Bodossaki Lectures on Demand

Το παρόν και το μέλλον της θεατρικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Κλαδάκη Μαρία

13 Οκτωβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 16:17 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 98
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Tο συνέδριο "Οι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον" πραγματοποιήθηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ με στόχο την καταγραφή και την ανάδειξη μεθοδολογιών, τεχνικών, καινοτόμων πρακτικών και προσεγγίσεων στη διδακτική και τις εφαρμογές των τεχνών στη σχολική κοινότητα.
 

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου μελετήθηκε η θέση του θεάτρου, του κινηματογράφου, του χορού, της μουσικής και των εικαστικών στη σχολική πραγματικότητα. Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοί θεατρολόγοι, μουσικολόγοι και εικαστικοί συνομίλησαν για τη σημασία των τεχνών γνωστοποιώντας πρωτοβουλίες, νέες κατευθύνσεις και καινοτόμες πρακτικές στη διδακτική των τεχνών, ερευνώντας δυνατότητες συνεργασίας των διδασκόντων στα μαθήματα των τεχνών, μαθαίνοντας για τις εξωδιδακτικές δράσεις της σχολικής κοινότητας και συζητώντας τις προοπτικές για τη θέση των τεχνών στο σχολείο του μέλλοντος.

Η ομιλία "Το παρόν και το μέλλον της θεατρικής αγωγής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση" πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεδρίας "Το Θέατρο και η Θεατρική Αγωγή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα".

Διεθνείς και ελληνικές ερευνητικές μελέτες επισημαίνουν την συμβολή της τέχνης του Θεάτρου σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων όπως στην ανάπτυξη της αισθητικής αντίληψης, στην καλλιέργεια της ανθρωπιστικής παιδείας, στην τόνωση της συνείδησης ενεργού πολίτη και στην προσέγγιση θεμάτων πολιτισμικής ετερότητας. Παράλληλα, ερευνητικές εφαρμογές καταδεικνύουν πως τεχνικές του δράματος στην εκπαίδευση λειτουργούν ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας στη σχολική τάξη ενισχύοντας την δημιουργική σκέψη, την καινοτομία και την φαντασία των παιδιών. Ωστόσο, στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα το αντικείμενο της θεατρικής αγωγής συρρικνώνεται ή και παραλείπεται από το σχολικό πρόγραμμα. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια, η παρούσα εργασία εξετάζει τα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού σχολείου που αφορούν τη θεατρική αγωγή και παράλληλα παρουσιάζει τα αποτελέσματα ενός ερωτηματολογίου που αναδεικνύει τις στάσεις και τις αντιλήψεις των μαθητών/τριών του δημοτικού για το θέατρο. Στα αποτελέσματα της έρευνας υπογραμμίζεται, μεταξύ άλλων, το ενδιαφέρον των παιδιών για την θεατρική τέχνη και προβάλλεται η αναγκαιότητα επανεξέτασης της πολιτικής που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια για το μάθημα της θεατρικής αγωγής στο ελληνικό σχολείο.

Κλαδάκη Μαρία Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Η Μαρία Κλαδάκη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει λάβει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο όπου εκπόνησε διπλωματική εργασία με θέμα το θεατρικό παιχνίδι. Ανακηρύχθηκε Διδάκτορας του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου με θέμα διδακτορικής διατριβής τις διαφυλικές σχέσεις στη Θεατρική Αγωγή. Στα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι σχέσεις των φύλων στο θέατρο για παιδιά και νέους, η ιστορία του παιδικού θεάτρου στον ελλαδικό χώρο, οι εφαρμογές του θεάτρου ως εργαλείου μάθησης στη διδασκαλία κ.τ.λ.. Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων.

Σχετικές ομιλίες

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες 02:00:37

Δεκ 03, 2018

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες

Γαβριηλίδου Ελένη Malique Monique Arevalo Jean-Claude Molderez Philippe Μακρής Ιωάννης Μακρυγιάννη Στέλλα Μπουραντάς Όθων Σουρανάκη Μαρία Μακρή Δήμητρα

Γλώσσα: Γαλλική (με ταυτόχρονη διερμηνεία), Ελληνική