Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοικτής εκπαίδευσης: Χαιρετισμοί & Κεντρικές Ομιλίες Διημερίδας

Κεραμέως Νίκη, Σπινέλλης Διομήδης, Μήτκας Περικλής, Αντωνίου Γιάννης, Σάμψων Δημήτριος, Durando Marc, Dougiamas Martin, Αγγελόπουλος Τάκης, Τζιμόπουλος Νίκος, Τσιαβός Πρόδρομος

30 Μαΐου 2020

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 02:12:58 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 83
Ομιλητές
Κεραμέως Νίκη
Σπινέλλης Διομήδης
Μήτκας Περικλής
Αντωνίου Γιάννης
Σάμψων Δημήτριος
Durando Marc
Dougiamas Martin
Αγγελόπουλος Τάκης
Τζιμόπουλος Νίκος
Τσιαβός Πρόδρομος

Γλώσσα
Ελληνική, Αγγλική

Ημερομηνία
30/05/2020

Διάρκεια
02:12:58

Εκδήλωση
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης

Χώρος
Διαδικτυακή διημερίδα

Διοργάνωση
Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών - ΕΕΛΑΚ
Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
grnet
GUnet
Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων "ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ"
Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης "Αθηνά"
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών & Υπολογιστών - ΕΠΙΣΕΥ
Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας
Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Κύπρου
Πολυτεχνείο Κρήτης
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Advanced Educational Technologies and Mobile Applications Lab
eTwinning
Scientix

Κατηγορία
Εκπαίδευση

Ετικέτες
εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανοιχτή εκπαίδευση, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, Internet of Things, ανοιχτές τεχνολογίες, πανδημία, κορωνοϊός, COVID-19, τηλεκπαίδευση, εκπαιδευτικός, IoT

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ), σε συνεργασία με την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμια και Ερευνητικά Κέντρα, διοργάνωσε στις 30-31 Μαΐου 2020, την διαδικτυακή διημερίδα “Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα. Η πρόκληση της ανοιχτής εκπαίδευσης”.

Η διημερίδα διεξήχθη υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σκοπός της Ημερίδας

H διημερίδα αποσκοπεί να συμβάλλει

  • Στην ανάδειξη καλών πρακτικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης,
  • Στην αξιοποίηση κατάλληλων ανοικτών ψηφιακών εργαλείων, ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων και δεδομένων για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
  • Στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων που εμφανίστηκαν στην πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τρόποι αντιμετώπισής τους,
  • Στην ανάδειξη των προκλήσεων της επόμενης περιόδου και η προετοιμασία της εκπαιδευτικής κοινότητας και της πολιτείας.

Σε ποιους απευθύνεται

Στους διδάσκοντες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς φορείς και δημιουργούς ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου για όλες τις βαθμίδες και τους φορείς χάραξης πολιτικής.

Θεματολογία

  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα Νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο Δημοτικό σχολείο
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Καλές Πρακτικές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση
  • Λύσεις που αξίζει να παραμείνουν την επόμενη μέρα της πανδημίας
  • Διατήρηση της ψυχικής υγείας και ευεξίας εκπαιδευτικών και μαθητών
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικών δικτύων υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου
  • Η αξιοποίηση της ανοικτής εκπαίδευσης στην τρέχουσα περίοδο και οι ευκαιρίες ανάπτυξής της στη μετά την πανδημία εποχή
  • Η συμβολή του Διαδικτύου των Πραγμάτων (ΙοΤ) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Συζήτηση: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: η επόμενη μέρα

Θέματα στρογγυλής τράπεζας

  • Εξ αποστάσεως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και Επιμόρφωση εκπαιδευτικών,
  • Εξ αποστάσεως στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αξιοποίηση των ανοικτών τεχνολογιών,
  • Εξ αποστάσεως στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
  • Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε

και συζητώνται μεταξύ άλλων θέματα που αφορούν

  • Κοινωνικές ανισότητες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
  • Επαναχρησιμοποίηση Εκπαιδευτικού Υλικού – ανοιχτές άδειες χρήσης
  • Αξιοποίηση Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων και Δεδομένων την εποχή της πανδημίας

Το BLOD δημοσιεύει τις ομιλίες της κύριας αίθουσας και ευχαριστεί τους διοργανωτές για την παραχώρηση των βίντεο.

Κεραμέως Νίκη Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Η Νίκη Κεραμέως γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη στις 18 Ιουλίου 1980.

Είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Paris II (Panthéon-Assas), με μεταπτυχιακές σπουδές στο διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της διαιτησίας από το Πανεπιστήμιο Paris II και στο δίκαιο της διαιτησίας από το Harvard Law School (LL.M.).

Είναι δικηγόρος, μέλος των Δικηγορικών Συλλόγων Αθηνών και Νέας Υόρκης. Εργάζεται ανελλιπώς ως δικηγόρος τα τελευταία χρόνια, κυρίως στους τομείς της διαιτησίας και του εμπορικού δικαίου. Κατά τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη Γαλλία, εργάστηκε ως βοηθός καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Paris II, διδάσκοντας πρωτοετείς φοιτητές νομικής. Μετά τις μεταπτυχιακές της σπουδές στις ΗΠΑ, εργάστηκε ως δικηγόρος στη Νέα Υόρκη και από το 2007 δραστηριοποιείται ως δικηγόρος στην Ελλάδα.

Στις 25 Ιανουαρίου 2015 εξελέγη για πρώτη φορά Βουλευτής Επικρατείας με τη Νέα Δημοκρατία και επανεξελέγη στις 20 Σεπτεμβρίου 2015. Από το Νοέμβριο του 2016 ήταν Υπεύθυνη του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας.

Κατά την προηγούμενη Κοινοβουλευτική Περίοδο, συμμετείχε στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας, στη Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή για το Δημογραφικό και στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος.

Έχει συμμετάσχει, επιπλέον, στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, στην Ειδική μόνιμη επιτροπή σωφρονιστικού συστήματος και λοιπών δομών εγκλεισμού κρατουμένων, στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή παρακολούθησης των αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Από τον Ιανουάριο ως το Νοέμβριο του 2016 διετέλεσε Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας και από το Μάρτιο του 2015 ως τον Ιανουάριο του 2016 Υπεύθυνη Τομέα Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Επιπλέον, ήταν υπεύθυνη για τη διαμόρφωση προτάσεων της Νέας Δημοκρατίας μεταξύ άλλων για το συνολικό πρόγραμμα παιδείας, το δικαίωμα ψήφου Ελλήνων ομογενών, τη βελτίωση του καθεστώτος δωρεάς ιστών-οργάνων.

Δραστηριοποιείται ενεργά στο χώρο της κοινωφελούς δράσης, καθώς είναι ιδρυτικό μέλος και πρώτη Πρόεδρος του Μη Κερδοσκοπικού Σωματείου Δεσμός (www.desmos.org), το οποίο εντοπίζει πλεόνασμα σε εταιρείες και ιδιώτες για να καλύψει ανάγκες των πιο ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Κατά τα χρόνια εργασίας της στη Νέα Υόρκη, είχε βραβευτεί για την κοινωφελή της δράση, προφέροντας αφιλοκερδώς νομικές υπηρεσίες σε ομάδες αστέγων της Νέας Υόρκης. Το 2014 διετέλεσε μέλος της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για τη σύνταξη ενιαίου νομοθετικού πλαισίου οργάνωσης, λειτουργίας και ελέγχου των Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.

Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά.

Στις εθνικές εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 εξελέγη Βουλευτής Βόρειου Τομέα Αθηνών με τη Νέα Δημοκρατία.

Είναι παντρεμένη με τον Δημήτρη Λουκά, δικηγόρο, με τον οποίο έχουν δύο γιους, τον Λουκά και τον Κωνσταντίνο.

Σπινέλλης Διομήδης Καθηγητής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ο Διομήδης Σπινέλλης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διευθυντής του εργαστηρίου Επιχειρηματικής Αναλυτικής (BALab) και Πρόεδρος του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ). Το 2013 δούλεψε στη Google ως senior software engineer, ενώ το 2009-2011 υπηρέτησε ως Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων στο Υπουργείο Οικονομικών. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην τεχνολογία λογισμικού, στην ασφάλεια υπολογιστικών συστημάτων και στις νεφοϋπολογιστικές υποδομές. Το επιστημονικό του έργο περιλαμβάνει τα βραβευμένα και ευρέως μεταφρασμένα βιβλία «Code Reading: The Open Source Perspective» και «Code Quality: The Open Source Perspective» καθώς και πάνω από 300 επιστημονικά άρθρα που έχουν λάβει περισσότερες από 8000 ετεροαναφορές. Έχει διατελέσει διευθυντής σύνταξης του επιστημονικού περιοδικού IEEE Software καθώς και επί δεκαετία συντάκτης της τακτικής στήλης του «Tools of the Trade». Στα πλαίσια της ερευνητικής του δραστηριότητας σχεδιάζει και υλοποιεί λογισμικό ανοικτού κώδικα από το 1988. Εργαλεία και βιβλιοθήκες που έχει υλοποιήσει αποτελούν τμήμα των λειτουργικών συστημάτων Apple macOS και BSD Unix. Κατέχει τον τίτλο του διακεκριμένου μέλους στις οργανώσεις ACM και IEEE. Είναι κάτοχος διπλώματος MEng στην Τεχνολογία Λογισμικού και διδακτορικού διπλώματος στην Επιστήμη Υπολογιστών από το Imperial College London.

Ιστότοπος του Διομήδη Σπινέλλη

Μήτκας Περικλής Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, ΑΠΘ - Πρόεδρος Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης

Ο Περικλής Μήτκας γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Φλώρινα. Έλαβε το Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού με άριστα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης το 1985 και συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Syracuse University των ΗΠΑ, από όπου έλαβε Μάστερ και διδακτορικό στη Μηχανική Υπολογιστών το 1987 και το 1990, αντίστοιχα.

Από το 1990 ως το 2000 εργάστηκε ως Επίκουρος και στη συνέχεια Αναπληρωτής Καθηγητής στο Colorado State University των ΗΠΑ, όπου, μεταξύ άλλων, ίδρυσε και διηύθυνε το Εργαστήριο Οπτικών Υπολογιστών και διεξήγαγε έρευνα στο Ερευνητικό Κέντρο Οπτοηλεκτρονικών Συστημάτων.

Από το 1999 υπηρετεί ως Αναπληρωτής και από το 2006 ως Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ. Χρημάτισε Αναπληρωτής Πρόεδρος (2001-05) και Πρόεδρος (2011-13) του Τμήματος, ενώ από το 2005 μέχρι το 2020 ήταν Διευθυντής του Εργαστηρίου Επεξεργασίας Πληροφορίας και Υπολογισμών.

Από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2019 διετέλεσε Πρύτανης του ΑΠΘ, σε μια δύσκολη περίοδο για το Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Βασική επιδίωξή του ήταν η ενίσχυση των διεθνών προγραμμάτων και συνεργασιών του Αριστοτελείου. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ένωσης Βαλκανικών Πανεπιστημίων (2018-19) και Πρόεδρος του Δικτύου Πανεπιστημίων των Παρευξεινίων Χωρών (2018-20).

Από το 2001 έως το 2014, συνεργάστηκε ερευνητικά με το Ινστιτούτο Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΙΠΤΗΛ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) και χρημάτισε Αναπληρωτής Διευθυντής του για 7 χρόνια. Χρημάτισε Μέλος (2006-10) και Πρόεδρος (2009-10) της προσωρινής Γενικής Συνέλευσης του νεοσύστατου τότε Τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας.

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα του κ. Μήτκα περιλαμβάνουν βάσεις δεδομένων και γνώσης, εξόρυξη δεδομένων και μηχανική μάθηση, πράκτορες λογισμικού, και ανάπτυξη ευφυών συστημάτων για περιβαλλοντικές και βιολογικές εφαρμογές. Το ερευνητικό/συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει ένα βιβλίο και πάνω από 320 επιστημονικές δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια.

Ο κ. Μήτκας έχει συντονίσει πλειάδα ανταγωνιστικών ερευνητικών έργων στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ. Υπό την επίβλεψή του έχουν ολοκληρωθεί 16 διδακτορικές διατριβές, 19 M.Sc. theses και 135 διπλωματικές εργασίες.

Έχει χρηματίσει Επισκέπτης Καθηγητής με εκπαιδευτική άδεια στο Vrije University των Βρυξελλών (1996-97) και στο University of Pennsylvania των ΗΠΑ (2019-20). Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά που είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές.

Αντωνίου Γιάννης Πρόεδρος Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

ΘΕΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ
Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, από 11/2019.
Διευθυντής Εκπαίδευσης Νέας Γενιάς Ζηρίδη, 2015-2017.
Μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, 2013-15.
Αντιπρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Προτύπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ), 2011-2015.
Διευθυντής του 2ου Προτύπου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών, 2007-2015.
Διδάσκων Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΣΕΠ), 2006-2016.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 1980-2015.

ΣΠΟΥΔΕΣ
PhD στην Ιστορία της Τεχνολογίας, ΕΜΠ/ΕΚΠΑ, 2004.
Επιστημονικός επισκέπτης στο Virginia Technological Institute and University, 2004.
Master στην Ιστορία και Φιλοσοφία των Επιστημών και της Τεχνολογίας, ΕΜΠ/ΕΚΠΑ, 2000.
Πτυχιούχος Φιλοσοφικής Σχολής ΕΚΠΑ, 1976.

ΒΙΒΛΙΑ
1. Η Πλινθοκεραμοποιία Σ. & Ν. Τσαλαπάτα (1917-1978), Αθήνα, Πολιτιστικό Ίδρυμα Τραπέζης Πειραιώς, 2009.
2. National Identities of Engineers, their Past and Present, Atlanta, USA, Routledge (Taylor & Francis Group), History and Technology Volume 23, n. 3, Σεπτέμβριος 2007. Guest editor μαζί με το Μ. Ασημακόπουλο και τον Κ. Χατζή.
3. Οι Έλληνες Μηχανικοί, Θεσμοί και Ιδέες, 1900-1940. Αθήνα, ΒΙΒΛΙΟΡΑΜΑ, 2006.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
Ανακοινώσεις σε διεθνή και εθνικά επιστημονικά συνέδρια και συναντήσεις.
Δημοσιεύσεις σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά, σε πρακτικά διεθνών και ελληνικών επιστημονικών συνεδρίων και συλλογικούς τόμους.

Σάμψων Δημήτριος Καθηγητής, Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Ο Δημήτριος Γ Σάμψων γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965. Είναι Διπλωματούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανικός του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (1989) και Δρ Μηχανικός του Department of Electronic Systems Engineering, University of Essex, UK (1995).

Υπηρετεί στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων ως Καθηγητής (Καθηγητής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Επίκουρος Καθηγητής) και Εντεταλμένος Επίκουρος Καθηγητής από τον Οκτώβριο 2001. Έχει διατελέσει Καθηγητής και Διευθυντής Έρευνας στο School of Education, Curtin University, Australia (2015-2017), Επισκέπτης Καθηγητής στα: University of Tartu, Estonia (2017), The University of Hong Kong, R.P. China (2016), University of North Texas USA (2013), Beijing Normal University, R.P. China (2013), Peking University, Beijing, R.P. China (2013), University of Tunis, Tunisia (2012, 2013), National Sun Yat-sen University, Taiwan (2011), Athabasca University, Canada (2010), και Ερευνητής (1999-2003) και Συνεργαζόμενος Ερευνητής (2003-2016) του Ινστιτούτου Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας.

Η ερευνητική του δραστηριότητα από το 1996 επικεντρώνεται στην θεματική περιοχή των ψηφιακών συστημάτων που υποστηρίζουν την μάθηση και την εκπαίδευση. Είναι συγγραφέας ή συν-συγγραφέας περισσότερων από 345 επιστημονικά άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, βιβλία και συνέδρια και έχει επιμεληθεί 13 επιστημονικά βιβλία που έχουν δημοσιευτεί από την Springer, 33 θεματικά τεύχη σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και 37 πρακτικά διεθνών συνεδρίων, με περισσότερες από 5730 ετεροαναφορές και h-index 36 (Scholar Google, Οκτώβριος 2019). Έχει βραβευτεί 10 φορές με Best Paper Award σε Διεθνή Επιστημονικά Συνέδρια για την έρευνα του στο πεδίο της ψηφιακών συστημάτων για την μάθηση και εκπαίδευση. Έχει προσκληθεί ως προσκεκλημένος ομιλητής σε 85 διεθνή και εθνικά επιστημονικά συνέδρια και μεταπτυχιακά προγράμματα από το 2001. Έχει συμμετάσχει ή συμμετέχει σε 70 έργα έρευνας και τεχνολογικής καινοτομίας ως ερευνητής, ως διευθυντής έρευνας ή ως διευθυντής ερευνητικού προγράμματος. Από το 2003, έχει επιβλέψει επιτυχώς 85 μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες στην έρευνά τους και έχει καθοδηγήσει 70 προπτυχιακούς φοιτητές στην διπλωματική τους εργασία.

Έχει διατελέσει Chair του IEEE Computer Society Technical Committee in Learning Technology (2008-2011, 2015-2018), Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) (2007-2014) και Διευθυντής Έκδοσης (Editor-in-Chief, 2003-2018) του Διεθνούς Επιστημονικού Περιοδικού Educational Technology and Society Journal (που κατέχει την 5η θέση στην παγκόσμια κατάταξη των Scholar Google Top Publications in Educational Technology). Έχει επίσης διατελέσει ή διατελεί ως μέλος της Συντακτικής Επιτροπής 26 Διεθνών και Εθνικών Επιστημονικών Περιοδικών, Πρόεδρος ή Μέλος Επιτροπής Διοργάνωσης 80 Διεθνών Επιστημονικών Συνεδρίων και Μέλος 600 Επιστημονικών Επιτροπών Προγράμματος Διεθνών/Εθνικών Συνεδρίων.

Το Massive Online Open Course (MOOC) που ανέπτυξε και το οποίο προσφέρεται μέσω του edX (Analytics for the Classroom Teacher) έχει προσελκύσει 18000 συμμετέχοντες από 160 χώρες από τον Οκτώβριο 2016. Από τον Ιανουάριο του 2018, διευθύνει μια διεθνή κοινοπραξία Πανεπιστημίων και Βιομηχανίας (Learn2Analyse) που έχει ως στόχο την προώθηση του Educational Data Literacy για όλους τους επαγγελματίες της Εκπαίδευσης με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Erasmus+ Knowledge Alliance Program).

Τον Ιούλιο 2012 έλαβε το IEEE Computer Society Distinguished Service Award και τον Ιανουάριο 2013 του απονεμήθηκε ο τίτλος του IEEE Computer Society Golden Core Member σε αναγνώριση της συνεισφοράς του στο πεδίο των ψηφιακών συστημάτων για την μάθηση και εκπαίδευση.

Τον Σεπτέμβριο 2018 έλαβε το ετήσιο βραβείο Golden Nikola Tesla Chain Award 2018 for International Outstanding Achievements in the field of Engineering Pedagogy από τον Διεθνή Οργανισμό International Society of Engineering Pedagogy (IGIP) για την συνεισφορά του στην αξιοποίηση των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση Μηχανικών.

Durando Marc Εκτελεστικός Διευθυντής, European Schoolnet

Ο Marc Durando έχει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Tο 1983 ξεκίνησε να εργάζεται στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, όπου μετά από 5 χρόνια απασχόλησης στον τομέα της συνεχούς εκπαίδευσης για επιχειρήσεις, απέκτησε ειδικές γνώσεις στον τομέα της ευρωπαϊκής συνεργασίας και στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης. Κατείχε διαδοχικά τη θέση του Διευθυντή του COMETT Technical Assistance Office και του SOCRATES&YOUTH Technical Assistance Office. Στα τέλη του 1998 εντάχθηκε στο Pôle Universitaire Européen de Lorraine όπου διαχειρίστηκε ευρωπαϊκά προγράμματα στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης και παρείχε συμβουλευτικές υπηρεσίες στον τομέα της ευρωπαϊκής συνεργασίας στην εκπαίδευση και κατάρτιση.

Από τον Σεπτέμβριο του 2006, ο Marc Durando εντάχθηκε στο δίκτυο European Schoolnet ως Εκτελεστικός Διευθυντής του EUN.

Dougiamas Martin Ιδρυτής & CEO, Moodle

O Martin Dougiamas (20 Αυγούστου 1969) είναι εκπαιδευτικός και προγραμματιστής που κατοικεί στο Περθ της Αυστραλίας. Έχει εργαστεί σε διάφορά ηλεκτρονικά μοντέλα εκπαίδευσης και διδασκαλίας και ηγείται της ανοιχτής εκπαιδευτικής πλατφόρμας Moodle.

Ο Dougiamas είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Moodle Pty Ltd, της εταιρείας που βοηθά στην λειτουργία της Moodle και που χρηματοδοτείται από πιστοποιημένους παρόχους υπηρεσιών στο δίκτυο Moodle Partner. Σημαντικές υπηρεσίες περιλαμβάνουν το MoodleCloud για την διεξαγωγή μαθημάτων και το Moodle Mobile App, που ασχολείται με την επέκταση λειτουργίας του Moodle στις κινητές συσκευές. Το έργο Moodle υποστηρίζεται από μια διαδικτυακή κοινότητα και τον Ιανουάριο 2016 κυκλοφόρησε το Moodle Users Association.

Ως παιδί, ο Dougiamas έζησε για κάποια χρόνια στην έρημο της Δυτικής Αυστραλίας, όπου σπούδασε από το σπίτι και με διδακτικό υλικό που έριχναν τα αεροπλάνα. Η οικογένειά του μετακόμισε στο Περθ και φοίτησε στο West Balcatta Primary School και στο Balcatta Senior High School στα βόρεια προάστια της πόλης. Σε μια συνέντευξη το 2010 δήλωσε ότι η ιδιαίτερη αυτή εκπαιδευτική εμπειρία ίσως τον προετοίμασε για να αναπτύξει μια εκπαιδευτική πλατφόρμα με κύρια βάση το διαδίκτυο. Αργότερα, ενώ σπούδαζε για μεταπτυχιακό και διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Κέρτιν της Αυστραλίας, ο Dougiamas ξεκίνησε να αναπτύσει τα διαδικτυακά εργαλεία που οδήγησαν στο Moodle.

Ιστότοπος του Martin Dougiamas

Αγγελόπουλος Τάκης Εκπαιδευτικός ΠΕ 86

Ο Τάκης Αγγελόπουλος είναι Εκπαιδευτικός ΠΕ 86 και Συντονιστής της Παιδαγωγικής Ομάδας της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης eTwinning.

Τζιμόπουλος Νίκος Τεχνικός Υπεύθυνος, 1ο ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου

Ο Νίκος Τζιμόπουλος είναι Τεχνικός Υπεύθυνος του 1ου ΠΕΚΕΣ Νοτίου Αιγαίου. Γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1959. Σπούδασε στο Φυσικό του Πανεπιστημίου της Πάτρας. Είναι εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και έχει ασχοληθεί με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στο σχολείο.

Τσιαβός Πρόδρομος Δικηγόρος - Πρόεδρος ΔΣ, Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ)
Ο Πρόδρομος Τσιαβός είναι Υπεύθυνος Ψηφιακής Ανάπτυξης του πολιτιστικού οργανισμού Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση και ανώτερος ερευνητικός εταίρος στο Media Institute του University College London (UCL)/BBC. Έχει εργαστεί στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα Πανεπιστήμια της Οξφόρδης και του Όσλο, στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο London School of Economics and Political Science (LSE). Σπούδασε νομικά και συστήματα πληροφοριών στην Αθήνα και το Λονδίνο και έχει εκπονήσει τη διδακτορική του διατριβή στα στο Δίκαιο και τα Συστήματα Πληροφοριών στο London School of Economics. Έχει εργαστεί ως σύμβουλος στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τον ειδικό γραμματέα Ψηφιακής Σύγκλισης και σειρά δημόσιων φορέων και εταιρειών του πολιτιστικού και δημιουργικού τομέα. Έχει πάνω από 120 δημοσιεύσεις και ομιλίες για νομικά και επιχειρηματικά ζητήματα που αφορούν τα ανοικτά δεδομένα, το ελεύθερο λογισμικό / λογισμικό ανοικτού κώδικα, το ανοικτό υλισμικό και την ανοικτή καινοτομία / παραγωγή. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.

Σχετικές ομιλίες

Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε 02:22:35

Μαϊ 31, 2020

Τηλεκπαίδευσης κληρονομιά: Από τις ανησυχίες στις ευκαιρίες που επιλέγουμε

Κόλλιας Στέφανος Αναστασιάδης Πάνος Τσινάκος Αύγουστος Παρασκευάς Μιχάλης Γλέζου Κατερίνα Κοφτερός Αλέξανδρος Τζιμόπουλος Νίκος Κωτσίδης Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος Τάκης Κότσαρη Κωνσταντίνα Κάτσικας Σωκράτης Συρμακέσης Σπύρος Χατζηλάκος Θανάσης

Γλώσσα: Ελληνική

«Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα την εποχή του κορωνοϊού»  - Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η πανδημία με σεβασμό στο κράτος δικαίου και τις αξίες της δημοκρατικής κοινωνίας; (διαδικτυακή δημόσια συζήτηση) 01:43:27

Απρ 23, 2020

«Ιδιωτικότητα και προσωπικά δεδομένα την εποχή του κορωνοϊού» - Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί η πανδημία με σεβασμό στο κράτος δικαίου και τις αξίες της δημοκρατικής κοινωνίας; (διαδικτυακή δημόσια συζήτηση)

Σισιλιάνος Λίνος-Αλέξανδρος Μενουδάκος Κωνσταντίνος Μήτρου Λίλιαν Βενιζέλος Ευάγγελος

Γλώσσα: Ελληνική