Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Τέχνη και Γλωσσική Ανάπτυξη: Μία μελέτη περίπτωσης διδακτικής και λογοθεραπευτικής προσέγγισης μέσω της τέχνης μαθήτριας με επιλεκτική αλαλία (Ε.Α.)

Μποβολή Άννα

8 Μαΐου 2011

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 11:20 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 3263
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η εργασία αυτή παρουσιάζει τη μελέτη μιας περίπτωσης διδακτικής και λογοθεραπευτικής προσέγγισης μέσω της τέχνης, μιας μαθήτριας με επιλεκτική αλαλία. Δίνεται ο ακριβής ορισμός της επιλεκτικής αλαλίας καθώς και τα περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά της και επιδημιολογικά στοιχεία. Αναφέρονται οι τρόποι παρέμβασης που μπορούν να πραγματοποιηθούν από τους γονείς και το σχολικό περιβάλλον και στη συνέχεια αναλύεται λεπτομερώς το Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στην περίπτωση της συγκεκριμένης μαθήτριας. Ακολουθούν τα συμπεράσματα όπου φαίνεται ότι παρατηρήθηκε βελτίωση σε αρκετά επίπεδα και τέλος αναφέρονται και οι δυσκολίες και τα διάφορα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι ειδικοί.

Μποβολή Άννα Λογοθεραπεύτρια, Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης

Η Άννα Μποβολή είναι Λογοθεραπεύτρια και εργάζεται στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης. Πραγματοποίησε σπουδές λογοθεραπείας στο Παν/μιο Exeter της Αγγλίας όπου και ολοκλήρωσε τις βασικές σπουδές σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο. Γυρίζοντας στη Ελλάδα το 1998 άρχισε να εργάζεται ως λογοθεραπεύτρια και σταδιακά οργάνωσε το Κέντρο λογοθεραπείας, επιθυμώντας να συγκροτήσει μια ομάδα ειδικών που με αγάπη και αφοσίωση θα προσπαθούν για την ανάπτυξη της επικοινωνίας των ατόμων που παρουσιάζουν δυσκολίες.

Συνέχισε τις Μεταπτυχιακές της σπουδές στο Παν/μιο Manchester της Αγγλίας με θέμα τις Μαθησιακές δυσκολίες και Πολυαισθητηριακές Αναπηρίες. Επιπλέον, ανέπτυξε ερευνητική δραστηριότητα στην διγλωσσία, τραυλισμό και στον αυτισμό παιδιών και εφήβων. Παράλληλα υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Λογοθεραπείας στο ΤΕΙ Πατρών. Το ίδιο διάστημα συνεργάσθηκε με συλλόγους γονέων της πόλης σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία και Παιδικούς Σταθμούς. Συμμετείχε στη επιμόρφωση εκπ/κων για τις μαθησιακές δυσκολίες, τις δυσκολίες Επικοινωνίας και λόγου-ομιλίας στην προσχολική και σχολική ηλικία. Έχοντας ως κατεύθυνση την υποστήριξη παιδιών και εφήβων στην εκπαίδευση, όπου και διορίστηκε, εργάστηκε στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση -ΕΕΕΕΚ Σερρών, στο ΚΕΔΔΥ Πιερίας και τώρα στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κατερίνης.

Έχοντας ειδικό ενδιαφέρον στη διάγνωση και αντιμετώπιση Δυσκολιών Επικοινωνίας και Λόγου (γραπτού και προφορικού), όπου στα πλαίσια αυτά ανακοίνωσε εργασίες σε Παγκόσμια συνέδρια με θέμα: «Ειδική αγωγή και μαθησιακές δυσκολίες», «Παιχνίδι και Επικοινωνία», «Ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε κανονικό σχολείο», «Η επίδραση της πολυεπιστημονικής εκπαίδευσης στην ανάπτυξη προεπαγγελματικών δεξιοτήτων στους μαθητές με αναπηρία», «Διδακτική και Λογοθεραπευτική παρέμβαση εφήβων με τραυλισμό», «Οι παιδαγωγικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για μαθητές με τραυλισμό», «Η κοινωνική ένταξη και η επαγγελματική αποκατάσταση εφήβων με αυτισμό», «Τέχνη και γλωσσική ανάπτυξη: Μία μελέτη περίπτωσης διδακτικής και λογοθεραπευτικής προσέγγισης μέσω της τέχνης μαθήτριας με επιλεκτική αλαλία (Ε.Α.)»,

Τέλος, είναι ενεργό μέλος του διεθνή συλλόγου Λογοθεραπευτών.