Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Σιωπηρή Σύμβαση Εργασίας και Νέες Μορφές Πατρωνίας

Ασπρούλης Άρης

5 Ιουνίου 2015

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 15:33 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 832
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Οι κοινωνικές ανισότητες αποτελούν το θεμελιώδες πρόβλημα στην επιστήμη της Κοινωνιολογίας, καθώς καθορίζουν τη θέση των ανθρώπων στην κοινωνία και άρα δημιουργούν τις αντιλήψεις που διαμορφώνουν οι άνθρωποι για τον εαυτό τους και τους άλλους. Οι αντιλήψεις αυτές συμβάλουν στην ανάπτυξη των κοινωνικών ρόλων, των θεσμών και των αξιών, διαμέσου των οποίων παγιώνονται οι υπάρχουσες δομές κοινωνικής στρωμάτωσης και νομιμοποιούνται οι επόμενες. 

Η διεθνής βιβλιογραφία σήμερα προσπαθεί να κατανοήσει τους τρόπους με τους οποίους σχηματίζονται παγκοσμίως οι νέες αγορές εργασίας, ποιες είναι οι εργασιακές συνθήκες που προκύπτουν μέσα από τη λειτουργία τους και πώς τελικά οι συνθήκες αυτές δημιουργούν νέα κοινωνικά στερεότυπα, τα οποία κατασκευάζουν νέες μορφές κοινωνικών ανισοτήτων. Οι σημερινές αναλύσεις προχωρούν ένα βήμα παρακάτω τον παραδοσιακό διάλογο γύρω από το ζήτημα, ορίζοντας ως πρόβλημα την ίδια την απασχόληση, από τη στιγμή που τα νέα επαγγέλματα τα οποία αναδύονται στις νέες αγορές εργασίας και οι συνθήκες εργασίας που τα συνοδεύουν, δημιουργούν ένα νέο εργατικό δυναμικό το οποίο τίθενται αυτομάτως στο κοινωνικό περιθώριο.

Και στην Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, η καθιέρωση των νεοφιλελεύθερων προταγμάτων και η απορρύθμιση του Κράτους Πρόνοιας οδήγησαν στη σταδιακή διαμόρφωση ενός νέου εργατικού δυναμικού στον τομέα των προσωπικών υπηρεσιών, το οποίο φαίνεται να οδηγείται σε νέες μορφές υπηρετικότητας, καθώς ωθείται στη σύναψη σιωπηρών συμβάσεων εργασίας οι οποίες περιέχουν δεσμεύσεις και εξαρτήσεις προ-καπιταλιστικού και φεουδαρχικού τύπου.

Στο φαινόμενο αυτό αποπειράται να ρίξει φως η εν λόγω ομιλία, προσεγγίζοντας τις παραμέτρους εκείνες που συνθέτουν την κουλτούρα της υπηρετικότητας στον τομέα των προσωπικών υπηρεσιών σήμερα.

Ασπρούλης Άρης Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν - Υποψήφιος Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου

Ο Άρης Ασπρούλης είναι αριστούχος Κοινωνιολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με Master στην Εφαρμοσμένη Κοινωνική Πολιτική. Από το 2006 εργάζεται ως Publicist, δημιουργώντας τη δημόσια εικόνα καλλιτεχνικών δράσεων (παραστάσεις / συναυλίες / βιβλία / φεστιβάλ / εκθέσεις), προσώπων και οργανισμών, μέσα από έναν επικοινωνιακό σχεδιασμό που λειτουργεί ως προέκταση του έργου τέχνης, του καλλιτέχνη ή του οργανισμού που προβάλλεται, με υψηλή αισθητική συνέπεια και εξειδικευμένη αντιμετώπιση βάσει της ιδιαιτερότητας που απαιτεί η εκάστοτε καλλιτεχνική πρόταση. Έχει συνεργαστεί με το Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, το Εθνικό Θέατρο, τη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, το Φεστιβάλ Φιλίππων, την εταιρεία παραγωγής «Λυκόφως» και με τους περισσότερος θεατρικούς χώρους της Αθήνας. Τη σεζόν 2012-2013 συμμετείχε στη δημιουργική ομάδα για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του καλλιτεχνικού προγραμματισμού του νεοσύστατου πολυχώρου «Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων». Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της ομάδας «bijoux de kant». Από το 2014 διατελεί Διευθυντής Επικοινωνίας & Προβολής στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν. Το καλοκαίρι του 2017 κλήθηκε από τον Δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας για να αναλάβει τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό των θεατρικών παραστάσεων του νεοσύστατου «Φεστιβάλ στην Θάλασσα» το οποίο πραγματοποιήθηκε στις διατηρητέες πρώην βιομηχανικές εγκαταστάσεις του παλιού εργοστασίου Λιπασμάτων. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) και του Κέντρου Κοινωνικής Μορφολογίας & Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου (ΚΕΚΜΟΚΟΠ), έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις σε ακαδημαϊκά συνέδρια στην Ελλάδα και την Αγγλία, έχει διδάξει Κοινωνιολογία της Εργασίας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας και έχει δημοσιεύσει στα επιστημονικά περιοδικά «Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών», «Επιστημονική Θεώρηση: Κοινωνική Συνοχή & Ανάπτυξη» και στις εκδόσεις «Σοκόλη». Με τη σκηνοθέτη Ιόλη Ανδρεάδη έχουν γράψει τα θεατρικά έργα «Οικογένεια Τσέντσι» (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης 2015 – 2016), «Διακόσιες δέκα χιλιάδες οκάδες βαμβακιού» (Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς 2016), «Young Lear» (Φεστιβάλ Αθηνών 2016), «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν» (Θέατρο Τέχνης 2017 – 2018) και «Στη μνήμη ενός μικρού παιδιού» (Άσυλο Ανιάτων 2019), ενώ έχουν διασκευάσει τα έργα «Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα» των Ντάνκαν ΜακΜίλαν και Τζώνυ Ντόναχο σε μετάφραση Αντώνη Γαλέου (Θέατρο του Νέου Κόσμου 2017 & Hellenic Centre London 2018), «Ίων» του Ευριπίδη σε μετάφραση Ιόλης Ανδρεάδη (Φεστιβάλ Φιλίππων 2017, Θέατρο Άλφα.Ιδέα 2018 & The Tank NYC 2019) και «Μισάνθρωπος» του Μολιέρου σε μετάφραση Γιάγκου Ανδρεάδη (Σύγχρονο Θέατρο 2018). Το 2016 η Athens Voice τον παρουσίασε ως «ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τις παραστάσεις της πόλης», ενώ το 2019 η Boussias Communications τον συμπεριέλαβε στους 72 opinion leaders που επέλεξε για την ειδική πολυτελή έκδοση "Luxury Shapers - οι οραματιστές της πολυτέλειας".

Σχετικές ομιλίες

"Είμαστε όλοι Πολίτες": Προώθηση της Διαφάνειας στην Κοινωνία των Πολιτών» – Παρουσίαση της Χάρτας Διαφάνειας και Λογοδοσίας των ΜΚΟ 01:20:40

Ιαν 22, 2014

"Είμαστε όλοι Πολίτες": Προώθηση της Διαφάνειας στην Κοινωνία των Πολιτών» – Παρουσίαση της Χάρτας Διαφάνειας και Λογοδοσίας των ΜΚΟ

Λαγανόπουλος Σωτήρης Κουτζούκου Φαίη Τέντες Ιωάννης Mora Veronika Μπακούρης Κώστας Σουφλής Ιωάννης Λιαρίκος Κωσταντίνος

Γλώσσα: Ελληνική, Αγγλική