Bodossaki Lectures on Demand

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ: Οι μαθητές ως ενεργοί χρήστες και δημιουργοί προγραμμάτων στον τομέα της εκπαίδευσης

Presch Patrick

29 Νοεμβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:15:26 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 102
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Καθώς διαλύονται τα στεγανά ανάμεσα σε παραδοσιακούς πολιτιστικούς οργανισμούς, ανεξάρτητες καλλιτεχνικές ομάδες και πρωτοβουλίες της κοινωνίας των πολιτών, έχει έρθει η στιγμή να αναγνωρίσουν τα μουσεία την έννοια της “συνέργειας” ως το νέο τους κεφάλαιο. Η δημιουργία μιας κουλτούρας συνεργασίας –τόσο στις εσωτερικές τους δομές όσο και στις εξωτερικές τους σχέσεις– αποτελεί ένα ισχυρό μέσο για να επιτύχουν τα μουσεία μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο έργο τους, αλλά και να εκπληρώσουν την κοινωνική αποστολή τους.

Σε ολόκληρο τον κόσμο, πολλά μουσεία συνεργάζονται με διαφορετικές κοινωνικές δομές και οργανώσεις, επενδύοντας σε συμπράξεις με φαινομενικά μη αναμενόμενους συνεργάτες: από διοργανωτές ποδηλατικών ξεναγήσεων και εκκολαπτόμενες επιχειρήσεις τεχνολογίας, μέχρι γηροκομεία, νοσοκομεία, θέατρα και εταιρείες. Οι πολιτιστικοί οργανισμοί συνειδητοποιούν ότι με την ευρεία ανταλλαγή εμπειριών και με τη συν-ένωση δυνάμεων αποκτούν ισχυρότερα ερείσματα μέσα στις κοινότητες τις οποίες υπηρετούν και εκπροσωπούν. Οι συνέργειες εκδημοκρατίζουν τα μουσεία, επηρεάζουν καταλυτικά και με τρόπο θετικό την εξωτερική τους προβολή, συμβάλλουν στη διεύρυνση του κοινού τους, στη βιωσιμότητα και την οικονομική τους ανάπτυξη.

Στο πλαίσιο αυτό, το Συνέδριο για τα Μουσεία προβάλει εμπνευσμένα παραδείγματα συμπράξεων και συνεργειών από τις Η.Π.Α., τη Βρετανία, την Γερμανία και την Ελλάδα. Αναζητά τους τρόπους με τους οποίους τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να εντάξουν ποικίλες συνέργειες στον προγραμματισμό τους, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να προσκαλέσουν διαφορετικές κοινότητες και πρωτοβουλίες να συμμετάσχουν σε μια διαδικασία συν-δημιουργίας του προγράμματός τους.

Οι προσκεκλημένοι ομιλητές μοιράζονται την εμπειρία τους σχετικά με συνεργασίες ανάμεσα σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, συμβατικές και μη συμβατικές συμπράξεις, εμπορικούς ή μη συνασπισμούς, αλλά και διαθεματικές και διατμηματικές συνεργασίες.

Presch Patrick Επιμελητής Εκπαίδευσης, Τμήμα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Κοινού, Κρατικά Μουσεία του Βερολίνου

Ο Patrick Presch (1980, Γερμανία) είναι Επιμελητής Εκπαίδευσης στο τμήμα Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Κοινού των Εθνικών Μουσείων στο Βερολίνο από τον Σεπτέμβριο του 2014. Το έργο του επικεντρώνεται στην διατομεακή και συμμετοχική τέχνη καθώς και στον τομέα της διαμεσολάβησης στα μουσεία. Ο Presch διηύθυνε την εκπαιδευτική πρωτοβουλία ABOUT THE MUSEUM για μαθητές και αυτή την περίοδο διαμορφώνει τη γενική ιδέα για τη δημιουργία του μελλοντικού «Κέντρου για την Εκπαίδευση και την Εξωστρέφεια » (Haus Bastian der Staatlichen Museen zu Berlin) που θα ανοίξει στα τέλη του 2019. Στο παρελθόν ο Presch δούλεψε, μεταξύ άλλων, ως ελεύθερος επαγγελματίας στο Museum Folkwang Essen στα τμήματα Σύγχρονης Τέχνης και Εκπαίδευσης. Έχει πραγματοποιήσει διαλέξεις στον κλάδο της Φωτογραφίας, των Τεχνών και των Πολιτιστικών Σπουδών, καθώς και της Εκπαίδευσης μέσα από την Τέχνη σε Πανεπιστήμια της Γερμανίας. Είναι επίσης Λέκτορας στο Freie Universität Berlin και στο Technische Universität Berlin. Το 2015, ο Presch ορίστηκε μέλος της κριτικής επιτροπής του βραβείου Grimme-Preis (τηλεοπτικό βραβείο).

Σχετικές ομιλίες