Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Diverse Meanings of “Greekness” through (Pre)Rebetiko Representations

Δελέγκος Σπύρος

11 Νοεμβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:27:43 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 103
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

37 ομιλητές από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα ανέλυσαν μουσικολογικά και ιστορικά ζητήματα που σχετίζονται με τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και την καλλιτεχνική δημιουργία εκείνης της περιόδου σε ένα τριήμερο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο: “The Birth of Contemporary Europe: World War I, Music and the Arts” στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018.

Το συνέδριο διεξήχθη από Παρασκευή 9 έως Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018 σε τρεις διαφορετικούς χώρους: Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (9/11), Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (10/11), Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Κτίριο Παλαιάς Βουλής (11/11).

Αντικείμενο του συνεδρίου ήταν η διερεύνηση καλλιτεχνικών και πολιτιστικών θεμάτων, σχετικών με τη μουσική και τις τέχνες, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μετά το τέλος του.

 

Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει 4 ομιλίες της τρίτης και τελευταίας μέρας του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 11 Νοεμβρίου στην Παλαιά Βουλή, έδρα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου. Η καταληκτική μέρα του συνεδρίου συνέπεσε με την επέτειο 100 ετών από την επίσημη εφαρμογή της ανακωχής του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι εργασίες του συνεδρίου έκλεισαν με την κεντρική ομιλία της Christina Bashford, καθηγήτριας μουσικολογίας και Διευθύντριας Μεταπτυχιακών Σπουδών του University of Illinois at Urbana-Champaign, η οποία μίλησε για θέματα πατριωτισμού και της αντανάκλασης αυτού σε μουσικά έργα της εποχής με ιδιαίτερη αναφορά σε βρετανούς συνθέτες.

Δελέγκος Σπύρος Μουσικός

Ο Σπύρος Δελέγκος γεννήθηκε στην Πάτρα. Είναι πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών, όπου συνεχίζει τις σπουδές του στο τμήμα Φιλοσοφίας. Τον Σεπτέμβριο του 2018, αποφοίτησε από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Εθνομουσικολογία και Πολιτισμική Ανθρωπολογία" του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Διδάχτηκε παραδοσιακή μουσική και λάφτα στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών υπό τη διεύθυνση του Χρίστου Τσιαμούλη και θεωρητικά της Δυτικής Κλασικής Μουσικής αργότερα στη Φιλαρμονική Εταιρία Ωδείο Πατρών, ενώ ήρθε σε επαφή με την Ανατολική μουσική και το κλασικό μαντολίνο μέσα από την παρακολούθηση ιδιαίτερων μαθημάτων.

Έχει συμμετάσχει σε αρκετά σεμινάρια-masterclasses ("Λαβύρινθος" υπό τη διεύθυνση του Ross Daly κ.ά.). Από το 1997 έως και σήμερα έχει εμφανιστεί σε μουσικές σκηνές, φεστιβάλ και έχει επιμεληθεί αφιερώματα ("Γιώργος Κατσαρός-Θεολογίτης", "Μελοποιημένη ποίηση: Δ. Καρατζάς & Αντ. Φωστιέρης" κ.ά.) μέσα από μουσικά σχήματα - ύφους ρεμπέτικου, παραδοσιακού, σύγχρονου και κλασικής μουσικής ("Μπάσο Καντίνι", "Τρίκυκλο", Πατραϊκή Μαντολινάτα κ.ά.) - εκτελώντας κιθάρα, μαντολίνο και λάφτα. Έχει συνθέσει-επιμεληθεί τη μουσική στο θεατρικό έργο "Αδέσποτον" της Μαρίας Ανδρ. Σπυροπούλου, που βασίζεται σε αρχειακό του υλικό, ενώ έχουν ιδρύσει από κοινού την ομάδα τέχνης "Σταλακτίτες".

Στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής – ερευνητικής του ιδιότητας έχει λάβει μέρος με εισηγήσεις σε διάφορα συνέδρια. Διδάσκει στo τμήμα "Αστικής Λαϊκής Μουσικής" της Φιλαρμονικής Εταιρίας Ωδείο Πατρών και έχει την ευθύνη-επιμέλεια της "Ορχήστρας Αστικής Λαϊκής Μουσικής".

Σχετικές ομιλίες