Bodossaki Lectures on Demand

Τζάνη Νικολέτα

Διδάκτωρ Ιστορίας της Τέχνης, Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980. Είναι απόφοιτος του τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με ειδίκευση στην Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης (2002) καθώς και του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (2013) του ίδιου πανεπιστημίου. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές (DEA) στην ιστορία της τέχνης, με υποτροφία του Ιδρύματος Π. & Ε. Μιχελή, στο Πανεπιστήμιο Marc Bloch II στο Στρασβούργο (2004). Το 2012 αναγορεύθηκε διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου στην ιστορία της τέχνης, αφού εκπόνησε διδακτορική διατριβή, ως υπότροφος της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής και του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη, με τίτλο: « Costas Dimitriadis (1879-1943). La carrière européenne d’un sculpteur grec » υπό την εποπτεία της καθηγήτριας Christine Peltre (επιτροπή: Barthélémy Jobert, Paul-Louis Rinuy, Ευγένιος Ματθιόπουλος, Ειρήνη Τσαμαδού-Jacoberger, Christine Peltre).
 
Έχει εργαστεί ως αρχαιολόγος και ιστορικός της τέχνης στο Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Μακεδονικών και Θρακικών Σπουδών, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών/ΑΠΘ και αλλού. Είχε την επιστημονική επιμέλεια δύο εκθέσεων: της αναδρομικής έκθεσης Σπύρος Αλαμάνος (Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Κερκυραϊκή Πινακοθήκη, Δεκέμβριος 2007-Φεβρουάριος 2008) και της σπονδυλωτής έκθεσης ιστορικών τεκμηρίων 1912. Η Θεσσαλονίκη των Ελλήνων (Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Βασιλικό Θέατρο (ΚΘΒΕ), Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Συνεδριακό Κέντρο Τράπεζας Πειραιώς, Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Δεκέμβριος 2012-Ιούνιος 2013).
 
Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Γαλλία. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της προσανατολίζονται στην δημόσια γλυπτική, στην ελληνική τέχνη του 20ού αι., στην ευρωπαϊκή τέχνη του 19ου και 20ού αι., στις ελληνογαλλικές πολιτιστικές σχέσεις, στην πολιτιστική διπλωματία, στην τεχνοκριτική καθώς και στον ρόλο των θεσμών στο πεδίο της τέχνης.
 
Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών της Τέχνης και του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Α.Γ. Λεβέντη. 

ΟΜΙΛΙΕΣ