Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Sickening Sights. Pathology and the Crises of the French Revolution

Fend Mechthild, Πολλάλη Αγγελική, Σαραφιανός Άρης

21 Νοεμβρίου 2019

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 01:15:38 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 85
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Το ΣΤ΄ Συνέδριο Ιστορίας της Τέχνης, μια διοργάνωση της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης (ΕΕΙΤ), πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη (Κτήριο οδού Πειραιώς) από την Παρασκευή 22 έως και την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019.

Το φετινό συνέδριο, με θέμα Περίοδοι Κρίσης και Αλλαγές Παραδείγματος, εστίασε στην εννοιολόγηση των όρων «αλλαγή παραδείγματος» και «κρίση» και στους τρόπους με τους οποίους σχετίζονται διαφόρων ειδών κρίσεις με επιστημολογικές τομές ή γενικότερες μεταβολές στον τρόπο αντίληψης και ερμηνείας ιστορικών στιγμών, περιόδων και μοντέλων. Οι ανακοινώσεις του συνεδρίου επιχειρούν να διερευνήσουν τις σχέσεις αυτές μέσα από την εξέταση των καλλιτεχνικών πρακτικών, των θεσμών, του ιστορικού και κριτικού λόγου, όπως εκδηλώνονται σε διαφορετικές περιόδους της ιστορίας της τέχνης.

Στις τριήμερες εργασίες του ΣΤ´ Συνεδρίου παρουσιάστηκαν τριάντα οχτώ ανακοινώσεις από ιστορικούς τέχνης που ζουν στην Ελλάδα ή το εξωτερικό και εργάζονται σε όλα τα επίπεδα της ακαδημαϊκής έρευνας (καθηγητές πανεπιστημίου, υποψήφιοι διδάκτορες, ανεξάρτητοι ερευνητές, επιμελητές μουσείων κ.ά.). Το συνέδριο απευθύνεται όχι μόνο σε ένα ειδικό ακροατήριο, αλλά και σε ένα ευρύτερο κοινό που τα τελευταία χρόνια δείχνει αυξανόμενο ενδιαφέρον για την ιστορία της τέχνης στην Ελλάδα.

Ως κεντρική ομιλήτρια του ΣΤ΄ Συνεδρίου Ιστορίας της Τέχνης είχε προσκληθεί η καθηγήτρια Mechthild Fend (University College London), η οποία την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου έδωσε διάλεξη με τίτλο Sickening Sights: Pathology and the Crises of the French Revolution (Αρρωστημένες όψεις: Παθολογία και οι κρίσεις της Γαλλικής Επανάστασης).

Το BLOD βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει 2 συνεδρίες και την κεντρική ομιλία του συνεδρίου.

Fend Mechthild Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης, University College London

Η Mechthild Fend είναι Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στο University College London. Έχει υπάρξει ερευνήτρια στο Max Planck Institute για την Ιστορία της Επιστήμης στο Βερολίνο και έχει λάβει μεταδιδακτορικές υποτροφίες από το Getty Institute και το Institute for Advanced Studies at Princeton. Το ερευνητικό της έργο επικεντρώνεται στην Γαλλική τέχνη του 18ου και 19ου αιώνα και την σχέση της τέχνης με την επιστήμη. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν επίσης την θεωρία και ιστοριογραφία της ιστορίας της τέχνης, ζητήματα φύλου και την σχέση εικόνας και σώματος. Η πρώτη της μονογραφία Grenzen der Männlichkeit: Der Androgyn in der französischen Kunst und Kunsttheorie 1750-1830 (Berlin: Reimer, 2003) μεταφράστηκε στα γαλλικά Les limites de la masculinité: L'androgyne dans l'art et la théorie de l'art en France 1750-1830 (Paris: La Decouverte, 2011). Το δεύτερο βιβλίο της Fleshing out Surfaces: Skin in French art and medicine 1750-1850 (Manchester University Press, 2017) είναι μια σημαντική συμβολή στην ιστορία της απεικόνισης του ανθρώπινου δέρματος στην τέχνη και την επιστήμη.

Πολλάλη Αγγελική Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Deree – The American College of Greece

Σπούδασε Ιστορία και Ιστορία της Τέχνης στο Deree-The American College of Greece και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης (Master of Arts) στο Columbia University, New York, US. Το 2003 απέκτησε Διδακτορικό δίπλωμα στην Ιστορία και Θεωρία της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο του Essex, UK. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με την τέχνη και την αρχιτεκτονική στην Ιταλική Αναγέννηση. Μαζί με τον Berthold Hub έχει επιμεληθεί δύο συλλογικούς τόμους: Reconstructing Francesco di Giorgio Architect (Peter Lang, 2011) και Images of Sex and Desire in Renaissance Art and Modern Historiography (Routledge, 2017). Έχει διοργανώσει συνεδρίες και έχει δώσει ομιλίες στα ετήσια συνέδρια των RSA (Renaissance Society of America), CAA (College Art Association) και EAHN (European Architectural History Network). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την ιστορία και θεωρία της Ιταλικής Αναγέννησης, ιστοριογραφία και μεθοδολογία της ιστορίας της τέχνης. Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στην Ιστορία της Τέχνης στο Deree-The American College of Greece.

Σαραφιανός Άρης Επίκουρος Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ

•  (1996-2001) Διδακτορικό στην Ιστορία της Τέχνης, Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης και Αρχαιολογίας, University of Manchester. Τίτλος Διατριβής: Art Theory and Medical Modernity: The Discourse of the Morbi , the Elgin Marbles and Late Victorian Art. Επιβλέποντες καθηγητές: Prof. Marcia Pointon και Dr. David Lomas. Εξωτερικός Εξεταστής: Prof. Alex Potts.

•  (1994-1996) Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Τίτλος Μεταπτυχιακής Διατριβής: Η Ζωγράφος Μαρία Σπάρταλη και η Ελληνική Κοινότητα του Λονδίνου: Ζητήματα Ταυτότητας και Φύλου στην Προ-Ραφαηλιτική Τέχνη

•  (1987-1993) Πτυχίο Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΒΡΑΒΕΙΑ, ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ

•  Οκτ. 2008 - Σεπτ. 2009: Μεταδιδακτορικός Επιστημονικός Συνεργάτης (Postdoctoral Fellow) του University of California, Los Angeles (UCLA), Center for 17-18th Century Studies and Clark Library

•  Οκτ. 2006 - Σεπτ. 2007: Επιστημονικός Συνεργάτης (Long - term Fellow) στη Huntington Library, San Marino, Los Angeles, CA με στόχο τη τελική συγγραφή του βιβλίου Sublime Realism: Medical Men and the Art Profession in Early - Nineteenth - Century Britain

•  Αυγ. - Σεπτ. 2006: Επισκέπτης Ερευνητής (Visiting Scholar) στο Yale Center for British Art, Yale University, New Haven, Connecticut, USA

•  Σεπτ. 2003 - Απρ. 2004: Μεταδιδακτορικός Ερευνητικός Συνεργάτης (Postdoctoral Fellow) του Πανεπιστημίου του Yale, Paul Mellon Centre for Studies in British Art

•  Ιαν. 1996 - Ιούλ. 1999: Υπότροφος Εξωτερικού του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ)

Σχετικές ομιλίες