Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Πλειός Γιώργος

Διευθυντής, Εργαστήριο Κοινωνικής Έρευνας - Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Γιώργος Πλειός είναι Καθηγητής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών φορέων και Πρόεδρος της Ελληνικής Κοινωνιολογικής Εταιρείας (ΕΚΕ). Από τον Νοέμβριο 2016 είναι μέλος του Δ.Σ. του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ). Από τον Δεκέμβριο 2017 είναι εκ νέου Πρόεδρος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κατά το παρελθόν δίδαξε στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Ιωαννίνων. Έχει συγγράψει τις εξής μελέτες: "Τα "εθνικά θέματα" στη δίνη των ΜΜΕ" (Σιδέρης, 2011· με τον Χ. Φραγκονικολόπουλο), "Πολιτισμός της εικόνας και εκπαίδευση" (Πολύτροπον, 2005), "Ο λόγος της εικόνας: Ιδεολογία και πολιτική" (Παπαζήσης, 2001), "Κινούμενη εικόνα και καλλιτεχνική επικοινωνία" (Δελφίνι, 1993). Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 40 επιστημονικές εργασίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με κυριότερες τις εξής: "Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα: Νέο μέσο - παλιές λογικές;", "Fame and symbolic value in celebrity activism and diplomacy", "Publicity and private life within the Greek blogosphere" (με άλλους), "En Blogs: Από το διαδίκτυο στην blogόσφαιρα", "Ο πολιτισμός των ειδήσεων", "News and views about Europe in Greece", "Election news coverage in Greece: Between two logics" (με τον Ν. Δεμερτζή), "Η προβολή των πολιτικών θεσμών από τις τηλεοπτικές ειδήσεις" (με τον Σ. Παπαθανασόπουλο), "Περιεχόμενο και ποιότητα της τηλεοπτικής ενημέρωσης" κ.ά. Πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις του είναι: Η πολιτική των ειδήσεων (2016), Problemas sociales e Internet: de la individualization al aislamiento social y la desigualdad social (2016), Communication and Symbolic Capitalism. Rethinking Marxist Communication Theory in the Light of the Information Society (2015), Facebook και κρίση: εναλλακτική πληροφόρηση ή προσαρμογή? (2015), Οι ειδήσεις της κρίσης (2015), Social media in time of crisis (2014), Κρίση και ΜΜΕ: από την πολιτική λογική προς μια λογική του μέσου δευτέρου βαθμού (2014), Η1Ν1 and news. Information or panic? (2014). Η κρίση και τα ΜΜΕ (2013, επιμ.). Επίσης έχει παρουσιάσει περισσότερες από 40 επιστημονικές εργασίες σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά συνέδρια, ενώ έχει πραγματοποιήσει ως επιστημονικός υπεύθυνος περισσότερες από 20 έρευνες για τα ΜΜΕ. Απόψεις του φιλοξενούνται τακτικά σε ελληνικά και ξένα ΜΜΕ. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται στον ευρύτερο χώρο της κοινωνιολογίας των ΜΜΕ και, ειδικότερα, των εικονιστικών μέσων, ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολείται ερευνητικά και συγγραφικά με τις ειδήσεις.

ΟΜΙΛΙΕΣ