Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Η μουσική και η θεραπευτική σχέση στη Μουσικοθεραπεία

Ετμεκτσόγλου Ιωάννα

9 Μαΐου 2012

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 73:42 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 4067
Ομιλητές
Ετμεκτσόγλου Ιωάννα

Γλώσσα
Ελληνική

Ημερομηνία
09/05/2012

Διάρκεια
73:42

Εκδήλωση
Διαλέξεις στη Μουσική Βιβλιοθήκη

Χώρος
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος "Λίλιαν Βουδούρη"

Διοργάνωση
Σύλλογος Οι Φίλοι της Μουσικής

Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός, Ψυχολογία / Ψυχική Υγεία

Ετικέτες
μουσική, μουσικοθεραπεία

Η διάλεξη αυτή αποτελεί μια εισαγωγή στη σύγχρονη μουσικοθεραπεία όπως αυτή διαμορφώθηκε και εξελίχθηκε μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στην Αμερική, αργότερα στην Αγγλία και τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Ανάμεσα στα θέματα που προσεγγίζει είναι η 'ταυτότητα' του επαγγέλματος της μουσικοθεραπείας στις σύγχρονες—Δυτικού τύπου-- κοινωνίες: Τι είναι μουσικοθεραπεία; Πού απευθύνεται; Σε τι στοχεύει;  Αλλά και ποια είναι η σχέση της με άλλους θεωρητικούς και εφαρμοσμένους τομείς όπως η ψυχολογία της μουσικής, η ψυχανάλυση και  άλλου τύπου ψυχοθεραπείες, η μουσική στην ιατρική, η μουσική στην κοινότητα καθώς και η μουσική στην ειδική αγωγή; Η διάλεξη περιλαμβάνει, επίσης, σύντομη αναφορά στην έρευνα στη μουσικοθεραπεία. Περιλαμβάνει. ακόμα, ειδική αναφορά στα γνωστότερα μοντέλα μουσικοθεραπείας εξετάζοντας την προοπτική του καθενός ως προς την μουσική, τη θεραπευτική σχέση, το ευρύτερο θεραπευτικό πλαίσιο, αλλά και τους ιδιαίτερους πληθυσμούς (άτομα ή ομάδες) στους οποίους απευθύνεται.  Αναδεικνύει, τέλος, θέματα πολιτισμικής ιδιαιτερότητας τα οποία καθιστούν την εφαρμογή των παραπάνω μοντέλων μουσικοθεραπείας, περισσότερο ή λιγότερο εφικτή στην Ελλάδα καθώς και εναλλακτικές προτάσεις/προσαρμογές αυτών των μοντέλων. Η διάλεξη ολοκληρώνεται με αναφορά στην κατάσταση της μουσικοθεραπείας στην Ελλάδα σήμερα αλλά και με σχόλια για μελλοντικές προοπτικές. 

Ετμεκτσόγλου Ιωάννα Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο

H Iωάννα Eτμεκτσόγλου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Iλλινόις (Oυρμπάνα, H.Π.A.), από όπου έλαβε πτυχίο και μεταπτυχιακό στη μουσική παιδαγωγική και διδακτορικό (Ph.D) στη Μουσική Ψυχολογία με έμφαση στην εκπαίδευση (1992). Αργότερα σπούδασε μουσικοθεραπεία (Μ.Α. 2007) στο Anglia Ruskin University (Cambridge, Αγγλία). Aπό το 1995 εργάζεται στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Iονίου Πανεπιστημίου, όπου διδάσκει μουσική ψυχολογία, μουσική για την ειδική αγωγή, εκπαιδευτική ψυχολογία της μουσικής, καθώς και εισαγωγικά μαθήματα μουσικοθεραπείας. Έχει πραγματοποιήσει έρευνα για τις επιδράσεις της σύμπραξης σχιζοφρενών ασθενών με φοιτητές μουσικής στα πλαίσια προγράμματος ομαδικής μουσικοθεραπείας. Στον τομέα της εκπαιδευτικής ψυχολογίας με επίκεντρο τον ήχο και τη μουσική, ενδιαφέρεται για τη δημιουργία, πιλοτική χρήση και αξιολόγηση αναπτυξιακά και πολιτισμικά κατάλληλου διδακτικού υλικού. Πειραματίζεται με διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες βασίζονται στην ανακάλυψη και επεκτείνουν τη διδασκαλία σε πλαίσια εκτός τάξης. Οι προσεγγίσεις αυτές στοχεύουν στην ενίσχυση της δημιουργικότητας των παιδιών, ενηλίκων και υπερηλίκων, στην καλλιέργεια της ακουστικής τους αντίληψης, στην ενεργό εμπλοκή τους με τη μουσική πράξη και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων και κινήτρων τους για την εκτίμηση του περιβάλλοντος μέσω των ήχων.

Σχετικές ομιλίες