Bodossaki Lectures on Demand

Music and Therapeutic Grieving: Frank Bridge’s Lament for String Orchestra on the Sinking of the Lusitania (1915)

Bashford Christina

11 Νοεμβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:45:28 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 3
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

37 ομιλητές από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα ανέλυσαν μουσικολογικά και ιστορικά ζητήματα που σχετίζονται με τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο και την καλλιτεχνική δημιουργία εκείνης της περιόδου σε ένα τριήμερο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο: “The Birth of Contemporary Europe: World War I, Music and the Arts” στο πλαίσιο των δράσεων του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018.

Το συνέδριο διεξήχθη από Παρασκευή 9 έως Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018 σε τρεις διαφορετικούς χώρους: Μουσική Βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (9/11), Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (10/11), Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Κτίριο Παλαιάς Βουλής (11/11).

Αντικείμενο του συνεδρίου ήταν η διερεύνηση καλλιτεχνικών και πολιτιστικών θεμάτων, σχετικών με τη μουσική και τις τέχνες, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μετά το τέλος του.

 

Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει 4 ομιλίες της τρίτης και τελευταίας μέρας του συνεδρίου που πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 11 Νοεμβρίου στην Παλαιά Βουλή, έδρα του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου. Η καταληκτική μέρα του συνεδρίου συνέπεσε με την επέτειο 100 ετών από την επίσημη εφαρμογή της ανακωχής του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι εργασίες του συνεδρίου έκλεισαν με την κεντρική ομιλία της Christina Bashford, καθηγήτριας μουσικολογίας και Διευθύντριας Μεταπτυχιακών Σπουδών του University of Illinois at Urbana-Champaign, η οποία μίλησε για θέματα πατριωτισμού και της αντανάκλασης αυτού σε μουσικά έργα της εποχής με ιδιαίτερη αναφορά σε βρετανούς συνθέτες.

Bashford Christina Ιστορικός της Μουσικής, University of Illinois

Η Christina Bashford είναι ιστορικός της μουσικής και ασχολείται με το πεδίο της πολιτιστικής μουσικολογίας, εξετάζοντας τις λειτουργίες και τις έννοιες της μουσικής, της μουσικής σύνθεσης και των σχετικών δραστηριοτήτων τον 19ο και τις αρχές του εικοστού αιώνα. Έχει γράψει για τη μουσική δωματίου, τους συναυλιακούς φορείς, τη μουσική ακρόαση, τα ακροατήρια και τις σημειώσεις προγραμμάτων στη βικτοριανή Βρετανία - έργο που εξετάζει μια σειρά θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των εντάσεων ανάμεσα στη εξύψωση της μουσικής και την εμπορευματοποίησή της και τις σχέσεις μεταξύ μουσικής σύνθεσης, κοινωνικής τάξης, φύλου και εθνική; ταυτότητα;. Το βιβλίο της, The Pursuit of High Culture: John Ella and Chamber Music in Victorian London, κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Boydell Press το 2007. Έχει συν-επιμεληθεί με την Leanne Langley το Music and British Culture, 1785-1914: Essays in Honour of Cyril Ehrlich (Oxford University Press, 2000) και πιο πρόσφατα με τη Roberta Montemorra Marvin, έναν τόμο με τίτλο The Idea of Art Music in a Commercial World, 1800-1930 (Boydell, 2016). Η τρέχουσες έρευνές της περιλαμβάνουν ένα έργο σχετικά με την κουλτούρα του βιολιού στη Βρετανία και την Ιρλανδία, το 1880-1920. Εργάζεται, επίσης, επάνω στη μουσική στη Βρετανία κατά τη διάρκεια του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου και συν-επιμελείται (μαζί με τους Gayle Sherwood Magee και William Brooks) μία σειρά δοκίμιων για το University of Illinois Press: Over Here, Over There: Transatlantic Conversations on the Music of World War 1. Έχει δημοσιεύσει άρθρα και κριτικές στα: Music & Letters (βραβείο Jack Westrup, 1991), Journal of the Royal Musical Association, Journal of Victorian Culture, Musical Quarterly, Notes, Journal of the American Musicological Society, Eighteenth-Century Music. Έχει επίσης συνεισφέρει σε συλλογικούς τόμους, συμπεριλαμβανομένων των: The Cambridge Companion to the String Quartet (2003), The Musical Voyager: Berlioz in Europe (2007), Music and Peformance Culture: Essays in Honour of Nicholas Temperley (2012), ενώ έχει γράψει πολλά άρθρα για μουσικά λεξικά, με πιο πρόσφατη την Cambridge Berlioz Encyclopedia (2017). Πριν το University of Illinois Urbana-Champaign, δίδασκε στο Oxford Brookes University στην Αγγλία. Παλαιότερα, ήταν Managing Editor του New Grove Dictionary of Opera (1992). Έχει διατελέσει Πρόεδρος της Midwest Victorian Studies Association. Είναι, επίσης, μέλος της North American British Music Studies Association. Από το 2014 συμμετέχει στο συνεργατικό ερευνητικό πρόγραμμα In Concert. Είναι Visiting Research Fellow στο University of Huddersfield.

Σχετικές ομιλίες