Ζούνη Ευαγγελία
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
17/01/2020
Διάρκεια
00:09:45
Εκδήλωση
ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων
Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Διοργάνωση
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)
Ένωση Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Κατηγορία
Εκπαίδευση
Ετικέτες
διδακτική, επιμόρφωση, επαγγελματική κατάρτιση, εκπαιδευτικός, ενδοσχολική επιμόρφωση, αξιολόγηση μαθητών, διδακτικές τεχνικές, θέατρο, εκπαίδευση, τάξεις μικτών ικανοτήτων, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ελλάδα, έργο τέχνης, μουσική εκπαίδευση, γλωσσική ικανότητα, προσχολική ηλικία, τέχνη, κοινωνική ένταξη, σχολική τάξη, άτυπες μορφές διδασκαλίας, ηθοποιός
Πολλές απόψεις έχουν διατυπωθεί για το θέμα της αξιολόγησης αναφορικά με την επίδοση του/της μαθητή/-τριας στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα του δημοτικού σχολείου. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελούν οι εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης της επίδοσης του/της μαθητή/-τριας στο δημοτικό σχολείο. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήσαμε ποιοτική έρευνα στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Φθιώτιδας, με στόχο τη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης. Στην παρούσα έρευνα επιλέχθηκε η μέθοδος της ημιδομημένης συνέντευξης μέσω ερωτηματολογίου. Στη συγκεκριμένη έρευνα, έχοντας κάνει και μια βιβλιογραφική ανασκόπηση παλιότερων ερευνών, τέθηκαν δύο ερευνητικά ερωτήματα: α) Ποιες είναι οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τις σύγχρονες αξιολογικές τεχνικές που χρησιμοποιούν στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα, β) Ποιες είναι οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τον σκοπό της αξιολόγησης, οι οποίες επιβεβαιώνουν τη χρήση από τους εκπαιδευτικούς σύγχρονων αξιολογικών προσεγγίσεων. Η παρούσα εργασία έδειξε σε γενικές γραμμές ότι οι εκπαιδευτικοί του δείγματος εφαρμόζουν στη διδακτική πράξη όχι μόνο τις παραδοσιακές αλλά και εναλλακτικές αξιολογικές τεχνικές στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα, και έχουν θετική άποψη για την περιγραφική αξιολόγηση την οποία χρησιμοποιούν. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα εναλλακτικές αξιολογικές τεχνικές όπως την αυτοαξιολόγηση ή ετεροαξιολόγηση, τις ρούμπρικες, τον φάκελο μαθητή, ενώ χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στα γνωστικά αντικείμενα για την επίδοση των μαθητών/-τριών. Τέλος, αποτυπώνεται ότι ο σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελτίωση της πορείας του μαθητή χωρίς ανταγωνιστικό χαρακτήρα. Ελπίζουμε η παρούσα εργασία να αποτελέσει ερέθισμα για την περαιτέρω μελέτη του θέματος της καθιέρωσης εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης της μαθητικής επίδοσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
(Σημείωμα των συγγραφέων)
Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 7ου Επιστημονικού Συνεδρίου "ProfSpEdu2020 - Σχεδιάζοντας τη Διδακτική, την Επιμόρφωση και την Επαγγελματική Κατάρτιση των Εκπαιδευτικών Ειδικοτήτων" κατά την 1η συνεδρία με γενική θεματική "Ενδοσχολική επιμόρφωση και μορφές αξιολόγησης μαθητών/-τριών". Η ομιλία είναι προϊόν εργασίας που εκπόνησαν οι εκπαιδευτικοί του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Στερεάς Ελλάδας, Ευαγγελία Ζούνη και Παναγιώτα Καραφέρη.
Η Ευαγγελία Ζούνη αποφοίτησε το 1986 από την Παιδαγωγική Ακαδημία Ρόδου και ολοκλήρωσε το πρόγραμμα Ακαδημαϊκής και Επαγγελματικής Αναβάθμισης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (2000). Από το 1987 εργάστηκε ως δασκάλα ενώ από τις 27/9/2018 ανέλαβε Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70 του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Στερεάς Ελλάδας. Είναι κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης με τίτλο «Η διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως ξένης γλώσσας» από το Τμήμα Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α. και του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης με τίτλο «Εκπαίδευση Ενηλίκων» του Ε.Α.Π. Έχει πιστοποιημένη γνώση στις ΤΠΕ Β’ επιπέδου και στην αγγλική γλώσσα (Proficiency in English). Είναι συνεργάτης του Ι.Ε.Π. και της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Λιβαδειάς.