Bodossaki Lectures on Demand

Education and Innovation In the 21st Century: Opening Frontiers for the Business Market - Opening Session

Ridgers Bill, Αντωνάκου Πέγκυ, Buckby Tony, Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος, Salcito Anthony, Beall Jo

28 Φεβρουαρίου 2013

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 84:59 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1470

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής τους για την εκπαίδευση, τα συνέδρια του Economist, η Microsoft και το Βρετανικό Συμβούλιο πραγματοποίησαν από κοινού τη διοργάνωση διεθνούς συνεδρίου με θέμα «Εκπαίδευση και καινοτομία στον 21ο αιώνα: Ανοίγοντας ορίζοντες στην αγορά εργασίας», στο πλαίσιο του οποίου διερευνήθηκε η διασύνδεση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος ως βασικού πυλώνα ανάπτυξης και ευρύτερης προοπτικής με την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα.

Καθώς η παγκόσμια αγορά εργασίας γίνεται ολοένα και πιο απαιτητική, ο ρόλος της εκπαίδευσης αναδεικνύεται πλέον σε καταλυτικό παράγοντα της ευδοκίμησης καθιστώντας, συνακολούθως, την εν λόγω πρωτοβουλία των τριών οργανισμών εξέχουσας σημασίας.

Οι θεματολογικοί άξονες του συνεδρίου εστιάζουν κατά κύριο λόγο στη στρατηγική και την ανάπτυξη δεξιοτήτων στην εκπαίδευση, στο ρόλο των νέων τεχνολογιών, σε θέματα επιχειρηματικότητας καθώς και στην παρουσίαση καλών πρακτικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Ομιλητές με εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία κλήθηκαν να εξετάσουν τον ρόλο και την τοποθέτηση της εκπαίδευσης σε σχέση με την αγορά εργασίας, υπό το πρίσμα παραγόντων όπως η τρέχουσα οικονομική κρίση, οι θεσμικές εξελίξεις, οι διαθέσιμες υποδομές, οι τεχνολογικές δυνατότητες και οι κοινωνικές ανάγκες, που διέπουν σήμερα την ελληνική και τη διεθνή πραγματικότητα.

Με τη γνωστή ρήση του Νέλσον Μαντέλα «Η παιδεία είναι το ισχυρότερο όπλο για να αλλάξουμε τον κόσμο» ξεκίνησε την εισήγησή της η διευθύνουσα σύμβουλος της Microsoft Ελλάδος Πέγκυ Αντωνάκου. Όπως είπε, σήμερα το 50 % των θέσεων εργασίας απαιτούν γνώσεις Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Σε 10 χρόνια αυτό το νούμερο αναμένεται να φτάσει σχεδόν στο 80%. Η ίδια διαμήνυσε ότι η ανάπτυξη τεχνολογικών δεξιοτήτων στην εκπαίδευση αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της Microsoft, σημειώνοντας ότι 100.000 μαθητές και φοιτητές έχουν δωρεάν πρόσβαση στις τεχνολογίες της εταιρείας.

«Εργαζόμαστε σε περισσότερες από 100 χώρες, συνάπτοντας συνεργασίες με τα υπουργεία Παιδείας και άλλους οργανισμούς», σημείωσε στην εναρκτήρια ομιλία του ο Διευθυντής του British Council στην Ελλάδα Tony Buckby, αναφερόμενος στη δραστηριότητα του Βρετανικού Συμβουλίου.

Την επίσημη έναρξη του συνεδρίου κύρηξε ο Υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος ανέφερε χαρακτηριστικά «Θέλουμε να συνδέσουμε τον πανεπιστημιακό χάρτη της χώρας με τον αναπτυξιακό χάρτη της χώρας», διαμήνυσε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αθλητισμού και Πολιτισμού Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος σε ομιλία που απηύθηνε στο συνέδριο Εκπαίδευσης και Καινοτομίας, που συνδιοργανώνεται από το Economist, την Microsoft Ελλάς και το British Council και λαμβάνει χώρα σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Αναφερόμενος στο σχέδιο «Αθηνά», έκανε λόγο για παλαιότερες άναρχες πολιτικές - όπως είπε, βασισμένες σε συντεχνίες - οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση των πανεπιστημιακών τμημάτων από σχεδόν 300 τη δεκαετία του 1990 σε περισσότερα από 500 σήμερα.

Σε αυτό το πλαίσιο, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αναγνώρισε ότι είναι δύσκολο να αλλάξει η νοοτροπία των τοπικών κοινωνιών, αλλά επισήμανε ότι «πρέπει να αλλάξει».

Ο κ. Αρβανιτόπουλος χαρακτήρισε «οριζόντια προτεραιότητα» για όλες τις πολιτικές πρακτικές του υπουργείου την αξιολόγηση δομών, διαδικασιών και ανθρώπινου δυναμικού. 

Όπως είπε χαρακτηριστικά, η αξιολόγηση δεν έχει σκοπό να τιμωρήσει, αλλά να ανιχνεύσει τις αδυναμίες και να προσφέρει κίνητρα στους εκπαιδευτικούς «να συνεχίσουν τον αγώνα της αυτοβελτίωσης».

Ανάμεσα σε άλλα, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι η ειδική αγωγή στην Ελλάδα «είναι πολλά χρόνια πίσω» και τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων δομών. 

Ο ίδιος προανήγγειλε την κατάθεση νομοσχεδίου, τον επόμενο μήνα, για την ξενόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό (δίγλωσσα σχολεία για ομογενείς).

Σε «υπέροχα παραδείγματα καινοτομίας» ανά τον κόσμο, όπως η περίπτωση της Σιγκαπούρης, η οποία τα τελευταία 20 χρόνια επένδυσε στην εκπαίδευση και κατάφερε να ενισχύσει σημαντικά το εθνικό της ΑΕΠ, αναφέρθηκε στην ομιλία του ο αντιπρόεδρος του διεθνούς τομέα δημόσιας εκπαίδευσης της Microsoft ΗΠΑ Anthony Salcito. Ο κ. Salcito επισήμανε τη σημασία της πρόσβασης των σχολείων στην τεχνολογία, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι οι σημερινές δυνατότητες (νέες μέθοδοι διδασκαλίας, εκσυγχρονισμός των σχολικών τάξεων) μπορούν να κάνουν τους μαθητές όπως και τους καθηγητές να αγαπήσουν το σχολείο.

«Το 34% των εργαζομένων αντιμετωπίζει πρόβλημα ένταξης, ενώ το 40% των νέων διαθέτει προσόντα, τα οποία δεν είναι σχετικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας», επισήμανε στη σημερινή της ομιλία η γενική διευθύντρια εκπαίδευσης και κοινωνικών προγραμμάτων του British Council Jo Beall. Η ίδια χαρακτήρισε παράγοντα – κλειδί τη δημιουργία εργαζομένων γνώσης.

Ridgers Bill Business Education Editor, The Economist

Αντωνάκου Πέγκυ Διευθύνουσα Σύμβουλος, Microsoft Ελλάς

H Πέγκυ Αντωνάκου είναι Διευθύνουσα Σύμβουλος της Microsoft Ελλάς, με πολυετή εμπειρία σε θέσεις Διοίκησης και Marketing, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρίας το Φεβρουάριο του 2012 έχοντας στην ευθύνη της τη Διεύθυνση Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων, καθώς και τη διαχείριση του οικοσυστήματος των Συνεργατών με στόχο την αποδοτικότερη αξιοποίηση των λύσεων της Microsoft.

Σταθμό στην επαγγελματική της πορεία αποτελεί η DELL S.A., όπου κατείχε τη Γενική Διεύθυνση Consumer & SMB για την περιοχή της Νότιας Ανατολικής Ευρώπης και όπου εδραίωσε market leadership σε πολλές από τις χώρες ευθύνης της. Στην εταιρία DELL ξεκίνησε το 2002 από το τμήμα Marketing στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Austin, Texas της Αμερικής. Επανήλθε στην Ευρώπη το 2006, όπου ως Sales Manager ανέλαβε την ανάπτυξη του Consumer & SMB με χώρες ευθύνης την Ελλάδα, την Κύπρο και στην συνέχεια την Ιταλία, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας ένα ευρύ δίκτυο διανομής και λιανικών πωλήσεων, πετυχαίνοντας σημαντικά μερίδια αγοράς σε μικρό χρονικό διάστημα. Παλαιότερα εργάστηκε στις εταιρίες General Motors USA και Opel Bank GMBH.

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά και κάτοχος MBA από το University of Michigan.

Buckby Tony Διευθυντής του Βρετανικού Συμβουλίου στην Ελλάδα

Σπούδασε Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο το Πανεπιστήμιο του Nottingham και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο του Essex.

Δίδαξε αγγλική λογοτεχνία σε πανεπιστημιακό επίπεδο στην Ιταλία και συγκαταλέγεται στους συγγραφείς των υλικών διδασκαλίας γλωσσών που εκδόθηκαν από το Cambridge University Press.

Διετέλεσε Διευθυντής της Σχολής του Βρετανικού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας και στη συνέχεια άρχισε τη συνεργασία του με το British Council στο πλαίσιο της οποίας ανέλαβε μια σειρά από ηγετικούς ρόλους.

Το 1990 διορίστηκε διευθυντής του Βρετανικού Συμβουλίου στην Μπολόνια και, αργότερα ανέλαβε Διευθυντής Υπηρεσιών Γλώσσας και στη συνέχεια αναπληρωτής διευθυντής του Βρετανικού Συμβουλίου Ιταλία (2001-2004)

Αργότερα υπηρέτησε ως Αναπληρωτής Διευθυντή Αγγλικής Γλώσσας στην έδρα του Βρετανικού Συμβουλίου στο Λονδίνο, όπου ασχολήθηκε με το έργο Οργανισμού στην Ευρώπη, την Ανατολική Ασία και την Κίνα.

Από το 2007-2011 διετέλεσε Διευθυντής του Βρετανικού Συμβουλίου στη Βουλγαρία και Πολιτιστικός Σύμβουλος της Βρετανικής πρεσβείας στη Σόφια πριν από τη τοποθέτησή του στην σημερινή θέση του στην Ελλάδα.

Αρβανιτόπουλος Κωνσταντίνος Καθηγητής, Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος είναι Καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής και πρώην Υπουργός.

Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο απ’ όπου αποφοίτησε το 1982. Συνέχισε τις σπουδές του στις ΗΠΑ λαμβάνοντας μεταπτυχιακό (MA) και διδακτορικό τίτλο (PhD) στις Διεθνείς Σχέσεις από το School of International Service του Πανεπιστημίου American της Washington DC.

Από το 1987 μέχρι το 1989 ήταν λέκτορας Διεθνών Σχέσεων και Συγκριτικής Πολιτικής στο School of International Service του Πανεπιστημίου American στην Washington DC των ΗΠΑ. Από το 1990 μέχρι το 1992 ήταν επισκέπτης ερευνητής στο Κέντρο Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard. Από το 1992 μέχρι το 1995 ήταν επίκουρος καθηγητής Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Πολιτικής στο τμήμα Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου George Mason στη Virginia των ΗΠΑ.

Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1995 και εξελέγη Επίκουρος Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Από τον Φεβρουάριο του 2001 ως το Ιούλιο του 2008 ήταν Αναπληρωτής Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων. Τον Ιούλιο του 2008 εξελέγη Πρωτοβάθμιος Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου, όπου διδάσκει μέχρι σήμερα. Διετέλεσε Πρόεδρος του τμήματος από το 2006 μέχρι το 2010. Το διάστημα 2004-2009, ήταν εκπρόσωπος της Ελλάδας στη σύγκλητο του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας.

Το ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στη θεωρία των Διεθνών Σχέσεων, την Πολιτική θεωρία, την Ευρωπαϊκή πολιτική και την ανάλυση της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ. Υπήρξε εισηγητής σε πολλά διεθνή συνέδρια και έχει δώσει διαλέξεις σε γνωστά πανεπιστήμια του εξωτερικού (Harvard, Princeton, Columbia, Georgetown). Στο συγγραφικό του έργο περιλαμβάνονται επιστημονικές μονογραφίες, επιμέλεια συλλογικών τόμων καθώς και άρθρα δημοσιευμένα σε εφημερίδες, ελληνικά και ξένα επιστημονικά περιοδικά. Το τελευταίο του βιβλίο αφορά στον Κοινωνικό Φιλελευθερισμό, ενώ αυτή την περίοδο γράφει ένα βιβλίο για την Ελληνο-ρωμαϊκή προέλευση του Ρεπουμπλικανισμού.

Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος ήταν βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου με τη Νέα Δημοκρατία (2012-2014). Στις 11 Νοεμβρίου του 2011 διορίστηκε Αν. Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων στην κυβέρνηση εθνικής ενότητας του Λουκά Παπαδήμου. Υπηρέτησε ως Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού από τον Ιούνιο του 2012 μέχρι τον Ιούνιο του 2014.

Διετέλεσε Διευθυντής του Πολιτικού Γραφείου του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας (2009-2011) και Γενικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Δημοκρατίας «Κωνσταντίνος Καραμανλής» από το 2000 έως το 2010. Ήταν εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας κατά τις εθνικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2007. Έχει επίσης διατελέσει Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας (ΝΔ) στο Εθνικό Συμβούλιο της Εξωτερικής Πολιτικής, μέλος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Martens Centre for European Studies του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της UNESCO-Ελλάδας.

Πρόσφατα έργα του:

  • Διεθνείς Σχέσεις, Συνέχεια και Μεταβολή (Ι. Σιδέρης, 1997)
  • Security dilemmas in Eurasia, ed. (Nereus Editions, 1999)
  • Η αμερικανική εξωτερική πολιτική μετά τον ψυχρό πόλεμο, Ιδεολογικά ρεύματα (Ποιότητα, 2000)
  • US-European Relations under the Bush Administration, ed. (I.Sideris, 2001)
  • Ευρωατλαντικές Σχέσεις, Γ’ έκδοση (Ποιότητα, 2003)
  • 30 χρόνια ελληνικής εξωτερικής πολιτικής 1974-2004, επ. (Λιβάνη, 2005)
  • Ανάλεκτα Διεθνούς Πολιτικής (Ι. Σιδέρης, 2007)
  • Reforming Europe – The Role of the Centre-Right, ed. (Springer, 2009)
  • Το θεσμικό πλαίσιο διαμόρφωσης της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ (Ποιότητα, 2009)
  • Κοινωνικός Φιλελευθερισμός, Για την Ελλάδα της ελευθερίας και της κοινωνικής αλληλεγγύης, Β’ έκδοση (Ποιότητα, 2012)
Salcito Anthony Αντιπρόεδρος Διεθνούς Τομέα Δημόσιας Εκπαίδευσης, Microsoft Corp., ΗΠΑ
Beall Jo Director Education and Society, British Council

Σχετικές ομιλίες