Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Ράμου Λορέντα

Πιανίστα

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Οι δραστηριότητες της Λορέντας Ράμου έχουν ως κοινό παρανομαστή την προώθηση της μουσικής του 20ου και 21ου αιώνα και περιλαμβάνουν την πιανιστική της καριέρα, τη μουσικολογική έρευνα, την οργάνωση συναυλιών, καθώς και μακρόχρονη διδασκαλική εμπειρία.

Έχει δώσει συναυλίες σε πολλές σημαντικές αίθουσες στην Ευρώπη, τις Η.Π.Α. και τη Χιλή, όπου εμφανίστηκε ως επίσημη εκπρόσωπος της Ελλάδας στα πλαίσια των εορτασμών για τα 200 χρόνια ανεξαρτησίας της χώρας. Η δισκογραφία της περιλαμβάνει περισσότερα από 10 CD με έργα ελλήνων συνθετών (Νίκος Σκαλκώτας, Δημήτρης Δραγατάκης, Γιάννης Ιωαννίδης, Κωνσταντία Γουρζή κ.ά. στις εταιρείες ΒΙS, NAXOS, ECM, Μουσική Εταιρεία Αθηνών κ.ά.) με εξαιρετικές κριτικές από τον διεθνή τύπο. Έκανε εκτελέσεις έργων των Maurice Ohana, George Crumb, Frederic Rzewski και Mauricio Kagel υπό την επίβλεψή τους και συνεργάστηκε με τον Γάλλο συγγραφέα Pascal Quignard.

Συνεργάζεται σταθερά ως project manager με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στον τομέα της σύγχρονης μουσικής, ειδικότερα στα κοινά προγράμματα με το Πάντειο Πανεπιστήμιο και το Ωδείο Αθηνών. Διδάσκει το ετήσιο σεμινάριο «Το πιάνο στον 20ο και 21ο αιώνα» στο Ωδείο Αθηνών.

Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, το City University του Λονδίνου, καθώς και το New England Conservatory της Βοστώνης. Είναι διδάκτωρ summa cum laude του Πανεπιστημίου της Σορβόννης και του Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris έχοντας ως θέμα της διατριβής της τα έργα για πιάνο του Νίκου Σκαλκώτα. Μελέτησε κοντά στους Τώνη Γεωργίου, Claude Helffer, Marie-Françoise Bucquet, Denis Pascal και Steve Drury ενώ συμμετείχε σε σεμινάρια με τους Pierre-Laurent Aimard, Pierre Boulez και μέλη του Ensemble Intercontemporain. Οι σπουδές και οι δραστηριότητές της έχουν υποστηριχθεί από την Ακαδημία Αθηνών, τη Γαλλική κυβέρνηση και το Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού, το Βρετανικό Συμβούλιο, τα ιδρύματα Fulbright, Meyer και Λεβέντη, καθώς και το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard.

ΟΜΙΛΙΕΣ