Bodossaki Lectures on Demand

The National Society of Music of Spain (1915-1922): The Engine of Musical Propaganda during and after the World War I

Ferreiro - Carballo David

11 Νοεμβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:19:06 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1

37 ομιλητές από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα ανέλυσαν μουσικολογικά και ιστορικά ζητήματα που σχετίζονται με τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και την καλλιτεχνική δημιουργία εκείνης της περιόδου σε ένα τριήμερο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο: “The Birth of Contemporary Europe: World War I, Music and the Arts” στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018.

Το συνέδριο διεξήχθη από Παρασκευή 9 έως Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018 σε τρεις διαφορετικούς χώρους: Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (9/11), Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (10/11), Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Κτίριο Παλαιάς Βουλής (11/11).

Αντικείμενο του συνεδρίου ήταν η διερεύνηση καλλιτεχνικών και πολιτιστικών θεμάτων, σχετικών με τη μουσική και τις τέχνες, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μετά το τέλος του.

Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει 4 ομιλίες της τρίτης και τελευταίας μέρας του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 11 Νοεμβρίου στην Παλαιά Βουλή, έδρα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου. Η καταληκτική μέρα του συνεδρίου συνέπεσε με την επέτειο 100 ετών από την επίσημη εφαρμογή της ανακωχής του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι εργασίες του συνεδρίου έκλεισαν με την κεντρική ομιλία της Christina Bashford, καθηγήτριας μουσικολογίας και Διευθύντριας Μεταπτυχιακών Σπουδών του University of Illinois at Urbana-Champaign, η οποία μίλησε για θέματα πατριωτισμού και της αντανάκλασης αυτού σε μουσικά έργα της εποχής με ιδιαίτερη αναφορά σε βρετανούς συνθέτες.

Ferreiro - Carballo David Μουσικολόγος

Ο David Ferreiro Carballo έχει ολοκληρώσει σπουδές στη μουσικολογία (2013) και στο κλαρινέτο (2014) στο Ωδείο του Vigo (Γαλικία, Ισπανία), καθώς και στη Μουσική Εκπαίδευση (2009) στο Πανεπιστήμιο του Vigo. Είναι επίσης κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Ισπανική και Ισπανική-Αμερικανική Μουσική από το Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης (2015). Σήμερα είναι ερευνητής στο Τμήμα Μουσικολογίας του Complutense, όπου γράφει τη διατριβή του για τα λυρικά έργα του Ισπανόφωνου συνθέτη Conrado del Campo (1878-1953) υπό την καθοδήγηση της Elena Torres Clemente (Complutense) και του Patrick McCreless (Yale University). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στους τομείς που ακολουθούν: θεωρία της μουσικής, μουσική και ισπανοί μουσικοί του 19ου και του 20ού αιώνα, μουσικός εθνικισμός και ρεζιοναλισμός, μουσικά στυλ των Ισπανών συνθετών του 19ου και του 20ού αιώνα, Ισπανικό λυρικό θέατρο του 19ου και 20ού αιώνα και μουσικοί φορείς και ενώσεις. Είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας «MadMusic» του Complutense Institute of Musical Sciences (ICCMU), η οποία μελετά τους χώρους, τα είδη και το κοινό της μουσικής σκηνής της Μαδρίτης από τον 17ο έως τον 20ό αιώνα.

Σχετικές ομιλίες