Bodossaki Lectures on Demand

Παπαδοπούλου Δέσποινα

Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Δέσποινα Παπαδοπούλου σπούδασε γλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία και την Ψυχογλωσσολογία/Νευρογλωσσολογία στη «Διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας», μεταπτυχιακό δίπλωμα, Πανεπιστήμιο του Essex (1997) στη «Γλωσσική Κατάκτηση» και διδακτορικό Πανεπιστήμιο του Essex (2002) στην «Ψυχογλωσσολογία / Νευρογλωσσολογία»). Έχει διδάξει στα Πανεπιστήμια του Essex (1998-2001), της Κρήτης (2002-2004), του Αιγαίου (2004-2005) και της Θεσσαλονίκης (2003-2007) καθώς και στα Πανεπιστήμια της Βενετίας και της Γενεύης στο πλαίσιο του προγράμματος «Έρασμος». Από το 2007 είναι επίκουρη καθηγήτρια γλωσσολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι η γλωσσική επεξεργασία (κατανόηση και παραγωγή λόγου), η γλωσσική κατάκτηση, οι γλωσσικές διαταραχές και η διδασκαλία της δεύτερης/ξένης γλώσσας. Έχει εργαστεί ως έμπειρη ερευνήτρια στα ερευνητικά προγράμματα «Πυθαγόρας: Συγκριτική ανάλυση Τουρκικής και Ελληνικής: Γραμματική ανάλυση και εκμάθηση της Τουρκικής ως ξένης γλώσσας» (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), «ΙΚΥΔΑ: Γραμματικά χαρακτηριστικά στη Διγλωσσία και την Ειδική Γλωσσική Διαταραχή» (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Πανεπιστήμιο Αμβούργου) και «ΠΕΝΕΔ: Κατανόηση και ερμηνεία προτάσεων της Ελληνικής: Συγκριτική μελέτη (α) χρονομετρικών πειραμάτων ανάγνωσης προτάσεων και (β) ανάλυσης δεδομένων γραπτού και προφορικού λόγου» (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης). Επίσης, συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα COST (European Cooperation in the field of Scientific & Technological Research) με θέμα «Language Impairment in a Multilingual Society: Linguistic Patterns and the Road to Assessment». Είναι μέλος της επιτροπής έκδοσης του EUROSLA Yearbook.

Έχει γράψει το βιβλίο Crosslinguistic variation in sentence processing: Evidence from relative clause attachment ambiguities (Amsterdam: Springer 2006) και μια σειρά άρθρων σχετικά με τη γλωσσική επεξεργασία, τη γλωσσική κατάκτηση και τις γλωσσικές διαταραχές .

ΟΜΙΛΙΕΣ