Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Παληκίδης Άγγελος

Επίκουρος Καθηγητής, Δημόκριτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Άγγελος Παληκίδης γεννήθηκε στην Καβάλα, όπου και διαμένει. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο οποίο εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή. Εργάστηκε ως φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κατά το χρονικό διάστημα 1995-2013 και χρημάτισε μέλος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων και πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας. Δίδαξε ως ειδικός επιστήμονας Διδακτική της Ιστορίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, στο Διδασκαλείο «Θ. Κάστανος» και στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Από το 2013 υπηρετεί ως Λέκτορας και στη συνέχεια ως Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας με γνωστικό αντικείμενο «Διδακτική της Ιστορίας». Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιριών πάνω στη Διδακτική της Ιστορίας και των Κοινωνικών Επιστημών και εμπειρογνώμονας για την Ιστορική Εκπαίδευση στο Συμβούλιο της Ευρώπης. Υπήρξε μέλος της επιστημονικής επιτροπής που εκπόνησε το ελληνικό Πρόγραμμα Σπουδών Ιστορίας (Γ΄ Δημοτικού - Β΄ Λυκείου, 2018-19). Εκτός από τα προπτυχιακά μαθήματα στο ΤΙΕ, διδάσκει στο ΜΠΣ του τμήματος «Σπουδές στην Τοπική Ιστορία – διεπιστημονικές προσεγγίσεις» και στο ΜΠΣ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου «Δημόσια Ιστορία» (θ.ε. «Δημόσια Ιστορία και Εκπαίδευση». Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται πάνω στα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας, στη διδακτική της ιστορικής εικόνας και της Ιστορίας της Τέχνης, στη χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της Ιστορίας, στη μουσειακή ιστορική εκπαίδευση, στη διδακτική του Ολοκαυτώματος, στη διδακτική της Τοπικής Ιστορίας και στη Δημόσια Ιστορία. Έχει δημοσιεύσει επιστημονικές εργασίες σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Είναι συγγραφέας του έργου «Ο ρόλος της εικόνας στα σχολικά εγχειρίδια Ιστορίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (1950-2002). Διδακτική, ιδεολογική και αισθητική λειτουργία των εικόνων» (εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2009), ενώ έκανε την επιστημονική επιμέλεια του τόμου «Κριτικές προσεγγίσεις του ναζιστικού φαινομένου. Από την ιστοριογραφία και την πολιτική θεωρία στη σχολική ιστορική μάθηση» (εκδ. Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2013). Έχει πραγματοποιήσει δεκάδες εισηγήσεις και διαλέξεις πάνω στη Διδακτική της Ιστορίας και στην Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συμμετείχε σε δεκάδες σεμινάρια Διδακτικής της Ιστορίας για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ενώ διοργάνωσε συνέδρια και ημερίδες.

ΟΜΙΛΙΕΣ