίκων. Έχει εργαστεί σε ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και επίσης, εθελοντικά, για δύο χρόνια στη βιβλιοθήκη της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Είναι επιστημονικός συνεργάτης σε θέματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία στο Ίδρυμα Ανοικτή Εκπαίδευση, όπου είναι υπεύθυνος για τα προγράμματα διδασκαλίας των φιλολογικών θεμάτων. Έχει εκδώσει βιβλία για τη διδασκαλία στο Λύκειο και για τη διδασκαλία στην Ειδική Αγωγή. Ήταν επίσης υπεύθυνος για την έκδοση συλλογικών τόμων που σχετίζονται με την ποίηση, τη Διδασκαλία, τη Λογοτεχνία και τη Φιλοσοφία. Δίδαξε σε σεμινάρια κατάρτισης στην Αθήνα και την Καλαμάτα, και παρουσίασε τα άρθρα του σε διεθνή και τοπικά επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε διακεκριμένα επιστημονικά περιοδικά και έχουν κείμενά του έχουν συμπεροληφθεί σε πρακτικά συνεδρίων και κεφάλαια βιβλίων. Είναι μέλος της επιστημονικής επιτροπής του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Culture. Μιλάει άπταιστα Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στην διδασκαλία, τη φιλοσοφία, τη σχολική ψυχολογία, τη μεθοδολογία λογισμικού και τα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Σχετικές ομιλίες

Ανταγωνιστικότητα για ανάπτυξη: προτάσεις πολιτικής. 2η ενότητα: Εκπαίδευση - Καινοτομία - Επιχειρηματικότητα - Χωροταξία 104:05

Σεπ 29, 2014

Ανταγωνιστικότητα για ανάπτυξη: προτάσεις πολιτικής. 2η ενότητα: Εκπαίδευση - Καινοτομία - Επιχειρηματικότητα - Χωροταξία

Τραυλός Νικόλαος Καλογήρου Γιάννης Τσακανίκας Άγγελος Κομνηνός Νίκος Εμμανουηλίδης Παύλος Γιαννακούρου Γεωργία Κορρές Γεώργιος

Γλώσσα: Ελληνική