Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Verdonck Kris

Καλλιτέχνης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Κρις Βερντόνκ (γενν. 1974) σπούδασε εικαστικά, αρχιτεκτονική και θέατρο και αυτή η εκπαίδευσή του είναι εμφανής στη δουλειά του. Οι δημιουργίες του τοποθετούνται σε ένα μεταίχμιο μεταξύ εικαστικών τεχνών και θεάτρου, μεταξύ εγκατάστασης και περφόρμανς, μεταξύ χορού και αρχιτεκτονικής. Ως θεατρικός δημιουργός και εικαστικός καλλιτέχνης έχει ήδη πίσω του μια ευρεία ποικιλία έργων.

Σκηνοθέτησε θεατρικές παραγωγές και έκανε την παραγωγή διαφόρων εικαστικών εγκαταστάσεων: a.o. 5 (2003), Catching Whales Is Easy (2004), II (2005). Τα πρώτα Stills, με γιγαντιαίες προβολές, ήταν ανάθεση της La Notte Bianca της Ρώμης. Το 2007 δημιούργησε τη θεατρική εγκατάσταση Ι/ΙΙ/ΙΙΙ/ΙΙΙΙ, ενώ το 2008 το End έκανε πρεμιέρα στο Kunsten festival des arts των Βρυξελλών.

Ο Βερντόνκ παρουσιάζει συχνά συνδυασμούς από διαφορετικές εγκαταστάσεις και περφόρμανς, με το γενικό τίτλο Variations. Η Variation IV παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ της Αβινιόν το 2008. Το 2010 ολοκλήρωσε τον «κύκλο περφόρμανς» Actor #1, που παρουσιάζει τρεις παραλλαγές πάνω στο θέμα «από το χάος στην τάξη». Το Κ, a Society είναι ένας κύκλος εγκαταστάσεων εμπνευσμένος από το έργο του Franz Kafka, που έκανε πρεμιέρα στο Theaterder Welt στη Γερμανία, το 2010.

Το 2011 ο Βερντόνκ παρουσίασε δύο ερευνητικά πρότζεκτ: Το Talk αποπειράται την εξερεύνηση της γλώσσας, ενώ το Exit, μια από κοινού δημιουργία με την Alix Eynaudi, αποσκοπεί να αντιμετωπίσει το θέατρο ως μέσο. Την ίδια χρονιά παρουσίασε την πρώτη ατομική του έκθεση στο House for contemporary art Z33 (Χάσσελτ, Βέλγιο), όπου εκτέθηκε και ένα νέο έργο του, το Exote. Το 2012 δημιούργησε το Μ, a reflection, μια θεατρική παραγωγή με κείμενα του Heiner Müller και επί σκηνής τον ηθοποιό Johan Leysen και τον ψηφιακό του σωσία. Το Η, anincident, μια παράσταση μουσικού θεάτρου για μεγάλη σκηνή, βασισμένη στη ζωή και το έργο του Daniil Harms, έκανε πρεμιέρα το Μάιο του 2013 στο Kunsten festival des arts των Βρυξελλών.

Το Untitled (2014), μια σόλο δημιουργία για τον Ισπανό χορευτή και περφόρμερ Marc Iglesias, εξερευνά το φαινόμενο της απελευθερωμένης μορφής, τον ερμηνευτή που ρίχνεται στο θέατρο με έναν περιορισμένο τρόπο ως αν από κάποια μηχανική κατασκευή. Το ISOS, μια τρισδιάστατη βίντεο-εγκατάσταση βασισμένη στον κόσμο και τους χαρακτήρες από τα δυστοπικά μυθιστορήματα επιστημονικής φαντασίας του J.G. Ballard, παρουσιάστηκε στο εργαστήριο του καλλιτέχνη στις Βρυξέλλες, το 2015. Το In Void, ένας κύκλος εγκαταστάσεων σχετικά με την ανθρώπινη απουσία, έκανε πρεμιέρα το Φεβρουάριο του 2016 στο Kaai studio’s.

Αυτή την περίοδο, ο Βερντόνκ δουλεύει πάνω στο έργο Bosch Beach, μια όπερα βασισμένη σε λιμπρέτο του Dimitri Verhulst και μουσική του Vasco Mendoza, έκανε πρεμιέρα στο Concertgebouw της Μπρυζ, το Σεπτέμβριο του 2016.

ΟΜΙΛΙΕΣ