Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Παιδί και οθόνες

Vial Stéphane, Μεϊμάρης Μιχάλης, Joseph Sylvain, Cobacho Odile

29 Ιανουαρίου 2015

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 01:23:04 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 844
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Οι εκπαιδευτικές στρογγυλές τράπεζες αποτελούν το ραντεβού που προτείνει το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στο σύνολο των συνεργατών του από το χώρο της εκπαίδευσης. Διοργανώνονται σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε εκπαιδευτικούς αλλά και γενικότερα σε γονείς και φοιτητές. Φέρνουν κοντά επαγγελματίες και ερευνητές αναπτύσσοντας θεωρητικές προσεγγίσεις και παιδαγωγικούς άξονες για την αντιμετώπιση των δυσκολιών στο σχολικό περιβάλλον.

Ξεκινούν το 2015 εξετάζοντας τις ριζικές αλλαγές που επιφέρει η ψηφιακή εποχή στον χώρο της εκπαίδευσης και πρόκειται να διευρύνουν τη συζήτηση και σε άλλους τομείς έρευνας των ανθρωπιστικών επιστημών.

Η πρώτη εκδήλωση του κύκλου έγινε στις 29 Ιανουαρίου 2015 με συντονίστρια τη Μορφωτική Ακόλουθο Εκπαιδευτικής Συνεργασίας της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Αθήνα κ. Odile Cobacho και είχε τον τίτλο «Παιδί και οθόνες» και ομιλητές τους:

- Stéphane Vial, διδάκτορας φιλοσοφίας, επίκουρος καθηγητής πανεπιστημίου Νîmes, συγγραφέας του βιβλίου L'être et l'écran (PUF)

- Μιχάλης Μεϊμάρης, καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

- Sylvain Joseph, υπεύθυνος ψηφιακής εκπαίδευσης της ακαδημίας των Βερσαλλιών. Κέντρο διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τα μέσα πληροφορίας και ενημέρωσης (CLEMI – Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας)

Ο τίτλος της συζήτησης παραπέμπει στην συζήτηση που άνοιξε στη Γαλλία με αφορμή την πρόταση της Ακαδημίας Επιστημών για μία παιδαγωγική προσέγγιση των ψηφιακών μέσων στο σχολείο. Μακριά από την αντιπαράθεση που προκάλεσε η πρώτη αυτή αναφορά, η στρογγυλή τράπεζα αποσκοπεί στην διεύρυνση του πεδίου των δυνατοτήτων, ενθαρρύνει την σκέψη έτσι ώστε να ξεπεραστεί η αντιπαράθεση μεταξύ «γοητείας-αίγλης» και «ευλαβικού φόβου» που προκαλεί συχνά η πρώτη επαφή με τα ψηφιακά μέσα, στους γονείς ή τους εκπαιδευτικούς.

Μέσα από το Μάθημα design διερευνώνται τις αλλαγές στην αντίληψη του κόσμου που προκαλεί η έκρηξη των ψηφιακών μέσων στην καθημερινότητά μας. Ο Stéphane Vial, φιλόσοφος και ερευνητής, την αντιμετωπίζει ως φιλοσοφικό γεγονός που μεταβάλλει «τις συνθήκες δυνατότητας του πραγματικού και την σχέση με τον κόσμο» από τις οποίες πηγάζει η πολιτιστική έκφραση, ειδικότερα στον χώρο του design.

Ο καθηγητής Μ. Μεϊμάρης επικεντρώνει την ομιλία του στην αντίληψη των ψηφιακών μέσων από τα παιδιά και περιγράφει την «ψηφιακή επανάσταση» μέσα από προσωπικές διαδρομές. Αναφέρεται ακόμα στην αλληλεπίδραση μεταξύ γενεών που απορρέει από το φαινόμενο αυτό.

Ο Sylvain Joseph παρουσιάζει πρακτικούς τρόπους με τους οποίους το Σχολείο και οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αντεπεξέλθουν στις προκλήσεις της Εκπαίδευσης της «ψηφιακής γενιάς».

Γενικότερα, η στρογγυλή τράπεζα παρουσιάζει τις τρέχουσες εξελίξεις στην εκπαιδευτική σχέση και την ευθύνη των ενηλίκων στο θέμα αυτό, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο σχολείο.

Vial Stéphane Επίκουρος Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Νîmes - Συγγραφέας

Ο Stéphane Vial είναι διδάκτορας φιλοσοφίας, επίκουρος καθηγητής του πανεπιστημίου Νîmes και συγγραφέας του βιβλίου L'être et l'écran (PUF).

Μεϊμάρης Μιχάλης Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ

Ο καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης είναι ιδρυτής και διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει σπουδάσει Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Στατιστική και Ανάλυση Δεδομένων με ηλεκτρονικό υπολογιστή στο Παρίσι (Πανεπιστήμιο Παρισίων VI Pierre et Marie Curie).

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις Νέες Τεχνολογίες στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα Μ.Μ.Ε., στο Νέο Τεχνολογικό Επικοινωνιακό Περιβάλλον και τον σχεδιασμό του, στην Ψηφιακή Αφήγηση, στην Οπτική Επικοινωνία, στα Πολυμέσα, στην Ανοικτή, Ευέλικτη και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση, στη Μάθηση που βασίζεται στο Ψηφιακό Παιχνίδι, καθώς και στην κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτών και δημοσιογράφων στον τομέα των Νέων Τεχνολογιών.

Είναι Διευθυντής του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας, μέλος της Διεθνούς Επιτροπής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βραβείων Möbius, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Maison des Sciences de l’Homme Paris Nord της Γαλλίας και του C.I.T.I. του Πανεπιστημίου της Λισσαβόνας. Είναι επίσης μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης Γαλλικών Εργαστηρίων (French Laboratories of Excellence) της Εθνικής Επιτροπής Έρευνας της Γαλλίας (ANR). Του έχει απονεμηθεί από τη Γαλλική Δημοκρατία ο τίτλος του Chevalier de l’Ordre des Palmes Académiques (Ιππότης του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα).

Joseph Sylvain Υπεύθυνος Ψηφιακής Εκπαίδευσης της ακαδημίας των Βερσαλλιών - Κέντρο διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τα μέσα πληροφορίας και ενημέρωσης (CLEMI – Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας)

O Sylvain Joseph είναι υπεύθυνος ψηφιακής εκπαίδευσης της ακαδημίας των Βερσαλλιών - Κέντρο διασύνδεσης της εκπαίδευσης με τα μέσα πληροφορίας και ενημέρωσης (CLEMI – Υπουργείο Παιδείας της Γαλλίας).

Cobacho Odile Μορφωτική Ακόλουθος Εκπαιδευτικής Συνεργασίας, Πρεσβεία της Γαλλίας στην Αθήνα
Η Odile Cobacho είναι Μορφωτική Ακόλουθος Εκπαιδευτικής Συνεργασίας της Πρεσβείας της Γαλλίας στην Αθήνα.

Σχετικές ομιλίες

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες 02:00:37

Δεκ 03, 2018

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες

Γαβριηλίδου Ελένη Malique Monique Arevalo Jean-Claude Molderez Philippe Μακρής Ιωάννης Μακρυγιάννη Στέλλα Μπουραντάς Όθων Σουρανάκη Μαρία Μακρή Δήμητρα

Γλώσσα: Γαλλική (με ταυτόχρονη διερμηνεία), Ελληνική