Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Εξ αποστάσεως στην Δευτεροβάθμια

Παπαδάκης Σπύρος, Σωτηρίου Σοφοκλής, Κουσλόγλου Μανώλης, Κυριακός Δημήτρης, Κοντογιάννης Κωστής, Κανίδης Ευάγγελος, Παρασκευάς Μιχάλης

31 Μαΐου 2020

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 02:14:21 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 168
Ομιλητές
Παπαδάκης Σπύρος
Σωτηρίου Σοφοκλής
Κουσλόγλου Μανώλης
Κυριακός Δημήτρης
Κοντογιάννης Κωστής
Κανίδης Ευάγγελος
Παρασκευάς Μιχάλης

Γλώσσα
Ελληνική

Ημερομηνία
31/05/2020

Διάρκεια
02:14:21

Εκδήλωση
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης

Χώρος
Διαδικτυακή διημερίδα

Διοργάνωση
Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΑΚ
Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
grnet
GUnet
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ"
Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης "Αθηνά"
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών - ΕΠΙΣΕΥ
Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Advanced Educational Technologies and Mobile Applications Lab
eTwinning
Scientix

Κατηγορία
Εκπαίδευση

Ετικέτες
εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανοιχτή εκπαίδευση, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, Internet of Things, ανοιχτές τεχνολογίες, πανδημία, κορωνοϊός, COVID-19, τηλεκπαίδευση, εκπαιδευτικός, IoT

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, διοργάνωσε στις 30-31 Μαΐου 2020, την διαδικτυακή διημερίδα “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”.

Η διημερίδα διεξήχθη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σκοπός της Ημερίδας

H διημερίδα αποσκοπεί να συμβάλλει

  • Στην ανάδειξη καλών πρακτικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
  • Στην αξιοποίηση κατάλληλων ανοικτών ψηφιακών εργαλείων, ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και δεδομένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
  • Στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων που εμφανίστηκαν στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τρόποι αντιμετώπισής τους,
  • Στην ανάδειξη των προκλήσεων της επόμενης περιόδου και η προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της πολιτείας.

Σε ποιους απευθύνεται

Στους διδάσκοντες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς φορείς και δημιουργούς ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου για όλες τις βαθμίδες και τους φορείς χάραξης πολιτικής.

Θεματολογία

  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Λύσεις που αξίζει να παραμείνουν την επόμενη μέρα της πανδημίας
  • Διατήρηση της ψυχικής υγείας και ευεξίας εκπαιδευτικών και μαθητών
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικών δικτύων υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου
  • Η αξιοποίηση της ανοικτής εκπαίδευσης στην τρέχουσα περίοδο και οι ευκαιρίες ανάπτυξής της στη μετά την πανδημία εποχή
  • Η συμβολή του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Συζήτηση: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα

Θέματα στρογγυλής τράπεζας

  • Εξ αποστάσεως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Επιμόρφωση εκπαιδευτικών,
  • Εξ αποστάσεως στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αξιοποίηση των ανοικτών τεχνολογιών,
  • Εξ αποστάσεως στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
  • Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε

και συζητώνται μεταξύ άλλων θέματα που αφορούν

  • Κοινωνικές ανισότητες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Επαναχρησιμοποίηση Εκπαιδευτικού Υλικού – ανοιχτές άδειες χρήσης
  • Αξιοποίηση Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Δεδομένων την εποχή της πανδημίας

Το BLOD δημοσιεύει τις ομιλίες της κύριας αίθουσας και ευχαριστεί τους διοργανωτές για την παραχώρηση των βίντεο.

Παπαδάκης Σπύρος ΠΕ.Κ.Ε.Σ Δυτικής Ελλάδας, ΕΑΠ

Ο Σπύρος Παπαδάκης γεννήθηκε στα Χανιά της Κρήτης. Εργάζεται ως Συντονιστής
Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής (ΠΕ86) στην Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας &
Δ/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας και περιοδικά με μερική απασχόληση ως διδάσκων
Καθηγητής-Σύμβουλος (ΣΕΠ) στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚυ), το Ελληνικό
Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) & Επιστημονικός Συνεργάτης στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας
Υπολογιστών & Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) «Διόφαντος».

Έχει διδακτορικό δίπλωμα στην Πληροφορική, μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Εκπαίδευση
Ενηλίκων, και πτυχίο Μαθηματικών. Είναι συν-συγγραφέας δέκα (10) βιβλίων (μεταξύ
αυτών το βιβλίο Επιμόρφωσης Α’ Επιπέδου-Βασικές Δεξιότητες ΤΠΕ), τριών (3) κεφαλαίων
σε συλλογικούς τόμους στα Ελληνικά και δύο (2) κεφαλαίων σε διεθνείς τόμους στα
Αγγλικά. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από εκατό (120) άρθρα σε διεθνή και ελληνικά
επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, με περισσότερες από 180 ετεροαναφορές.

Έχει λάβει μέρος - διδάξει σε Ελληνικά, Ευρωπαϊκά και Διεθνή Ερευνητικά & Αναπτυξιακά
Προγράμματα και προγράμματα Εισαγωγής Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και
Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ (Διεπιστημονική εκπαίδευση για τη Χρήση των Η/Υ στη
Β/θμια Εκπ/ση, TRENDS, ΟΔΥΣΣΕΑΣ, Ευρεία Επιμόρφωση, Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, eΟΜΟΓΕΝΕΙΑ, EPICT, Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής, TICTC, REVIT, Α’ Επίπεδο
Επιμόρφωσης για Βασικές δεξιότητες ΤΠΕ, Β’ Επίπεδο για Αξιοποίηση ΤΠΕ στη διδασκαλία,
UMI-Sc-Ed).

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται -χωρίς να περιορίζονται- στην κατανόηση
και υποστήριξη της τεχνολογικά υποστηριζόμενης διδασκαλίας και πώς οι άνθρωποι
μαθαίνουν καλύτερα με την υποστήριξη της πληροφορικής. Ειδικότερα στα πεδίο της
εκπαιδευτικής τεχνολογίας με έμφαση σε εργαλεία σχεδιασμού μάθησης, στην εξ
αποστάσεως εκπαίδευση και εκπαίδευση ενηλίκων με έμφαση στην επιμόρφωση
εκπαιδευτικών. Αλληλεπιδραστικά Μεικτά Περιβάλλοντα Μάθησης με έμφαση στην
Ανεστραμμένη τάξη. Τεχνολογικά υποστηριζόμενης μεικτής μάθησης, Πανταχού παρών
υπολογισμός, Κινητή μάθηση και το Διαδίκτυο των Πραγμάτων.

Διετέλεσε Διευθυντής του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (ΠΕΚ) Πάτρας,
Προϊστάμενος Προσωπικού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) Διοικητικός
Υπεύθυνος του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Μεθοδολογίας του ΕΑΠ, Πρόεδρος
του Βαθμολογικού Κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων, Πρόεδρος Ειδικού Εξεταστικού
Κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων και Πρόεδρος του Παραρτήματος Πάτρας της Ελληνικής
Μαθηματικής Εταιρείας καθώς και μέλος επιτροπών του Π.Ι. και του ΙΕΠ για τον καθορισμό
ΩΠΣ και Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών μαθημάτων Γενικού & Επαγγελματικού
Λυκείου στην Πληροφορική.

Σωτηρίου Σοφοκλής Διευθυντής Έρευνας & Ανάπτυξης, Ελληνογερμανική Αγωγή

ΜΕΛΟΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ - ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ

Οκτώβριος 2002 - σήμερα
Μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών. Η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Επιστημών έχει ως στόχο την προώθηση, ανάδειξη και η προβολή επιστημονικών και τεχνολογικών εφαρμογών και μελετών σε Ευρωπαϊκό και Διεθνές επίπεδο.
Ιούνιος 2005 - σήμερα
Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ECSITE - European Network of Science Centers and Museums. Ο οργανισμός ECSITE αποτελεί ένα δίκτυο 385 Μουσείων Επιστημών και Ερευνητικών Ινστιτούτων από 35 χώρες της Ευρώπης που εργάζονται για την προώθηση των επιστημονικών ιδεών στο ευρύ κοινό και ιδιαίτερα στους νέους ενώ ταυτόχρονα συμβαλλουν στο γεφύρωμα του χάσματος μεταξύ τυπικών και άτυπων περιβαλλόντων εκπαίδευσης.

Οκτώβριος 1998 - σήμερα
Μέλος της ομάδας εμπειρογνωμόνων για τη δημιουργία της "Ανοικτής Τάξης" του δικτύου EDEN (European Distance Education Network). Το Δίκτυο έχει ως κύριο στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κατάρτισης και την εφαρμογή πιλοτικών σχεδίων για τη χρήση των ΤΠΕ και την ηλεκτρονική μάθηση (eLearning). Η ομάδα "Ανοικτή Τάξη" ειδικεύεται στις μελέτες και την καταγραφλη της επίδρασης των νέων τεχνολογιών στα Ευρωπαϊκά σχολεία.

Μάρτιος 2000 - σήμερα
Μέλος του Δικτύου STEDE (Science Teacher Education Development in Europe - Thematic Network). Στόχος του Δικτύου είναι η έρευνα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στο θέμα της εκπαίδευσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών των Φυσικών Επιστημών τόσο στην εισαγωγή των νέων παιδαγωγικών μεθόδων στη διδασκαλία όσο και στη χρήση νέων εκπαιδευτικών εργαλείων και εφαρμογών.

ΣΠΟΥΔΕΣ

Ιούνιος 1998
Ολοκλήρωση Διδακτορικής Διατριβής με θέμα "Μελέτη δυνατοτήτων ανίχνευσης Ενεργών Γαλαξιακών Πυρήνων με το τηλεσκόπιο ΝΕΣΤΩΡ", Τομέας Πυρηνικής Φυσικής και Στοιχειωδών Σωματιδίων, Τμήμα Φυσικής, Σχολή Θετικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επίδοση "Αριστα".
Σεπτέμβριος 1996
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην "Πυρηνική και Φυσική Στοιχειωδών Σωματιδίων", Τομέας Πυρηνικής Φυσικής και Στοιχειωδών Σωματιδίων, Τμήμα Φυσικής, Σχολή Θετικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επίδοση "Αριστα".

Σεπτέμβριος 1994 - Ιούνιος 1995
Παρακολούθηση του Μεταπτυχιακού προγράμματος Σπουδών του ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος", Μ.Ο. βαθμολογίας 8

Ιούνιος 1994 - Αύγουστος 1994
Παρακολούθηση του μεταπτυχιακού προγράμματος μαθημάτων του C.E.R.N. (European Center for Nuclear and Particle Research), Γενεύη, Ελβετία.

Φεβρουάριος 1993
Δίπλωμα Φυσικής, Τμήμα Φυσικής, Σχολή Θετικών Επιστημών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Επίδοση "Αριστα".

Ιούνιος 1998
Απολυτήριο Λυκείου, Πειραματικό Λύκειο Αναβρύτων, Βαθμός: 19 7/10 .

ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

1989 - 1990. Υποτροφία ΙΚΥ
1990 - 1991. Υποτροφία ΙΚΥ
1995 – 1998. Υποτροφία Ιδρύματος Μποδοσάκη

Κουσλόγλου Μανώλης Φυσικός - Υποδιευθυντής, 3ο Γυμνάσιο Καβάλας - Δημιουργός/συνδιαχειριστής της ομάδας, «Εξ αποστάσεως εκπαίδευση»

Ο Μανώλης Κουσλόγλου είναι καθηγητής Φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ελευθερούπολη Καβάλας και σπούδασε στο ΑΠΘ, όπου έκανε και το μεταπτυχιακό του στην Ηλεκτρονική Φυσική. Στην αρχή εργάστηκε στον ιδιωτικό τομέα ως μηχανικός ανάπτυξης τηλεπικοινωνιακού λογισμικού σε διεθνή εταιρεία, κι έπειτα στράφηκε στην εκπαίδευση. Από το 2002 είναι επιμορφωτής ενηλίκων και από το 2018 υποδιευθυντής στο 3ο Γυμνάσιο Καβάλας. Στα χόμπι του, εκτός από τα πειράματα φυσικής, περιλαμβάνεται και ο τζουράς του.

Η πιο φρέσκια προσθήκη στο βιογραφικό του είναι η δημιουργία στο facebook της ομάδας αλληλο-υποστήριξης εκπαιδευτικών «Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση», με 27.000 μέλη.

Κυριακός Δημήτρης Διευθυντής, Δημόσιο ΙΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ - Αντιπρόεδρος, Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Ο Δημήτρης Κυριακός είναι Διευθυντής του Δημοσίου ΙΕΚ ΑΙΓΑΛΕΩ και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας.

Δείτε το πλήρες βιογραφικό σημείωμα του Δημήτρη Κυριακού στο ιστολόγιό του.

Ιστολόγιο του Δημήτρη Κυριακού

Κοντογιάννης Κωστής Διευθυντής 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών

Ο Κωστής Κοντογιάννης είναι πτυχιούχος Μηχανικός Μεταλλείων από το ΕΜΠ και Φυσικός από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και έχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης (ΜPh) από το τμήμα ΜΙΘΕ του Παν. Αθηνών στην Ιστορία και Φιλοσοφία της Επιστήμης και της Τεχνολογίας και από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (MEd). Από το 2000 έχει φοιτήσει σε προγράμματα με αντικείμενο την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου, τη διοίκηση της εκπαίδευσης και τις σύγχρονες εκπαιδευτικές θεωρίες στα πανεπιστήμια Harvard, Berkeley και Princeton, ενώ έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και ημερίδες διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.

Από το 1989 εργάζεται στο χώρο της εκπαίδευσης, τόσο σε ιδιωτικά όσο και σε δημόσια σχολεία, είτε ως καθηγητής Φυσικής, είτε ως διευθυντής εκπαιδευτικής μονάδας.Παράλληλα έχει συμμετάσχει ως συντονιστής στις ομάδες έργου που ανέπτυξαν εκπαιδευτικά λογισμικά για λογαριασμό τουΥπουργείου Παιδείας, σε έργα που ανέπτυξαν εκπαιδευτικό ψηφιακό περιεχόμενο στo πλαίσιo δράσεων της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας, σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά ερευνητικά προγράμματα με αντικείμενο την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, συνεργαζόμενος πανεπιστημιακά τμήματα και ερευνητικά ιδρύματα, είχε αναλάβει τη διεύθυνση του θερινού σχολείου για μεταπτυχιακούς φοιτητές και ερευνητές με θέμα "Το αποτύπωμα της Πλατωνικής Φιλοσοφίας στη Σύγχρονη Επιστήμη και Τεχνολογία" (2012-14), ενώ ήταν βασικό μέλος της ομάδας που ανέπτυξε το διαδραστικό πάρκο ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟ (www.polymechanon.gr) το οποίο είναι τεχνοβλαστός του Πανεπιστημίου της Αθήνας. Τέλος, είναι επιμορφωτής στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και αξιολογητής επιμορφωτών ενηλίκων στον ΕΟΠΕΠ.

Κανίδης Ευάγγελος ΠΕΚΕΣ Β ΑΘήνας

Ο Ευάγγελος Κανίδης είναι Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Β' Αθήνας και Ανατολικής Αττικής. Το πρώτο πτυχίο του ήταν από το Μαθηματικό της Αθήνας και το δεύτερο από το τμήμα Πληροφορικής του ΤΕΙ Αθηνών. Έχει Μεταπτυχιακό (Msc) στα προηγμένα Πληροφορικά Συστήματα από το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) καθώς και Διδακτορικό στη Βασική και Εφαρμοσμένη Γνωσιακή Επιστήμη από το Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Τμήμα που στεγάζεται στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι συγγραφέας σε 11 βιβλία και έχει πάνω από 40 εργασίες σε διεθνή και Ελληνικά περιοδικά και σε πρακτικά συνεδρίων. Έχει συμμετάσχει σε ομάδες για σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων μέσω του ΙΕΠ. Έχει διδάξει σε σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Για 5 χρόνια υπηρέτησε ωε ΚΕ ΠΛΗΝΕΤ Β' Αθήνας. Για πολλά χρόνια ήταν συνεργάτης και δίδασκε στο ΤΕΙ Πειραιά στο τμήμα Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων. Διδάσκει επίσης στη Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης καθώς και σε τμήματα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης.

Ιστότοπος του Βαγγέλη Κανίδη

Παρασκευάς Μιχάλης Αναπληρωτής Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου - ΙΤΥΕ Διόφαντος - Συντονιστής ΠΣΔ

Ο Μιχάλης Παρασκευάς αποφοίτησε από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών το 1989, στο οποίο εκπόνησε και τη διδακτορική του διατριβή (1995) στην περιοχή της ψηφιακής επεξεργασίας σημάτων. Διαθέτει εικοσιπενταετή εξειδικευμένη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα σχεδιασμού, υλοποίησης και λειτουργίας δικτύων ευρείας κλίμακας, τηλεπικοινωνιακών συστημάτων, υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικής μάθησης και διευθύνει αντίστοιχα αναπτυξιακά και ερευνητικά έργα, τα οποία έχουν δεχθεί εθνικές και διεθνείς διακρίσεις.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε ψηφιακή ανάλυση και επεξεργασία σημάτων, θεωρία πληροφοριών, θεωρία ανίχνευσης και εκτίμησης, ευρυζωνικά δίκτυα, δίκτυα νέας γενιάς, ψηφιακές επικοινωνίες και κωδικοποίηση, εφαρμογές μηχανικής μάθησης σε επεξεργασία εικόνας και φυσικής γλώσσας, ψηφιακός μετασχηματισμός, τηλεματικές υπηρεσίες, υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης, εισαγωγή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση και σε εφαρμογές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 75 εργασίες σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια, έχει συγγράψει 3 πανεπιστημιακά συγγράμματα, έχει συμμετάσχει στη συγγραφή 2 συλλογικών τόμων, έχει συμμετάσχει στη διοργάνωση 2 διεθνών και 5 ελληνικών επιστημονικών συνεδρίων, έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 45 επιτροπές διεθνών περιοδικών και συνεδρίων και το δημοσιευμένο έργο του έχει συλλέξει περισσότερες από 480 ετεροαναφορές και έχει αναφερθεί σε περισσότερες από 70 ευρεσιτεχνίες.

Διαθέτει εκτεταμένη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα σχεδιασμού δικτύων δημόσιας χρήσης και υπηρεσιών τηλεματικής και διευθύνει αντίστοιχα αναπτυξιακά και ερευνητικά έργα.

Στο Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε. του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας δίδαξε τα προπτυχιακά μαθήματα «Σήματα και Συστήματα», «Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων», «Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα Ι», «Τηλεπικοινωνιακά Συστήματα ΙΙ», «Θεωρία Πληροφορίας», «Κοινωνία της Πληροφορίας» (2004-2011) και «Βάσεις Δεδομένων» (εργαστήριο, 2011-2013). Κατά το διάστημα 2013-2018 συντόνιζε το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες και Συστήματα Ευρυζωνικών Εφαρμογών και Υπηρεσιών» και συμμετείχε στη διδασκαλία των μαθημάτων «Συστήματα Ψηφιακών Επικοινωνιών» και «Επεξεργασία Ψηφιακού Σήματος και Σχεδιασμός Υλικού». Συντόνισε και συμμετείχε στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τεχνολογίες και Υπηρεσίες Ευφυών Συστημάτων Πληροφορικής και Επικοινωνιών» του ίδιου Τμήματος, διδάσκοντας τα μαθήματα “Δίκτυα Επόμενης Γενιάς”, “Προηγμένες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες” και “Ψηφιακές Δεξιότητες για Επιστήμες STEM”. Συμμετέχει επίσης ως διδάσκων στο μάθημα «Εφαρμογές των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική πράξη και στη διοίκηση της εκπαίδευσης» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ από το 1999 στην προσέλκυση και διεύθυνση αναπτυξιακών και ερευνητικών έργων. Διετέλεσε Αναπληρωτής Διευθυντής του Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών από το 1999 μέχρι το 2011. Από τον Ιούλιο 2011 μέχρι τον Απρίλιο 2019 άσκησε τα καθήκοντα του Διευθυντή της Διεύθυνσης Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Δικτυακών Τεχνολογιών του ΙΤΥΕ Διόφαντος. Έχει διευθύνει σημαντικό αριθμό ερευνητικών και αναπτυξιακών έργων, χρηματοδούμενα από εθνικούς ή/και διεθνείς πόρους.

Έχει υπάρξει διδάσκων ΠΔ 407/80 των Τμημάτων Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής (2002-2008) και Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών (2001-2002) του Πανεπιστημίου Πατρών και είναι μέλος ΣΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στις θεματικές ενότητες «ΠΛΗ11-Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού» (2001-2017) και «ΠΛΗ23-Τηλεματική, Διαδίκτυα και Κοινωνία» (2017-2019).

Είναι μέλος των ΤΕΕ, ΙΕΕΕ και AES.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Ψηφιακή Επεξεργασία Σημάτων (Digital Signal Processing)
  • Θεωρία Πληροφορίας (Information Theory)
  • Θεωρία Ανίχνευσης και Εκτίμησης (Detection and Estimation Theory)
  • Τεχνολογία Πληροφοριών (Information Engineering)
  • Ψηφιακές Επικοινωνίες και Κωδικοποίηση (Digital Communications)
  • Ευρυζωνικά Δίκτυα (Broadband Networks)
  • Δίκτυα Επόμενης Γενιάς (Next Generation Networks)
  • Εφαρμογές Μηχανικής Μάθησης (Machine Learning Applications)
  • Επεξεργασία Εικόνας (Image Processing)
  • Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας (Natural Language Processing)
  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός (Digital Transformation)
  • Ηλεκτρονική Μάθηση (e-Learning)
  • Εφαρμογές Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (e-Gov Applications)

Σχετικές ομιλίες

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοικτής εκπαίδευσης: Χαιρετισμοί & Κεντρικές Ομιλίες Διημερίδας 02:12:58

Μαϊ 30, 2020

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοικτής εκπαίδευσης: Χαιρετισμοί & Κεντρικές Ομιλίες Διημερίδας

Κεραμέως Νίκη Σπινέλλης Διομήδης Μήτκας Περικλής Αντωνίου Γιάννης Σάμψων Δημήτριος Durando Marc Dougiamas Martin Αγγελόπουλος Τάκης Τζιμόπουλος Νίκος Τσιαβός Πρόδρομος

Γλώσσα: Ελληνική, Αγγλική

Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε 02:22:35

Μαϊ 31, 2020

Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε

Κόλλιας Στέφανος Αναστασιάδης Πάνος Τσινάκος Αύγουστος Παρασκευάς Μιχάλης Γλέζου Κατερίνα Κοφτερός Αλέξανδρος Τζιμόπουλος Νίκος Κωτσίδης Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος Τάκης Κότσαρη Κωνσταντίνα Κάτσικας Σωκράτης Συρμακέσης Σπύρος Χατζηλάκος Θανάσης

Γλώσσα: Ελληνική

«Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα την εποχή του κορωνοϊού»  - Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η πανδημία με σεβασμό στο κράτος δικαίου και τις αξίες της δημοκρατικής κοινωνίας; (διαδικτυακή δημόσια συζήτηση) 01:43:27

Απρ 23, 2020

«Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα την εποχή του κορωνοϊού» - Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η πανδημία με σεβασμό στο κράτος δικαίου και τις αξίες της δημοκρατικής κοινωνίας; (διαδικτυακή δημόσια συζήτηση)

Σισιλιάνος Λίνος-Αλέξανδρος Μενουδάκος Κωνσταντίνος Μήτρου Λίλιαν Βενιζέλος Ευάγγελος

Γλώσσα: Ελληνική