Bodossaki Lectures on Demand

Οι βιβλιοθήκες ως κόμβοι των πόλεων για ψηφιακή καινοτομία: γνωσιακές τεχνολογίες των μέσων και πρωτοβουλίες open storytelling και prototyping που προσβλέπουν στην ενεργό συμμετοχή της γενιάς των millennials

Τσακαρέστου Μπέττυ

1 Δεκεμβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:16:08 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 65
Ομιλητές
Τσακαρέστου Μπέττυ

Γλώσσα
Αγγλική

Ημερομηνία
01/12/2018

Διάρκεια
00:16:08

Εκδήλωση
Ο Γραμματισμός στα Μέσα Επικοινωνίας και οι Βιβλιοθήκες

Χώρος
Μουσική Βιβλιοθήκη "Λίλιαν Βουδούρη" του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής στο Μέγαρο Μουσικής

Διοργάνωση
Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών

Κατηγορία
Επικοινωνία, Αρχειονομία / Βιβλιοθηκονομία

Ετικέτες
γραμματισμός, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, βιβλιοθήκη, παραπληροφόρηση, millennials, γενιά των millennials, γνωσιακή τεχνολογία

«Γραμματισμός στα Μέσα Επικοινωνίας και οι Βιβλιοθήκες» είναι ο τίτλος του Διεθνούς Συμποσίου που διοργανώθηκε από την Οργανωτική Επιτροπή Ενίσχυσης Βιβλιοθηκών (ΟΕΕΒ) το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018.

Ο όρος Γραμματισμός στα Μέσα Επικοινωνίας αναφέρεται σε όλες τις τεχνικές, γνωστικές, κοινωνικές, πολιτικές και δημιουργικές ικανότητες και δεξιότητες που χρειάζονται οι πολίτες ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση και να κατανοούν κριτικά αλλά και να αλληλεπιδρούν με τα μέσα ενημέρωσης.

Στο συμπόσιο, προσκεκλημένοι ομιλητές από τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ισπανία, τη Φινλανδία και την Ελλάδα, παρουσίασαν με τις ομιλίες τους, ενδιαφέροντα θέματα σχετικά με την εκπαίδευση στη χρήση των μέσων και τον ρόλο που διαδραματίζουν οι βιβλιοθήκες στην αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης. Επιπλέον, παρουσιάστηκαν διεθνείς εμπειρίες και καινοτόμες πρακτικές προώθησης του γραμματισμού και συζητήθηκε η εφαρµοσιµότητά τους στις εγχώριες συνθήκες.

Οι βιβλιοθήκες ως κόμβοι των πόλεων για ψηφιακή καινοτομία: γνωσιακές τεχνολογίες των μέσων και πρωτοβουλίες open storytelling και prototyping που προσβλέπουν στην ενεργό συμμετοχή της γενιάς των millennials

Σύμφωνα με τη δήλωση της IFLA για τον Ψηφιακό Αλφαβητισμό, η οποία εκδόθηκε στις 18 Αυγούστου 2017, διερευνάμε τον τρόπο με τον οποίο οι γνωσιακές (immersing) τεχνολογίες μετασχηματίζουν τις βιβλιοθήκες των πόλεων σε ανοιχτούς χώρους πειραματισμού και κόμβων καινοτομίας, προσβλέποντας στη συμμετοχή χρηστών της γενιάς των millennials σε storytelling και phototyping προγράμματα που συνδυάζουν το ψηφιακό, το υλικό και το ανθρωποκεντρικό. Τα προγράμματα αυτά πραγματοποιούνται σε στούντιο Artificial Intelligence (AI), Virtual Reality (VI) και σε Εργαστήρια Νοητικού Σχεδιασμού (Design Thinking Workshops) που έχουν σαν αποστολή να εξερευνήσουν νέες δυνατότητες, μελλοντικά σενάρια και να δοκιμάσουν νέες εφαρμογές ψηφιακών μέσων για εκπαιδευτική χρήση ατόμων και κοινοτήτων ενεργών πολιτών. Σε αυτή τη συνάντηση, συζητάμε τα αποτελέσματα και τον αντίκτυπο πρωτοβουλιών σχετικών με Ψηφιακή Καινοτομία Βιβλιοθηκών (Libraries Digital Innovation), χρησιμοποιώντας την γνωσιακή τεχνολογία των μέσων με σκοπό την ενεργή σύμπραξη millennials από την Ελλάδα και τις ΗΠΑ.

Τσακαρέστου Μπέττυ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Η Μπέττυ Τσακαρέστου έχει διδάξει ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο Copenhagen Business School (2017-2013), στο θερινό πρόγραμμα του Warsaw School of Economics (2016) και στο MBA Program of University of Cyprus (2007-2011). Στο πλαίσιο που προγράμματος Erasmus Plus Grant-International Mobility ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο Zhejiang University στην Κίνα (2017) και στο Alberto Hurtado University στο Σαντιάγκο στην Χιλή (2018), δίδαξε επιχειρηματικότητα στη δημοσιογραφία και στα Μέσα (entrepreneurial journalism, media innovation) με μεθοδολογίες συν-δημιουργίας και design thinking.

Ως sabbatical visiting researcher στο CUNY Graduate School of Journalism (Μάιος-Ιούνιος 2017) συνεργάζεται με τον Jeremy Caplan, Director of Education στο Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism στο πεδίο της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στη δημοσιογραφία και στα Μέσα και δημοσιεύει κεφάλαιο με τίτλο “Entrepreneurship Abroad: Cultural and International Perspectives” στο ανοιχτό συνεργατικό textbook με τίτλο “Media Innovation and Entrepreneurship” (2017, 2018). Το 2016 διοργάνωσε το πρώτο Athens Startup Weekend on “Entrepreneurial Journalism” με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα και σε συνεργασία με το Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism του CUNY Graduate School of Journalism.

Τον Μάιο 2018 συν-διοργάνωσε το 2nd Athens Startup Weekend on Entrepreneurial Journalism focusing on Audio and Radio Innovation and Summit εγκαινιάζοντας το πρωτόκολλο εκπαιδευτικής συνεργασίας για θέματα startup επιχειρηματικότητας και καινοτομίας μεταξύ του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου και του Antenna Music.

Στο πεδίο της νεανικής επιχειρηματικότητας έχει ανάλογες δράσεις από το 2012 με τη διοργάνωση ή τη συμμετοχή ως μέντορας ή κριτής σε ειδικά θεματικά Startup Weekends όπως το Startup Weekend University 2012, 2013, Startup Weekend EDU, 2014.

Το 2012 διοργάνωσε το πρώτο Athens Co-Creation Workshop με την υποστήριξη της Ericsson και σε συνεργασία με το Copenhagen Business School.

Επόμενες διοργανώσεις Cities Co-Creation Workshops πραγματοποιήθηκαν στα Ιόνια Νησιά (2014) με τη συνεργασία του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου, του TEI Ιονίων Νήσων και του Copenhagen Business School. Το 2015 συμμετείχε στη διοργάνωση του Cities Co-Creation Living Lab στο πλαίσιο του “The Peoples Meeting in Bornholm” στη Δανία.

Το 2015 με υποτροφία του U.S Department of State συμμετείχε ως International Exchange Scholar στο Study of U.S. Institutes (SUSI) on Journalism and Media at Ohio University, όπου εστίασε στην ανάπτυξη ενός μεταπτυχιακού μαθήματος στο πεδίο της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας στη δημοσιογραφία και στα Μέσα (Entrepreneurial Journalism) και το οποίο διδάσκει στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών «Νέα Μέσα και Δημοσιογραφία» του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Την ίδια χρονιά σε συνεργασία με τέσσερεις ακαδημαϊκούς στον τομέα των Μέσων και της Επικοινωνίας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα SUSI ξεκινούν την ψηφιακή πλατφόρμα “Connecting Cities” με στόχο να συνδέσουν μέσα από αφηγήσεις πέντε πόλεις, σε τέσσερεις ηπείρους (Αθήνα, Καμπάλα, Κίτο, Σαγκάη, Σαντιάγκο).

Το 2017 The Bureau of Educational and Cultural Affairs of the U.S. Department of State έδωσε την τιμητική διάκριση “Betty Tsakarestou International Exchange Alumna/Alumnus of the Month” για τη συνολικό της έργο ως επικεφαλής του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων και για το “Connecting Cities Project”. Επίσης το έργο της παρουσιάστηκε στη μικρή σειρά video documentaries με τίτλο “Women Changing Greece” μια πρωτοβουλία και υλοποίηση της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα. Το 2015 ξεκίνησε μια εκδοτική σειρά με θέμα την «Ψηφιακή Κουλτούρα» σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Πεδίο.

Από το 2002 συμμετέχει στο ΔΣ του Ινστιτούτου Επικοινωνίας όπου είχε για σειρά ετών την ακαδημαϊκή ευθύνη για την ετήσια έρευνα με θέμα «Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Υπεύθυνη Κατανάλωση».

Υπηρέτησε ως Διευθύντρια της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης στο Υπουργείο Παιδείας κατά την περίοδο 2010-2012 με κύριο έργο να συμβάλει στην ψηφιακή της μετάβαση, συμμετέχοντας επίσης ως ομάδα ειδικών ψηφιακού γραμματισμού που λειτουργεί στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας.

Συμμετείχε στην εκδοτική ομάδα του «Βήματος Ιδεών» μεταξύ 2007-2010. Έχει σπουδάσει κοινωνιολογία και πολιτικές επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (1987).

Η διδακτορική της διατριβή εστίασε στη μελέτη της Διαφήμισης κατά την περίοδο του Φορντισμού και του Μετα-Φορντισμού (1997).

Σχετικές ομιλίες