Παυλόπουλος Δημήτρης
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
05/05/2023
Διάρκεια
00:52:57
Εκδήλωση
Εκδηλώσεις των "Φίλων του Μουσείου Μπενάκη"
Χώρος
Μουσείο Μπενάκη
Διοργάνωση
Οι Φίλοι του Μουσείου Μπενάκη
Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός
Ετικέτες
χαρακτική, ξυλογραφία, χαλκογραφία, λιθογραφία
Χαρακτικό είναι το τυπωμένο χαρτί ή η μήτρα της εικόνας του; Πότε ένα χαρακτικό είναι γνήσιο; Πώς μπορούμε να διακρίνουμε ξυλογραφία από χαλκογραφία ή λιθογραφία; Πώς ξεχωρίζουμε την ξυλογραφία σε πλάγιο ξύλο από την ξυλογραφία σε όρθιο ξύλο; Ποιες ομοιότητες και ποιες διαφορές έχουν μια ξυλογραφία σε όρθιο ξύλο από μια γραμμική φωτοτσιγκογραφία; Γραμμική χαλκογραφία ή γραμμική οξυγραφία; Χαλκογραφία με βελόνα ή γραμμική οξυγραφία; Γραμμική χαλκογραφία ή χαλυβδογραφία; Ξεστή χαλκογραφία ή τονική οξυγραφία; Οξυγραφία μαλακού βερνικιού ή χαλκογραφία μίμησης μολυβιού; Λιθογραφία ή μεταξοτυπία; Σε αυτά και σε άλλα ερωτήματα απαντά η διάλεξη.
O Δημήτρης Παυλόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε Ιστορία, Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές και εκπόνησε τη διδακτορική διατριβή του με θέμα "Ο γλυπτής Μιχάλης Τόμπρος 1889-1974" (Αθήνα 1996). Εργάστηκε (1991-1997) ως επιμελητής του Μουσείου Βούρου - Ευταξία (Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών) και ως ειδικός συνεργάτης σύνταξης (1993-2000) στο "Λεξικό Ελλήνων Καλλιτεχνών" (Εκδόσεις "Μέλισσα", Αθήνα 1997-2000). Έχει γράψει βιβλία και άρθρα για θέματα ιστορίας της νεοελληνικής τέχνης στον αθηναϊκό Τύπο. Έχει λάβει μέρος σε συνέδρια για τη νεοελληνική γλυπτική, τη χαρακτική, την τέχνη του βιβλίου και την τυπογραφία. Υπήρξε συνεργάτης (1999-2000) του "Allgemeines Kunstlerlexikon" ("K.G. Saur Verlag", Μόναχο-Λειψία 1992 κ.ε.). Μέλος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης (AICA Hellas) και της Εταιρίας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης. Από το 2003 είναι μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ενώ από το 2005 έγινε λέκτωρ Ιστορίας της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σήμερα είναι καθηγητής Ιστορίας της τέχνης στο ίδιο πανεπιστήμιο.