Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Πρέκας - Πατρωνάκης Ορέστης

Εκπαιδευτικός - Ομάδα «Εξερευνήσεις» της Σχολής Χιλλ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Ορέστης Πρέκας-Πατρωνάκης είναι Νηπιαγωγός του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Αθηνών και διπλωματούχος Μηχανολόγος Μηχανικός του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Εργάζεται ως νηπιαγωγός στο Κέντρο Προσχολικής Αγωγής Dorothy Snot, στην Αθήνα και στη Σχολή Χιλλ.

Είναι εκπαιδευτικός στην ομάδα των ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΕΩΝ: Σχεδιασμός, οργάνωση και υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά σε εξωτερικούς χώρους.

Τα προγράμματα, τα οποία περιλαμβάνουν διήμερες ή πολυήμερες εκδρομές στη φύση, βασίζονται στις αρχές του outdoor learning, της βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια των εκδρομών τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την τοπική ιστορία, τον πολιτισμό αλλά και την καθημερινή ζωή μέσα από επισκέψεις σε μουσεία, χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, στάνες κ.λ.π., παίζουν παιχνίδια στη φύση, ακολουθούν μονοπάτια, αναζητούν ίχνη ζώων, παρατηρούν φυτά και τα καταγράφουν αλλά και συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες (ορειβασία, αναρρίχηση, mountainbike).

Εκπαιδευτικός στην καλοκαιρινή ημερήσια κατασκήνωση SUMMERHILL. Το πρόγραμμα της κατασκήνωση βασίζεται στις αρχές της βιωματικής μάθησης και της διαθεματικής προσέγγισης και ήταν οργανωμένο σε θεματικές ενότητες όπως η βιολογία, η μουσική, ο αθλητισμός, η μηχανική, κ.α. Η προσέγγιση των θεμάτων έγινε μέσα από εξερευνήσεις, παιχνίδια ρόλων, πειράματα, κατασκευές, εικαστικές και άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

Συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Πόλη μας» για παιδιά της σχολής Χιλλ. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ανοιχτού χώρου στο οποίο τα παιδιά μέσα από βιωματικά παιχνίδια και κατασκευές προσέγγισαν βασικά ζητήματα αρχιτεκτονικής και πολεοδομίας, δίνοντας έμφαση στο ρόλο του ενεργού πολίτη και των παιδιών ως ενεργών υποκειμένων.

Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετείχαν παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, αξιοποίησε εκπαιδευτικές εφαρμογές STEM (science, technology, engineering, mathematics), και ταυτόχρονα είχε στόχο την ενδυνάμωση των παιδιών μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους σε συλλογικές διαδικασίες και τη λήψη αποφάσεων- citizenship. Κατά τη διάρκεια 5 συναντήσεων τα παιδιά σε μικρές ομάδες σχεδίασαν και κατασκεύασαν μια πόλη σε μικρογραφία. Πιο συγκεκριμένα, κατασκεύασαν κτήρια, οδικά δίκτυα που συνδέουν τα κτήρια και τις γειτονιές, επιχείρησαν να υδροδοτήσουν και να ηλεκτροδοτήσουν σημεία της πόλης, συμμετείχαν σε συμβούλια και μέσα από παιχνίδια ρόλων επιχείρησαν να επιλύσουν κοινωνικά προβλήματα.

ΟΜΙΛΙΕΣ