Κεσσανίδης Στέλιος
Γλώσσα
Ελληνική
Ημερομηνία
01/05/2014
Διάρκεια
36:48
Εκδήλωση
Athens Science Festival 2014
Χώρος
Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων
Διοργάνωση
SciCo
British Council
Σύνδεσμος Υποτρόφων Ιδρύματος Ωνάση
Κατηγορία
Τεχνολογία, Εκπαίδευση
Ετικέτες
Scientix, Athens Science Festival
SCIENTIX, η κοινότητα για την εκπαίδευση των φυσικών επιστημών στην Ευρώπη
Ο πρωταρχικός στόχος του SCIENTIX είναι να ενισχύσει στους μαθητές το ενδιαφέρον για τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Μηχανική και τα Μαθηματικά (Science, Technology, Engineering, Mathematics : STEM). Για το λόγο αυτό προσφέρει πόρους, σχέδια μαθήματος, εκπαιδευτικό υλικό, καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς στο διδακτικό τους έργο.
Από το 2009, το Scientix έχει ήδη συγκεντρώσει εκπαιδευτικό υλικό από περίπου 200 ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά έργα που χρηματοδοτήθηκαν ή χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του 6ου και του 7ου Προγράμματος Πλαισίου για την έρευνα και την Tεχνολογική Ανάπτυξη (Γενική Διεύθυνση Έρευνας), το πρόγραμμα δια βίου μάθησης (Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού) αλλά και διάφορες εθνικές πρωτοβουλίες. Αυτό το τεράστιο αποθετήριο γνώσης θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς των Φυσικών Επιστημών στην καθημερινή τους διδακτική πρακτική.
Επιπλέον, μέσα από διάφορες on-line και off-line υπηρεσίες το SCIENTIX έχει δημιουργήσει μια ζωντανή κοινότητα για τους χρήστες του. Η διαδικτυακή πύλη είναι διαθέσιμη σε οκτώ γλώσσες: Αγγλικά, Γαλλικά , Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά και Πολωνικά, Ρουμανικά και Ολλανδικά. Πολύ σημαντική είναι επίσης και η υπηρεσία «μετάφραση κατόπιν ζήτησης» (translation on demand) με την οποία γίνεται δυνατή η δωρεάν μετάφραση εκπαιδευτικού υλικού στη γλώσσα που θα ζητηθεί από τρεις τουλάχιστον ενδιαφερόμενους εγγεγραμμένους εκπαιδευτικούς. Στην πύλη λειτουργεί επίσης πλατφόρμα εξ αποστάσεως διδασκαλίας Moodle με δωρεάν on-line μαθήματα.
Το SCIENTIX έχει επίσης δημιουργήσει ένα δίκτυο σημείων επαφής στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να εξασφαλιστεί η δυναμική διάδοση αυτού του πρωτοποριακού εργαλείου ανταλλαγής γνώσης. Το δίκτυο σημείων Εθνικής Επαφής SCIENTIX καλύπτει 30 ευρωπαϊκές χώρες και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Υπουργεία Παιδείας, επιστημονικά κέντρα, πανεπιστήμια και κέντρα κατάρτισης.
Το έργο των Εθνικών Σημείων Επαφής επικουρείται από τα μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας SCIENTIX (πρέσβεις SCIENTIX) σε κάθε χώρα.
Ο Στέλιος Κεσσανίδης είναι εκπαιδευτικός και σύμβουλος εκπαίδευσης με ειδίκευση στα πολυμέσα, τις ΤΠΕ και την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Έχει δίπλωμα ηλεκτρονικού μηχανικού, μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων και μεταπτυχιακό στην ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
Είναι υποψήφιος διδάκτωρ στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, του Πανεπιστημίου Πατρών, με θέμα έρευνας την «Εξ αποστάσεως επαυξημένη πραγματικότητα με χρήση ΤΠΕ σε φυσικό περιβάλλον».
Είναι μέλος πολλών ελληνικών και διεθνών επιστημονικών ενώσεων, σύμβουλος της «World Association of Technology Teachers» και πρεσβευτής της Ελλάδας στον οργανισμό Scientix.
Έχει περισσότερες από 80 δημοσιεύσεις σε συνέδρια, περιοδικά και συλλογικούς τόμους.
Μετά από μακρά καριέρα ως τεχνικός διευθυντής σε γνωστές εταιρείες όπως η SAMSUNG, ασχολήθηκε με το εκπαιδευτικό λογισμικό και την εκπαίδευση τα τελευταία 20 χρόνια.
Έχει δημιουργήσει δεκάδες εκπαιδευτικά προγράμματα μεταξύ των οποίων τη Γεννάδειο Εγκυκλοπαίδεια (βραβείο Moebius) και ήταν υπεύθυνος ανάπτυξης του λογισμικού φυσικής, χημείας, φυσικής αγωγής και θρησκευτικών γυμνασίου, στα πλαίσια την παραγωγής υποστηρικτικού υλικού από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Έχει συμμετάσχει είτε σαν εταίρος είτε σαν διαχειριστής σε πολλά ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως για παράδειγμα το MetaBOOK μια πολύ έγκαιρη προσπάθεια για δημιουργία ηλεκτρονικών μετα-βιβλίων σε φορητά Tablet PC ή το Math Write για την εκμάθηση μαθηματικών (ή και άλλων μαθημάτων), με υπολογιστές που διαθέτουν οθόνες αφής, χωρίς τη χρήση πληκτρολογίου ή ποντικιού.