Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Δράσεις του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου

Σαμαρά Βερόνικα

18 Μαρτίου 2011

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 17:31 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 2100
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η ομιλία αυτή παρουσιάζει το έργο του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, υπό την αιγίδα της Ε.Ε., και των τριών δράσεών του:

- Saferinternet.gr: Δράση ενημέρωσης και επαγρύπνησης γύρω από την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση των διαδραστικών τεχνολογιών και την προστασία των ανηλίκων από παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο στο Διαδίκτυο.

- Safeline.gr: Ανοιχτή γραμμή καταγγελιών για παράνομο περιεχόμενο ή παράνομη συμπεριφορά στο Διαδίκτυο.

- ΥποΣΤΗΡΙΖΩ: Τηλεφωνική Γραμμή Βοηθείας (800 11 800 15) για παιδιά και εφήβους, η οποία υλοποιείται από τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας, Β’ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων Π. & Α. Κυριακού.

Το Ελληνικό Κέντρο αποτελεί, από το 2004, τον Εθνικό Εκπρόσωπο του Πανευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης Insafe, με 30 Κέντρα στην Ευρώπη και τη Ρωσία καθώς και του Παγκόσμιου Δικτύου Inhope για καταγγελίες παράνομου περιεχομένου στο Διαδίκτυο, με 39 Γραμμές Καταγγελιών σε 32 χώρες.

Στη συνέχεια τίθενται τα 5 πιο σοβαρά προβλήματα σε σχέση με τους ανήλικους χρήστες του Διαδικτύου και παρουσιάζονται τα στατιστικά στοιχεία Γραμμής Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ, από την αρχή της λειτουργίας της - το Σεπτέμβριο 2009 - μέχρι και τον Δεκέμβριο 2010, καθώς και τα στατιστικά στοιχεία της Γραμμής Καταγγελιών Safeline.gr για το έτος 2010. Από την πλευρά της Γραμμής ΥποΣΤΗΡΙΖΩ, αναδεικνύονται ως τα πλέον σοβαρά θέματα για τον Ελληνικό χώρο - πέραν της αναζήτησης πληροφοριών / συμβουλών - η εξάρτηση από το Διαδίκτυο, η κλοπή προσωπικών δεδομένων, η επαφή των παιδιών με επικίνδυνο περιεχόμενο, η βία και ο εκφοβισμός, από δε την πλευρά της Safeline οι ρατσιστικές ιστοσελίδες, η παραβίαση προσωπικών δεδομένων, οι οικονομικές απάτες και η εξύβριση.

Τέλος, δίνεται έμφαση στη σημασία της εκπαίδευσης και της επαγρύπνησης, που αποτελούν τις πιο σημαντικές παραμέτρους για την ανάπτυξη της ικανότητας των ανηλίκων να προστατεύουν τους εαυτούς τους στους εικονικούς κόσμους, και παρουσιάζεται ο ιστοχώρος Saferinternet.gr όπου μεγάλοι, έφηβοι και μικροί μπορούν να ενημερωθούν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να πλοηγούνται υπεύθυνα και με ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Η ομιλία κλείνει με βασικές συμβουλές ασφαλούς πλοήγησης.

Σαμαρά Βερόνικα Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου - Επικεφαλής της Δράσης Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης Saferinternet.gr

Η Βερόνικα Σαμαρά σπούδασε Πληροφορική στο Πολυτεχνείο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία. Είναι κάτοχος μάστερ και διδακτορικού στην Πληροφορική με ειδίκευση στον τομέα των γραφικών συστημάτων και των ηλεκτρονικών εκδόσεων (computer graphics / electronic publishing). Την περίοδο 1988 - 1993 εργάστηκε ως μέλος της επιστημονικής ομάδας του Ινστιτούτου Γραφικών Συστημάτων του Fraunhofer στη Γερμανία, όπου το 1991 έλαβε ειδική διάκριση για εξαιρετικές επιστημονικές επιδόσεις. Την περίοδο 1993 - 1997 εργάστηκε ως συντονίστρια ευρωπαϊκών προγραμμάτων πληροφορικής και ως σύμβουλος πολυμέσων στον όμιλο ΙΝΤΡΑΚΟΜ στην Ελλάδα και την περίοδο 1997 - 2009 διατέλεσε επικεφαλής της διεύθυνσης έρευνας και ανάπτυξης στην εταιρία πληροφορικής Extreme Media Solutions στην Αθήνα. Από το 2001 έως και το 2016 εργάσθηκε στο πρόγραμμα πλαίσιο «Safer Internet» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διατελώντας από το 2007 συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου και επικεφαλής της Δράσης Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης Saferinternet.gr. Έχει συγγράψει περισσότερα από 300 άρθρα σε επιστημονικά βιβλία και περιοδικά σχετικά με τις διαδραστικές τεχνολογίες και την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και έχει λάβει μέρος ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε δεκάδες διεθνή επιστημονικά συνέδρια, workshops και ημερίδες που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του ευρέως κοινού και στην ανάδειξη των ζητημάτων ασφάλειας στους ψηφιακούς κόσμους. Είναι μέλος της Επιτροπής Ασφαλούς Διαδικτύου του Υπουργείου Παιδείας. Μιλάει άπταιστα την Αγγλική και τη Γερμανική γλώσσα.