Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Προετοιμάζοντας τους δασκάλους να διδάξουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: συνεργατικές και προσωποποιημένες προσεγγίσεις

Norwich Brahm

3 Δεκεμβρίου 2016

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 27:43 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 680
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία το Σάββατο 3 Δεκεμβρίου, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών διοργάνωσε Ημερίδα για τη νοητική υστέρηση με θέμα «Το παράδειγμα της Βρετανίας: ενσωμάτωση, αυτονομία, δικαιώματα και προκλήσεις». Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Megaron Plus, με την υποστήριξη της βρετανικής οργάνωσης για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες MenCap UK και σε συνεργασία με το Εργαστήρι Ειδικής Αγωγής Μαργαρίτα και το British Council. Συμμετείχαν βρετανοί ερευνητές, ακαδημαϊκοί και εργαζόμενοι με μακρά πείρα στο πεδίο της ειδικής αγωγής.
 

Εισηγητές ήταν οι: Terzi Lorella, καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο του Roehampton («Δικαιοσύνη και ισότητα στην εκπαίδευση – Ο διάλογος για τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την αναπηρία»), Norwich Brahm, καθηγητής Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Exeter («Προετοιμάζοντας τους δασκάλους να διδάξουν παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: συνεργατικές και προσωποποιημένες προσεγγίσεις»), Goodley Daniel, καθηγητής Εκπαίδευσης & Σπουδών για την Αναπηρία στο Πανεπιστήμιο του Sheffield («Humanactivism.org – Άνθρωποι με νοητική υστέρηση στη Βρετανία, 2016») και Chris Chalkley, περιφερειακός συντονιστής της Mencap UK («HERE I AM – Αυτονομία και ανάληψη ευθυνών από ανθρώπους με νοητική υστέρηση»).

Για τις προσωπικές τους εμπειρίες μίλησαν ακόμη ο Mark O’Leary, ωφελούμενος της οργάνωσης Mencap UK, και ο Μιχάλης Λουδάρος, σπουδαστής στο εργαστήρι ειδικής αγωγής Μαργαρίτα.
 

Οι ομιλητές περιγράφουν τη συνολική εικόνα της ειδικής αγωγής για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες στη Βρετανία, στοχεύοντας στην ενθάρρυνση του διαλόγου σχετικά με την ενσωμάτωση και την αυτόνομη διαβίωσή τους. 

Οι εισηγητές εστιάζουν το ενδιαφέρον τους κυρίως στις μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση σε συνάρτηση με τις ανάγκες της ειδικής αγωγής καθώς και στη θέση των ανθρώπων με νοητική υστέρηση στην κοινωνία. Προσδιορίζουν τις απαραίτητες συνθήκες αφομοίωσης και διεκδίκησης των δικαιωμάτων των ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες και εξετάζουν τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά ως προς την άσκηση των δικαιωμάτων τους. Επίσης, γίνεται συζήτηση για σημαντικά θέματα όπως η κρατική πολιτική και το μοντέλο παροχής υπηρεσιών.

Οι προσκεκλημένοι βρετανοί εισηγητές καλύπτουν με έγκυρο τρόπο όλο το φάσμα των θεμάτων της Ημερίδας και μοιράζονται τις γνώσεις και την εμπειρία τους με το κοινό, το οποίο απαρτίζεται από υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών υπουργείων, ακαδημαϊκούς, εκπροσώπους μη κυβερνητικών οργανώσεων, ιδρυμάτων ειδικής αγωγής και άλλων φορέων, ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, επιστήμονες, φοιτητές, γονείς και εκπροσώπους των ΜΜΕ.

Norwich Brahm Kαθηγητής Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας & Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστήμιο του Exeter

Ο Brahm Norwich είναι Καθηγητής Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο του Exeter. Έχει εργαστεί ως καθηγητής Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Επίσης, έχει εργαστεί ως δάσκαλος σε σχολείο, σχολικός ψυχολόγος, καθηγητής πανεπιστημίου και ερευνητής.

Σχετικές ομιλίες