Bodossaki Lectures on Demand

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες

Γαβριηλίδου Ελένη, Malique Monique, Arevalo Jean-Claude, Molderez Philippe, Μακρής Ιωάννης, Μακρυγιάννη Στέλλα, Μπουραντάς Όθων, Σουρανάκη Μαρία, Μακρή Δήμητρα

3 Δεκεμβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 02:00:37 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 136
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες
Ο σύλλογος APAJH, το φεστιβάλ κινηματογράφου The Extraordinary Film Festival, πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί, ειδικοί παιδαγωγοί σε διάλογο.

Η μοναδικότητα κάθε παιδιού που μπορούμε να χαρακτηρίσουμε «ξεχωριστό» σε μία τάξη ενός μη ειδικού σχολείου ανοίγει το πεδίο του διαλόγου γύρω από τα ερωτήματα της συμβίωσης, των ανησυχιών και των αναπαραστάσεων που αυτή προϋποθέτει. Η τριπλή αναφορά στην παι-δαγωγική, την κοινωνιολογία και την πραξεολογία αποτελεί το υπόβαθρο της συζήτησης. Το νέο αυτό ιδεολογικό παράδειγμα της συμπερίληψης επιτρέπει να δοθούν απαντήσεις στους γονείς «ξεχωριστών» μαθητών που επιθυμούν τα παιδιά τους να φοιτήσουν εκτός δομών ειδικής αγωγής.

Η θέση των τεχνών στην πορεία των νέων ατόμων με αναπηρία αναλύεται επίσης: πως οι τέχνες μπορούν να αποτελέσουν μέσο για την συμπερίληψη; Η βραδιά ανοίγει με την προβολή ταινίας που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Extraordinary Film Festival, διεθνές φεστιβάλ μοναδικό στο είδος του από το Βέλγιο, που προτείνει στο ευρύ κοινό, στους επαγγελματίες και στα AμεΑ, μια επιλογή κινηματογραφικών έργων που παρουσιάζουν με θετική εικόνα τα άτομα με αναπηρία. Τον διάλογο εμπλουτίζει η συνδρομή της καθηγήτριας του Πανεπιστημίου της Λευκωσίας, με πλούσια ερευνητική δραστηριότητα στο θέμα του σχολείου της συμπερίληψης.

Ο γαλλικός σύλλογος APAJH στηρίζει ενεργά την σχολική ένταξη των παιδιών με αναπηρία. Σε συνεργασία με μια ομάδα τριάντα επαγγελματιών από επτά ευρωπαϊκές χώρες, ο σύλλογος APAJH του Λοτ συντονίζει το πρόγραμμα Erasmus + KA2 Στροφή στο σχολείο της συμπερίληψης, βασικός σκοπός του οποίου είναι η δημιουργία μίας πιλοτικής ενότητας κατάρτισης για εκπαι-δευτικούς και βοηθούς. Το 1ο Γυμνάσιο Καματερού συμμετέχει στο πρόγραμμα σε συνεργασία με το Ίδρυμα Προστασίας & Αποκατάστασης Παιδιών & Νέων με Νοητική Υστέρηση «Θεοτόκος» και τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία, «Εργαστήρι».

Συμμετέχουν: Ελένη Γαβριηλίδου (Κύπρος), Monique Malique, (Γαλλία), Jean-Claude Arevalo (Γαλλία), Philippe Molderez (Βέλγιο), Ιωάννης Μακρής (Ελλάδα), Στέλλα Μακρυγιάννη (Ελλάδα), Όθων Μπουραντάς (Ελλάδα), Μαρία Σουρανάκη (Ελλάδα).

Συντονισμός: Δήμητρα Μακρή (Ελλάδα).

Η συνάντηση διοργανώθηκε στο πλαίσιο του Κύκλου «Διαχείριση της διαφορετικότητας στο σχολείο», σε συνεργασία με το πρόγραμμα Erasmus + KA2 Στροφή στο σχολείο της συμπερίληψης που συντονίζει ο Σύλλογος Ενηλίκων και Νέων Ατόμων με Αναπηρία του Lot (Γαλλία). Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Στροφή» περιλαμβάνει 10 εταίρους σε 7 ευρωπαϊκές χώρες.

Γαβριηλίδου Ελένη Λέκτορας, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Malique Monique APAJH (Σύλλογος Νέων και Ενηλίκων Ατόμων με Αναπηρία/Cahors Lot/Occitanie) - Συντονίστρια προγράμματος Erasmus+ CAP
Arevalo Jean-Claude Διευθυντής υπηρεσιών APAJH/Cahors Lot/Occitanie
Molderez Philippe Υπεύθυνος Δράσεων και Επικοινωνίας, "Extraorinary film festival"
Μακρής Ιωάννης Δρ. ψυχολογίας, Μουσικός, Ειδικός Παιδαγωγός, Εκπαιδευτής στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία ''Εργαστήρι''

Ο Ιωάννης Μακρής είναι Δρ. ψυχολογίας, Μουσικός, Ειδικός Παιδαγωγός, Εκπαιδευτής στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία ''Εργαστήρι''.

Μακρυγιάννη Στέλλα Ειδική Παιδαγωγός, Εκπαιδεύτρια στο Ίδρυμα Προστασίας και Αποκατάστασης Παιδιών & Νέων με Νοητική Υστέρηση, «Η Θεοτόκος»
Μπουραντάς Όθων Διευθυντής 1ου Γυμνασίου Καματερού
Σουρανάκη Μαρία Υποδιευθύντρια 1ου Γυμνασίου Καματερού
Μακρή Δήμητρα Dr./post Dr. Ψυχολογίας, Συντονίστρια εκπαιδευτικού Έργου, κλ. ΠΕ80 –Οικονομίας

Σχετικές ομιλίες