Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Makhzoumi Jala

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αρχιτεκτονικής Τοπίου, Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο Βηρυτού

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

H Jala Μakhzoumi είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Βηρυτού, συνιδρύτρια και πρόεδρος της Ένωσης Αρχιτεκτόνων Τοπίου Λιβάνου, εθνικού παραρτήματος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αρχιτεκτόνων Τοπίου. Το 2013 συνίδρυσε το UNIT44, γραφείο με έδρα στον Λίβανο, που παρέχει πλήθος υπηρεσιών αρχιτεκτονικής, αρχιτεκτονικής τοπίου, οικολογικού χωροταξικού και αστικού σχεδιασμού. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο της Βαγδάτης, στο Ιράκ, και απέκτησε πτυχίο Μάστερ στον Περιβαλλοντικό Σχεδιασμό από το Πανεπιστήμιο Yale, καθώς και διδακτορικό στην αρχιτεκτονική τοπίου από το Πανεπιστήμιο Sheffield. Η Jala Makhzoumi πρωτοπορεί στον οικολογικό σχεδιασμό τοπίου και χωροταξίας στη Μέση Ανατολή, τα οποία εφαρμόζει επαγγελματικά, στην έρευνα και στη διδασκαλία, με στόχο τη γεφύρωση διαφορετικών κλάδων, την προώθηση της σχέσης χώρου και πολιτισμού, καθώς και τη διασφάλιση της υγείας του περιβάλλοντος και του οικοσυστήματος. Στους τομείς ειδίκευσής της περιλαμβάνονται η βιώσιμη αστική φύτευση, η μεταπολεμική ανοικοδόμηση και η συντήρηση της αγροτικής και αστικής πολιτιστικής κληρονομιάς του τοπίου. Η Jala έλαβε τη διάκριση Lifetime Achievement Award του European Council of Landscape Architecture Schools (ECLAS) για τη εξαιρετική προσφορά της στην εκπαίδευση και την πρακτική της αρχιτεκτονικής τοπίου (2019), το Βραβείο Tamayouz για γυναίκες αρχιτέκτονες (2013), και παρουσιάστηκε από το Aga Khan Women Architects (2014). Eίναι μέλος της ομάδας σύνταξης πολλών περιοδικών και έχει πραγματοποιήσει πλήθος δημοσιεύσεων, μεταξύ άλλων των βιβλίων Ecological Landscape Design and Planning: the Mediterranean context, από κοινού με τον Pungetti (Spon 1999), The Right to Landscape, contesting landscape and human rights, σε συνεπιμέλεια με τους Egoz και Pungetti (Ashgate 2012) και Horizon 101 (Dar Qonboz 2010), μια στοχαστική συλλογή έργων ζωγραφικής και λογοτεχνίας για το τοπίο και την ταυτότητα.

ΟΜΙΛΙΕΣ