Bodossaki Lectures on Demand

Γιάννης Τσαρούχης: μια συνοπτική προσέγγιση της ζωγραφικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου μέσα από το έργο του

Ανδρεαδάκης Δημήτρης

2 Μαρτίου 2016

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 102:07 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1837
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /
Ομιλητές
Ανδρεαδάκης Δημήτρης

Γλώσσα
Ελληνική

Ημερομηνία
02/03/2016

Διάρκεια
102:07

Εκδήλωση
Καταθέσεις Πολιτισμού στην Τράπεζα της Ελλάδος (κύκλος εκδηλώσεων λόγου)

Χώρος
Αίθουσα Γενικών Συνελεύσεων του Κεντρικού Καταστήματος της Τράπεζας της Ελλάδος

Διοργάνωση
Τράπεζα της Ελλάδος

Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός

Ετικέτες
Καταθέσεις Πολιτισμού, Γιάννης Τσαρούχης, ζωγραφική, αρχαία Ελλάδα, σύγχρονη ελληνική τέχνη, βυζαντινή αγιογραφία

Η δεύτερη κατά σειρά διάλεξη του κύκλου ομιλιών και συζητήσεων «Καταθέσεις Πολιτισμού» στην Τράπεζα της Ελλάδος δόθηκε από τον ζωγράφο και Αναπληρωτή Καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης, Δημήτρη Ανδρεαδάκη, ο οποίος παρουσίασε το θέμα Γιάννης Τσαρούχης: μια συνοπτική προσέγγιση της ζωγραφικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου μέσα από το έργο του.
 

Ο κ. Ανδρεαδάκης επιχείρησε μια συνοπτική προσέγγιση της ζωγραφικής στον αρχαίο ελληνικό κόσμο μέσα από το ζωγραφικό έργο, τα κείμενα και τις συνεντεύξεις του Γιάννη Τσαρούχη. Ξεκίνησε από την πρώιμη φάση της μεγάλης ελληνικής ζωγραφικής, δηλαδή την κλασική εποχή και την πιο ώριμη εξέλιξή της στον 4ο αι. π.Χ., και συνέχισε αναζητώντας τις βάσεις που αυτή έθεσε για τη δημιουργία της «Αλεξανδρινής Σχολής» τον 4ο αι. π.Χ., όταν οι Έλληνες, που ακολούθησαν το μεταναστευτικό ρεύμα προς την Αίγυπτο, μεταλαμπάδευσαν εκεί την ελληνική τέχνη. Τα πορτρέτα του Φαγιούμ είναι απόγονοι αυτής της μεγάλης ζωγραφικής παράδοσης και οι απαρχές της βυζαντινής αγιογραφίας. Το ζωγραφικό έργο του Τσαρούχη επίσης προέρχεται από αυτήν ακριβώς την παράδοση και ενώνει τα πρώτα βήματα της ελληνικής ζωγραφικής στην αρχαιότητα με τη σύγχρονη ελληνική τέχνη.

Ανδρεαδάκης Δημήτρης Αναπληρωτής Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

Ο Δημήτρης Ανδρεαδάκης γεννήθηκε το 1964 στα Χανιά της Κρήτης. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, με δασκάλους τον Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και τον Δημήτρη Μυταρά. Από το 1991 έως το 1996 συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts του Παρισιού, με καθηγητές τους Pierre Carron και Vladimir Velickovic. Κατά τη διάρκεια των προπτυχιακών (1986-1991) και μεταπτυχιακών του σπουδών (1992-1996), υπήρξε υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.), της Γαλλικής Κυβέρνησης, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης και του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη.

Έργα του βρίσκονται σε μουσεία, πινακοθήκες, δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως η Eθνική Πινακοθήκη, το Μουσείο Μπενάκη, η Βουλή των Ελλήνων, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, η Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, το Μουσείο Φρυσίρα, η Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, η Συλλογή Π. Γερολυμάτου, η Συλλογή Γ. & Μ. Διαμαντίδη, η Συλλογή Δ. Ματζώρου, η Συλλογή Σ. Μπεργελέ, η Συλλογή Α. Χατζηϊωάννου, το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης (Νέα Υόρκη) κ.α.

Το 2014 εξελέγη Αναπληρωτής Καθηγητής για το μάθημα των Εικαστικών Τεχνών, στο τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης, στα Χανιά.

Σχετικές ομιλίες