Bodossaki Lectures on Demand

Γλαφυρότητα και Σαφήνεια. Μπορεί μια μαθηματική έννοια να χαρακτηριστεί γλαφυρή;

Πατρινέλη Άλκηστις

7 Μαρτίου 2014

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 59:22 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 2097
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ διοργανώνει μια σειρά διαλέξεων και ομιλιών. Μαθηματικοί, φυσικοί, ιστορικοί τέχνης, εικαστικοί και συγγραφείς προσεγγίζουν, με απρόβλεπτο τρόπο, τους δεσμούς και τις ποικίλες σχέσεις που συνδέουν τα μαθηματικά και, γενικότερα, την επιστήμη με την τέχνη και την  αφήγηση. Στο πλαίσιο αυτής της σειράς, εντάσσεται  και η διάλεξη της Αλ. Πατρινέλη. 

Μπορεί, ένα αφηγηματικό κείμενο, να χαρακτηριστεί, αν πληροί κάποιους όρους, ζωντανό, γλαφυρό ή παραστατικό; 

Μπορούμε να βρούμε τα ίδια χαρακτηριστικά σε μια παρουσίαση μιας μαθηματικής έννοιας; Αν ναι, τι προσθέτει, αν προσθέτει κάτι, μια τέτοια μαθηματική παρουσίαση στη διδασκαλία και την κατανόηση της συγκεκριμένης έννοιας;

Αφορμή για την ομιλία στάθηκε το άρθρο «Vividness in Mathematics and Narrative» του βραβευμένου με Fields Medal Timothy Gowers στο βιβλίο Circles Disturbed που επιμελήθηκαν οι Απ. Δοξιάδης και B. Mazur.

Tο Blod  ευχαριστεί την Ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ την παραχώρηση του video της εκδήλωσης.


Πατρινέλη Άλκηστις Καθηγήτρια Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η Άλκηστις Πατρινέλη σπούδασε μαθηματικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (1986-1991). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (M.Sc.) στην εκπαίδευση από το Nova Southeastern University of Florida. Εργάζεται 1992 ως καθηγήτρια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο σχολείο Νέα Γενιά Ζηρίδη. Από το 2006, συντονίζει λέσχες ανάγνωσης στο σχολείο της, και συμμετέχει ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες της ομάδας ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ.

Σχετικές ομιλίες