Bodossaki Lectures on Demand

Η βελτίωση επιδόσεων στη Φυσική μέσω της αναμόρφωσης του Προγράμματος Σπουδών των Μαθηματικών: η περίπτωση της Α’ Γυμνασίου

Γλένης Σπύρος

10 Ιουλίου 2015

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 09:00 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 830
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ (Τµήµα Εκπαίδευσης) και η Ε.Δ.Μ.Ε. Προτύπων Πειραµατικών Σχολείων, υπό την αιγίδα της Διοικούσας Επιτροπής των Προτύπων Πειραµατικών Σχολείων (Δ.Ε.π.π.Σ.)., διοργάνωσαν ηµερίδα µε θέµα τη "Σύνδεση του Σύγχρονου Σχολείου µε την Επιστηµονική Έρευνα".

Η Ηµερίδα πραγματοποιήθηκε στο Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δηµόκριτος» στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Θερινού Σχολείου.

Σκοπός της Ηµερίδας είναι η διερεύνηση του ρόλου που µπορούν να διαδραµατίσουν τα Πρότυπα και Πειραµατικά Σχολεία: 

α) στην ανάδειξη της σύνδεσης του ερευνητή/επιστήµονα µε τον εκπαιδευτικό της Δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. 

β) στη δηµιουργία ενός πλαισίου συνεργασίας µεταξύ Ερευνητικών Ινστιτούτων και Πανεπιστηµιακών Ιδρυµάτων και σχολείων Δ/θµιας εκπαίδευσης, το οποίο µπορεί να συµβάλλει: 

i) στην αναπλαισίωση της Σύγχρονης Επιστηµονικής γνώσης, ώστε αυτή να µπορεί να διδαχθεί στην Υποχρεωτική και Λυκειακή εκπαίδευση. 

ii) στον εµπλουτισµό του Αναλυτικού Προγράµµατος της Υποχρεωτικής και Λυκειακής εκπαίδευσης µε θέµατα από τη Σύγχρονη Επιστηµονική γνώση. 

iii) στην εξοικείωση των µαθητών µε την επιστηµονική µεθοδολογία. 

iv) στη διαθεµατική εκπαιδευτική προσέγγιση της Επιστηµονικής γνώσης, στην εφαρµογή της στη διδακτική πράξη και στην παραγωγή πρότυπου εκπαιδευτικού υλικού για τη διάχυση των εκπαιδευτικών/διδακτικών αποτελεσµάτων της εφαρµογής. 

v) στην Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγµατικότητα.

Στην Ηµερίδα πραγματοποιήθηκαν εισηγήσεις από εκπροσώπους Ερευνητικών Ιδρυµάτων και προσκεκληµένους οµιλητές. Επίσης εκπαιδευτικοί από τα Πρότυπα και Πειραµατικά Σχολεία παρουσιάζουν εφαρµογές που υλοποιήθηκαν σε αυτά.


Γλένης Σπύρος Μαθηματικός, Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών

Ο Σπύρος Γλένης είναι απόφοιτος του τμήματος Μαθηματικών του ΕΚΠΑ και κάτοχος δυο Μεταπτυχιακών με άριστα. Γνωρίζει πολύ καλά Αγγλικά και αρκετά καλά Ισπανικά και Γαλλικά. Τα κύρια επιστημονικά του ενδιαφέροντα είναι η Μαθηματική Ανάλυση, η Ευκλείδεια Γεωμετρία, η θεωρία Πιθανοτήτων και η Ιστορία των Μαθηματικών. Έχει συγγραφικό κι επιστημονικό έργο: δυο βιβλία, διοργάνωση επιστημονικής ημερίδας, ανακοίνωση σε συνέδριο της ΕΜΕ, δημοσιευμένη εργασία σε διεθνές περιοδικό, συμμετοχή στη σύνταξη του ΑΠΣ στο Νέο Σχολείο, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.


Έχει διδάξει όλα τα μαθηματικά σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το ελληνικό σχολείο αλλά και ξενόγλωσσα μαθηματικά όπως ΙΒ, A-levels, GMat. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει διδάξει απειροστικό λογισμό, ως βοηθός στο τμήμα Μαθηματικών του ΕΚΠΑ αλλά και Στατιστική-Πιθανότητες. Η διδασκαλία του επικεντρώνεται κυρίως στην κατανόηση εννοιών και θεωρημάτων χρησιμοποιώντας κατάλληλα παραδείγματα και εικόνες καθώς και στην επίλυση ρεαλιστικών προβλημάτων. Η δε ενσωμάτωση στη διδακτική πράξη των νέων τεχνολογιών, της ιστορίας και φιλοσοφίας, των συνθετικών εργασιών και ομαδοσυνεργατικών μεθόδων γίνεται με συνέπεια, μέτρο και ουσία.

Στο ΠΠΣΠΑ οργανώνει κάθε χρόνο ένα πρόγραμμα (όμιλο ή project) με αντικείμενο τα μαθηματικά στον πολιτισμό (για το γυμνάσιο) ή κάποια μαθηματική ενότητα που δεν προβλέπεται στο αναλυτικό πρόγραμμα (για το λύκειο). Η άλλη σημαντική δραστηριότητά του στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος, είναι η επιμελής εκπαίδευση φοιτητών στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης. Εξωσχολικά υπηρετεί τόσο τη μαθηματική παιδεία όσο και το δημόσιο σχολείο ως ιδρυτικό μέλος της Ένωσης για τη Διδακτική των Μαθηματικών (ΕΝΕΔΙΜ) καθώς κι ως μέλος της ΕΛΜΕ Προτύπων.

Σχετικές ομιλίες