Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Βιβλιοθήκες για το σχολείο στην εποχή του ίντερνετ, δυνατότητες και εμπειρίες

Cassany Daniel

15 Νοεμβρίου 2013

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 43:53 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 2051
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Όταν (σχεδόν) όλοι οι μαθητές και οι διδάσκοντες έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ και όταν οποιοδήποτε στοιχείο απέχει μερικά κλικ, η ύπαρξη της βιβλιοθήκης αποκτά μεγαλύτερο νόημα και αποτελεί μεγαλύτερη αναγκαιότητα. Το θέμα δεν είναι πια να βρεθούν πόροι, να καταγραφούν και να ταξινομηθούν χρηστικά τον φυσικό χώρο. Τώρα η βιβλιοθήκη επικεντρώνεται περισσότερο στον χρήστη-σπουδαστή, στην ανάλυση των αναγκών του, στην ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαίδευσης του χρήστη στην εξεύρεση ψηφιακών πόρων (αξιόπιστων, δημοσίων, δημοκρατικών) για τα διάφορα μαθήματα των σχολικών προγραμμάτων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο βιβλιοθηκάριος μετατρέπεται σε μεσάζοντα μεταξύ των αυξανόμενων αναγκών του μαθητή και του διδάσκοντα και το σύμπαν των διαθέσιμων στο δίκτυο πόρων. Η Ισπανία και η Λατινική Αμερική έχουν αναπτυχθεί διάφορες πρωτοβουλίες ως προς αυτό.

Cassany Daniel Διδάσκων και Αναλυτής Ανάλυσης του Λόγου, Τμήμα Μετάφρασης και Γλωσσικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Πομπέου Φάμπρα, Βαρκελώνη

Ο Daniel Cassany είναι πτυχιούχος Καταλανικής Φιλολογίας και Δόκτωρ Εκπαιδευτικών Επιστημών. Έχει εκδώσει πάνω από 12 βιβλία σχετικά με την διδασκαλία της γραπτής επικοινωνίας και των γλωσσών στα καταλανικά, ισπανικά και πορτογαλικά, που έχουν κάνει πολλές εκδόσεις.

Ενδεικτικά:
Περιγράφειν και γράφειν (1987), Το μαγειρείο της γραφής (1993), Η επισκευή της γραφής (1993), Η δόμηση της γραφής (1999), Πίσω από τις αράδες (2006), Εργαστήριο κειμένων (2006), Ξύνοντας το μολύβι (2007) και Γλωσσική διδασκαλία (συλλογικό έργο), Online: ανάγνωση και γραφή στο διαδίκτυο (2012).

Έχει δημοσιεύσει πάνω από 100 κείμενα – επιστημονικά άρθρα σε δελτία και περιοδικά – κάποια σε αγγλικά και γαλλικά. Είναι επιστημονικός σύμβουλος σε πάνω από 15 ερευνητικά περιοδικά σχετικά με την γλώσσα και την γλωσσική διδασκαλία στα καταλανικά και ισπανικά. Υπήρξε επισκέπτης καθηγητής σε μεταπτυχιακά προγράμματα (Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά) πανεπιστημίων και άλλων θεσμών σε πάνω από 25 χώρες της Ευρώπης της Αμερικής και της Ασίας. Έχει συνεργαστεί με τα υπουργεία Παιδεία της Ισπανίας της Αργεντινής, της Χιλής και του Μεξικού, σε προγράμματα και δράσεις αλφαβητισμού. Από το 2004 συντονίζει μια ερευνητική ομάδα για την Κριτική Ανάγνωση.

Cassany, D. En_línia: llegir i escriure a la xarxa. Barcelona: Graó. 2011. Spanish edition: En_línea: leer y escribir en la red. Bcn: Anagrama. 2012.
 
Fogg, BJ. http://www.bjfogg.com/stanford.html
 
Lankshear, C. & M. Knobel. (2006) New Literacies: Everyday Practices and Classroom Learning. New York: McGraw Hill. 3ª ed.: 2011.
 
Kathryn Greenhill. (2010) Transformando la biblioteca pública de conservadores de ediciones impresas a creadores de contenido digital, V Congreso Nacional de Bibliotecas Públicas, Madrid: Ministerio de Cultura. 2010. http://www.calameo.com/read/0000753353d74362d9c2e
 
Nicholas, D.; Rowlands, I. & Huntington, P. (2007). Information Behaviour of the Researcher of The Future. A British Library & JISC Study. http://www.jisc.ac.uk/whatwedo/programmes/resourcediscovery/googlegen.aspx
 
Prensky, M. (2005). “Don’t Bother Me Mom –I’m learning”. Parangon.
 
Varios autores (2009) “La biblioteca social y colaborativa. La biblioteca 2.0”, El Navegante, 3. http://issuu.com/bibliotecasantiago/docs/elnavegante__3
 
White, David & L. Silipigni et al. (2012) Digital visitors and residents. Progress report. University of Oxford. http://www.jisc.ac.uk/media/documents/projects/visitorsandresidentsinterim%20report.pdf

Σχετικές ομιλίες