Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Το υψηλό στην τέχνη

Μποκόρος Χρήστος

28 Σεπτεμβρίου 2021

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:20:20 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 430
Ομιλητές
Μποκόρος Χρήστος

Γλώσσα
Ελληνική

Ημερομηνία
28/09/2021

Διάρκεια
00:20:20

Εκδήλωση
Οι διαλέξεις του φουαγιέ

Χώρος
Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά

Διοργάνωση
Πολιτιστική Εταιρεία ΑΙΝΟΣ

Κατηγορία
Τέχνες / Πολιτισμός

Ετικέτες
τέχνη, εικόνα, ζωγραφική, άπειρο

"Μια καταβύθιση στο ύψος. Λόγια για το άφατο μυστικό της εικόνας. Ό,τι συγκράτησα, τόσον καιρό που παιδεύομαι με τη ζωγραφική, απ’ την ιστορία του στοχασμού για την παράσταση του αόρατου, την εικονική κοινωνία του ιερού. Δοκιμή μιας μυητικής αναδρομής στην κατανόηση των ορίων του ερωτήματος για την δυνατότητα εμπειρίας του απείρου."

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΚΟΡΟΣ

 

Η ομιλία αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των “Διαλέξεων του Φουαγιέ” (Κύκλος “Το Ιερό στην Τέχνη”) και διοργανώθηκε από την Πολιτιστική Εταιρεία ΑΙΝΟΣ και τη Βιβλιοθήκη Marie Blanche με την υποστήριξη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Κοινωνικού και Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ). Την επιστημονική ευθύνη του κύκλου «Το Ιερό στην Τέχνη» είχε η Δρ Νίκη Τσιρώνη, βυζαντινολόγος στο Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και εταίρος του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Harvard. Οι διαλέξεις μαγνητοσκοπήθηκαν στον χώρο του Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (Foyer Café Bistrot), το οποίο ευγενικά παραχώρησε η εταιρεία Κοσμάς Καραβάς.

Μποκόρος Χρήστος Ζωγράφος

Ο Χρήστος Μποκόρος γεννήθηκε το 1956 στο Αγρίνιο. Εκεί έζησε τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια. Έφυγε δεκαεννέα χρονών για να σπουδάσει Νομικά στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στην Κομοτηνή (1975-1979). Μετά τις σπουδές του Δικαίου κι ένα μεσοδιάστημα αναποφάσιστου προβληματισμού, βρέθηκε στη Ανώτατη Σχολή των Καλών Τεχνών της Αθήνας (1983-1989). Ζωγράφιζε από παιδί, άρχισε να εκθέτει στη δεκαετία του ’80. Στο εργαστήριο της οδού Καλλιδρομίου, στον λόφο του Στρέφη, έγιναν τα έργα της μαθητείας στο πραγματικό. Τη δεκαετία του ’90 στην οδό Αριστοδήμου, στον Λυκαβηττό, αποπειράται να εικονοποιήσει την κοινή μνήμη και πειρασμούς του αoράτου, το φως και το σκοτάδι. Μετά το 2000 κατεβαίνει στην Καστέλλα όπου ζει και εργάζεται έκτοτε. Το 2004, με το Αδιάβαστο Δάσος, άγγιξε το αγκάθι της Εθνικής Αντίστασης και του Εμφυλίου. Το 2013 παρουσίασε τα στοιχειώδηστο Μουσείο Μπενάκη Πειραιώς, προτείνοντας μια λιτή ευημερία, μια επανεύρεση του μέτρου στην καθημερινή μας ζωή και το 2016 τις όψεις αδήλων, μια αναδρομική έκθεση έργων της τριαντάχρονης πορείας του. Δύο αιώνες μετά τον ξεσηκωμό του 1821, επανέρχεται στο Μουσείο Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού με τη Γιορτή.

Σχετικές ομιλίες