Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Do you Speak Music in your Classroom?

Cslovjecsek Markus

8 Μαΐου 2011

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 43:49 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 2234
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η κατανόηση των διαδικασιών διδασκαλίας και εκμάθησης  έχει ριζικά αλλάξει όπως προκύπτει από επιστημονικά συμπεράσματα της ψυχολογίας και της νευροφυσιολογίας της μάθησης. Η μάθηση γίνεται αντιληπτή όχι μόνο ως καθοδήγηση αλλά και ως διδασκαλία κατασκευής εκ μέρους του εκπαιδευόμενου. Τα αντίστοιχα μαθησιακά πεδία είναι καθοριστικά στην ανάπτυξη των εκπαιδευτικών συστημάτων. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα σημαντικά ζητήματα, παρατηρούμε μια κρίσιμη έλλειψη στη σημερινή κατανόηση του ρόλου της μουσικής στην εκπαίδευση: η μουσική είναι τέχνη, η μουσική είναι μαθησιακά περιεχόμενα, αλλά οι μουσικές δραστηριότητες είναι και μέσον για την εξερεύνηση, την κατανόηση και τη δημιουργία νοήματος. Το παιδί έχει την ικανότητα να μαθαίνει τη μητρική του γλώσσα χωρίς να έχει προηγούμενες γλωσσικές δεξιότητες. Με βάση τα σύγχρονα ευρήματα της φύσης της μαθησιακής διαδικασίας, μπορούμε να εξάγουμε το συμπέρασμα ότι η μάθηση μέσα από τους ήχους και με αυτούς αποτελεί αποφασιστικό παράγοντα για την αντίληψη του νεογνού. Αυτές οι μαθησιακές εμπειρίες είναι η "προηγούμενη γνώση" και είναι ο διαμορφωτικός παράγοντας της μελλοντικής μάθησης. Παρ' όλα αυτά, ελάχιστα αναγνωρίζονται εντός του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος: η μουσική σκέψη και πράξη περιορίζονται στο μάθημα της Μουσικής, απασχολούν τους καθηγητές μουσικής και είναι αποκομμένες από την εκμάθηση των άλλων μαθημάτων και από τον κυβερνητικό σχεδιασμό σε σχέση με την εκπαίδευση. Σε αυτή την ομιλία ο Markus Cslovjecsek εστιάζει στην πρόσληψη της γνώσης και την ανάπτυξη των ικανοτήτων εντός των διαθεματικών συγκειμένων και τη σύνδεσή τους με τη σχολική πρακτική. Η πολιτισμική και η διαπολιτισμική συνείδηση καθώς επίσης και οι διαδικασίες αντίληψης, ακρόασης, μίμησης και δημιουργίας αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά της διδασκαλίας και της μάθησης. Οι μουσικές δραστηριότητες παρέχουν μαθησιακά περιβάλλοντα πλήρη νοήματος τόσο για την εκμάθηση της γλώσσας όσο και των μαθηματικών και της φυσικής, καθώς επίσης και για την καλλιέργεια υπευθυνότητας και δημιουργικότητας.

Cslovjecsek Markus Καθηγητής Μουσικής Εκπαίδευσης, School of Teacher Education FHNW, Ελβετία

Ο Markus Cslovjecsek έχει αποφοιτήσει από το παιδαγωγικό τμήμα του Lehrerseminar Solothurn (1981) και την Akademie fur Schul und Kirchenmusik, Lucerne (1990). Είναι κάτοχος διπλωμάτων τσέλλου (SMPV, 1991) και φωνητικής (Akademie fur Schul und Kirchenmusik Lucerne, 1995). Έχει διδάξει στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε σχολές μουσικής και σε πανεπιστημιακά παιδαγωγικά τμήματα. Τα επιστημονικά ενδιαφέροντα και η έρευνά του εστιάζουν κυρίως στην ανάπτυξη νέων προοπτικών σχετικά με το ρόλο της μουσικής στα σχολεία και τα μαθησιακά περιβάλλοντα. Διευθύνει το Διεθνές Δίκτυο PRIME. Είναι επιστημονικός επιμελητής του "Mathe macht Musik" του εκδοτικού οίκου Klett und Balmer Editors. Τα άρθρα του δημοσιεύονται ευρέως και προσκαλείται τακτικά ως διεθνής ομιλητής και εμψυχωτής εργαστηρίων. Ένα από τα πιο πρόσφατα έργα του είναι η ανάπτυξη του πολυαισθητικού εκπαιδευτικού υλικού creafon.

Σχετικές ομιλίες