Bodossaki Lectures on Demand

Οι καλλιτεχνικές δράσεις της ΕΛΣ, ως εργαλείο αύξησης της κοινωνικής συνοχής

Μιχαηλίδης Μύρων

31 Μαΐου 2013

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 14:09 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1610

Η ομιλία αυτή έγινε στο πλαίσιο της  διημερίδας "Διαχείριση Πολιτιστικών Οργανισμών σε Περίοδο Κρίσης" που διοργάνωσε το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα για την Πολιτιστική Διαχείριση του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.

Η σύνοψη της ομιλίας, όπως δημοσιεύθηκε στο Πρόγραμμα της Διημερίδας:


Οι καλλιτεχνικές δράσεις της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε δρόμους, πλατείες  και γειτονιές, οι οποίες ξεκίνησαν τον Σεπτέμβρη του 2011 - μέσα στη δίνη  της κοινωνικής και οικονομικής κρίσης, προσέλαβαν μια διάσταση που  δύσκολα θα μπορούσε κανείς να προβλέψει στο στάδιο του σχεδιασμού  τους. Το ρίσκο της παρουσίασης δρώμενων λυρικής τέχνης και μπαλέτου σε  υποβαθμισμένες περιοχές μας έφερε αντιμέτωπους με τα σοβαρά  προβλήματα του αστικού ιστού της Αθήνας, αλλά την ίδια στιγμή μας γέμισε  αισιοδοξία για τη δύναμη της τέχνης, η οποία αποδεικνύεται ικανή να  αυξήσει την κοινωνική συνοχή.  Για την Εθνική Λυρική Σκηνή, η καλλιτεχνική εξωστρέφεια είναι ένας από  τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής της. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο  με το Λυρικό Λεωφορείο, τις Λυρικές Βραδιές, τις Βραδιές Χορού στις  Πλατείες, την Όπερα της Βαλίτσας, το Dance Box, αλλά και το εκπαιδευτικό  πρόγραμμα Η Όπερα διαδραστικά στα Δημοτικά Σχολεία χιλιάδες άνθρωποι  σε όλη την Ελλάδα, από όλες τις κοινωνικές, μορφωτικές, οικονομικές τάξεις,  ήρθαν σε επαφή με τον κόσμο της Όπερας. 

Μιχαηλίδης Μύρων Αρχιμουσικός, Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Αρχιμουσικός, καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε πιάνο με τον Δημήτρη Τουφεξή στην Αθήνα και διεύθυνση ορχήστρας με τον Χανς-Μάρτιν Ράμπενσταϊν στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία Βερολίνου. Παρακολούθησε σεμινάρια των Μιλτιάδη Καρύδη (Ακαδημία Καρλ Μαρία φον Βέμπερ Δρέσδης) και Σάιμον Ρατλ. Έχει διευθύνει πολλές σημαντικές ορχήστρες, όπως τις Συμφωνικές Βερολίνου,Ρώμης, Μεξικού, Ιερουσαλήμ, Φιλαρμονικές Ενέσκου (Βουκουρέστι), Σλοβακίας (Μπρατισλάβα), Ορχήστρες ΡαδιοφωνιώνΠράγας, Ρουμανίας. Στην Ελλάδα συνεργάστηκε επανειλημμένα με όλες τις ορχήστρες, καθώς και την ΕΛΣ. Διατέλεσε για επτά χρόνια μόνιμος αρχιμουσικός της Όπερας Ανατολικής Σαξονίας και την περίοδο 2004/11 καλλιτεχνικός διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Το Δεκέμβριο του 2007 διηύθυνε την ΚΟΘ στην Απαγορευμένη Πόλη Πεκίνου. Έχει εκτενή διεθνή δισκογραφία και έχει συμπράξει με πολλούς διάσημους καλλιτέχνες. Απέσπασε τιμητικές διακρίσεις και εξαιρετικές κριτικές (πέντε Διαπασών περιοδικού Diapason, βραβείο ποιοτικής δισκογραφίας Supersonic περιοδικού Pizzicato, υποψηφιóτητα για Grammy). Τo 2009 απέσπασε τιμητική διάκριση από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών.

Σχετικές ομιλίες