Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Μετανάστες και Θέατρο Σκιών: ο Καραγκιόζης ως «νόστιμον ήμαρ»

Χοτζάκογλου Ανθή

29 Μαρτίου 2012

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 19:45 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 2318
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η παρούσα ανακοίνωση στόχο έχει να συμβάλει στην ανάπτυξη του πολυδιάστατου αλλά ανεξερεύνητου ακόμα θέματος «Το Θέατρο Σκιών (Καραγκιόζης) της Διασποράς». Θα εξετάσει την όψη εκείνη που συνδέεται με τη δράση Ελλήνων μεταναστών, οι οποίοι στον τόπο υποδοχής, αρχικά ως ερασιτέχνες, δραστηριοποιήθηκαν ως καραγκιοζοπαίκτες.
 

Μέσα από αδημοσίευτο οπτικό υλικό και συγκεκριμένα παραδείγματα Ελλήνων μεταναστών σε Ευρώπη, Η.Π.Α., Αυστραλία και Αφρική, όπως αυτά προέκυψαν από πρωτογενή έρευνα σε Αρχεία και προσωπικές συνεντεύξεις, θ’ αναζητηθούν τα κίνητρα επιλογής του Θεάτρου Σκιών ως καλλιτεχνικό πεδίο δράσης.
 

Περιδιαβαίνοντας στο δραματολόγιο, τις μεθόδους κατασκευής, τους χώρους δράσης, την επιλογή της γλώσσας, τη σύνθεση του κοινού και την ανταπόκρισή του, καθώς και τις σχέσεις που αναπτύχθηκαν ή όχι, ανάμεσα σε ερασιτέχνες μετανάστες καραγκιοζοπαίκτες και τους αντίστοιχους επαγγελματίες της Ελλάδας, θα επιχειρηθεί η αξιολόγηση της δράσης αυτής καθαυτής και του συμβολισμού της.

Χοτζάκογλου Ανθή Θεατρολόγος

Η Α. Χοτζάκογλου είναι θεατρολόγος (Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Αθηνών), με μεταπτυχιακές σπουδές στο ίδιο αντικείμενο.

Στα πλαίσια της Πρακτικής της Άσκησης (Θεατρικό Μουσείο Αθηνών - Κέντρο Έρευνας και Μελέτης του Ελληνικού Θεάτρου), ασχολήθηκε με την καταγραφή αρχείων οπτικοακουστικού υλικού, δωρεών ιδιωτικών συλλογών, κι εξοικειώθηκε με τα σχεδιασμό/εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά. Στον τομέα αυτό εργάσθηκε τα επόμενα χρόνια, ως ελεύθερος επαγγελματίας.

Δίδαξε (Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) τα μαθήματα Θεατρικής Αγωγής και Θεάτρου, ενώ ανέλαβε και την οργάνωση μαθητικών παραστάσεων. Παράλληλα, δίδαξε (Ι.Ε.Κ., Κ.Ε.Κ.) Ιστορία Θεάτρου, Ενδυμασίας και Αγωγή Λόγου, Θεατρικό Παιγνίδι, Κουκλοθέατρο, Θέατρο Σκιών, Πολιτιστική Κληρονομιά.

Στα πλαίσια διερεύνησης για τη διδακτορική της διατριβή, επικεντρώθηκε στην έρευνα και καταγραφή της τέχνης του Θεάτρου Σκιών και του Θεάτρου Ανδρεικέλων Ελλάδας και Κύπρου, μέσω Αρχείων και προσωπικών συνεντεύξεων.

Έχει λάβει μέρος με ανακοινώσεις της σε διεθνή συνέδρια, ενώ αρθρογραφεί σε επιστημονικά περιοδικά Ελλάδος και Κύπρου.

Σχετικές ομιλίες