Bodossaki Lectures on Demand

Εκπαίδευση Χαρισματικών Μαθητών και Επίπεδα Van Hiele

Νικολόπουλος Ιωάννης

22 Ιουνίου 2019

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:16:48 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 353
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επιστημών Εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε, όπως κάθε χρόνο, στην Αθήνα από 21-23 Ιουνίου 2019, στο ξενοδοχείο DIVANI CARAVEL.

Σκοπός του συνεδρίου είναι η παρουσίαση θεωρητικής όπως και εφαρμοσμένης έρευνας σε θέματα εκπαίδευσης, ψυχολογίας και ψυχιατρικής, όπως επίσης, η διατύπωση προτάσεων για το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα μας και η παρουσίαση ερευνητικών και παιδαγωγικών εμπειριών από διακεκριμένες προσωπικότητες. Κεντρική θεματική του Συνεδρίου ήταν: «Η εκπαίδευση δασκάλων και καθηγητών χαρισματικών μαθητών στην Ελλάδα».

Μερικές από τις θεματικές ενότητες του Συνεδρίου:
• Διεθνείς εμπειρίες εκπαίδευσης χαρισματικών μαθητών,
• Ανίχνευση και επιλογή χαρισματικών παιδιών,
• Εκπαίδευση νηπιαγωγών και δασκάλων χαρισματικών μαθητών,
• Εκπαίδευση καθηγητών μέσης εκπαίδευσης χαρισματικών μαθητών,
• Προγράμματα εκπαίδευσης χαρισματικών μαθητών,
• Η χρήση της ιδεολογίας της Ισότητας ως άρνηση της Ελευθερίας στην εκπαίδευση,
• Πολιτικές αντιστάσεις στην εκπαίδευση χαρισματικών ατόμων: Η ελληνική περίπτωση,
• Συνειδητοί και υποσυνείδητοι φόβοι εκπαίδευσης χαρισματικών ατόμων,
• Κοινωνικά στερεότυπα αμφισβήτησης της εκπαίδευσης χαρισματικών ατόμων,
• Γενετικοί παράγοντες και ευρήματα νευροεπιστημών για την ευφυΐα,
• Πόσο αρνητικές για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας είναι οι πολιτικές αντιστάσεις στην εκπαίδευση χαρισματικών ατόμων;
• Οικογενειακοί παράγοντες και υψηλή ευφυΐα,
• Ψυχολογικές παράμετροι εκπαίδευσης χαρισματικών ατόμων κ.τ.λ.

Υπήρξε ένα πλήθος 150 εισηγήσεων με βάση τις ανωτέρω θεματικές όπως και άλλες εισηγήσεις με θέματα Μαθησιακών Δυσκολιών κ.τ.λ.

Η ομιλία "Εκπαίδευση Χαρισματικών Μαθητών και Επίπεδα Van Hiele" πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 22 Ιουνίου 2019 και εντάσσεται στη θεματική "Θέματα Χαρισματικότητας".

Νικολόπουλος Ιωάννης Μαθηματικός, Ειδικός Παιδαγωγός

Ο Γιάννης Νικολόπουλος γεννήθηκε, μεγάλωσε και ζει στο Κερατσίνι. Είναι Υπ. Διδάκτορας στο ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ. Σπούδασε Μαθηματικός και εργάσθηκε για χρόνια σε Φροντιστήρια με μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου. Όταν ολοκλήρωσε το Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση, συνέχισε στην Ειδική Αγωγή (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Παράλληλη στήριξη παιδιών με Αυτισμό και σε τμήματα Ένταξης).

Έχει ασχοληθεί με πολλές έρευνες στους τομείς:
• Μαθηματικά και Εννοιολογική-Βιωματική Διδασκαλία,
• ΔΕΠΥ και Δυσκολίες στα Μαθηματικά,
• Το Μαθησιακό Προφίλ των Μαθητών και τρόποι Εκπαιδευτικής Παρέμβασης,
• Δημιουργία Εννοιολογίου-Λεξιλογίου στα Μαθηματικά.

Είναι Επιμορφωτής Εκπαιδευτικών στην Ελληνογερμανική Αγωγή, έχει πάρει μέρος σε Ημερίδες και Συνέδρια Διδακτικής των Θετικών Επιστημών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Επίσης στο πλευρό του κ. Παπαδάτου Γιάννη, Ψυχιάτρου και Καθηγητή Ψυχοφυσιολογίας και Ψυχικής Υγιεινής του Πανεπιστημίου Αθηνών οργάνωσαν και επιμελήθηκαν τα πέντε τελευταία Πανελλήνια Συνέδρια Επιστημών Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής που ανέδειξαν πολλά και σύγχρονα θέματα της Εκπαίδευσης. Στα παραπάνω Συνέδρια πήραν συνολικά μέρος πάνω από 800 εισηγητές & αξιολογήθηκαν οι εν λόγω εισηγήσεις τους. Έχουν δημοσιευθεί άρθρα του για θέματα Διδακτικής και Ειδικής Αγωγής, σε Επιστημονικές και Εκπαιδευτικές Ιστοσελίδες και Περιοδικά. Με συνεχή αρθρογραφία στο περιοδικό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Ευκλείδης Α΄ για το Γυμνάσιο.

Σχετικές ομιλίες

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες 02:00:37

Δεκ 03, 2018

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες

Γαβριηλίδου Ελένη Malique Monique Arevalo Jean-Claude Molderez Philippe Μακρής Ιωάννης Μακρυγιάννη Στέλλα Μπουραντάς Όθων Σουρανάκη Μαρία Μακρή Δήμητρα

Γλώσσα: Γαλλική (με ταυτόχρονη διερμηνεία), Ελληνική