Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Bewer Francesca

Harvard Art Museums

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η Δρ. Francesca Bewer έχει M. Phil. σε ιστορικές μελέτες της Αναγέννησης από το Ινστιτούτο Warburg, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου (1986), και διδακτορικό στην Αρχαιομεταλλουργία από το Ινστιτούτο Αρχαιολογίας, University College του Λονδίνου (1996). Υπηρετεί ως σύνδεσμος μεταξύ του Τμήματος Ακαδημαϊκών και Δημόσιων Προγραμμάτων και του Κέντρου Συντήρησης και Τεχνικών Σπουδών Straus. Αναπτύσσει και διευθύνει τα δημόσια και ακαδημαϊκά προγράμματα για το Εργαστήριο Υλικών. Διευθύνει το Θερινό Ινστιτούτο Τεχνικών Σπουδών στην Τέχνη, παρέχει αρωγή στην ερμηνεία που σχετίζεται με τη συντήρηση στα μουσεία, διδάσκει και αναλαμβάνει καλλιτεχνική-τεχνική έρευνα. Ειδική στην τεχνική μελέτη των χαλκού και στην ιστορία της συντήρησης, έχει δημοσιεύσει εκτενώς για την ευρωπαϊκή χάλκινη γλυπτική του 16ου έως του 18ου αιώνα. Η Bewer είναι ο συγγραφέας του A Laboratory for Art. Μουσείο Fogg του Χάρβαρντ και οι απαρχές της συντήρησης στην Αμερική, 1900–1950 (2010) και συνεκδότης του The Explicit Material: Inquiries on the Intersection of Curatorial and Conservation Cultures (2019). Είναι ιδρυτικό μέλος του Copper Alloy Sculpture Techniques and history: International Interdisciplinary Group, (γνωστό και ως CAST: ING) και είναι συν-συγγραφέας και συνεκδότης των Οδηγιών για την Τεχνική Μελέτη του Χάλκινου (Getty Publications, που θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2023 ). Της απονεμήθηκε το 2012 College Art Association/Heritage Preservation Award for Distinction in Scholarship and Conservation.

 

Bewer Francesca
Harvard Art Museums

Dr Francesca Bewer has an M. Phil. in historical studies of the Renaissance from the Warburg Institute, University of London (1986), and a Ph. D. in Archaeometallurgy from the Institute of Archaeology, University College London (1996). She serves as liaison between the Division of Academic and Public Programs and the Straus Center for Conservation and Technical Studies. She develops and heads the public and academic programs for the Materials Lab; directs the Summer Institute for Technical Studies in Art; assists with conservation-related interpretation in the museums; teaches; and undertakes art-technical research. An expert in the technical study of bronzes and on the history of conservation, she has published extensively on European bronze sculpture of the 16th through 18th centuries. Bewer is the author of A Laboratory for Art. Harvard’s Fogg Museum and the Emergence of Conservation in America, 1900–1950 (2010) and co-editor of The Explicit Material: Inquiries on the Intersection of Curatorial and Conservation Cultures (2019). She is a founding member of the Copper Alloy Sculpture Techniques and history: International interdisciplinary Group, (aka CAST: ING) and is co-author and co-editor of its Guidelines for the Technical Study of Bronzes (Getty Publications, forthcoming in Summer 2023). She was awarded the 2012 College Art Association/Heritage Preservation Award for Distinction in Scholarship and Conservation.

ΟΜΙΛΙΕΣ