Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Daimon Kami, Genius Loci: Global Locative media and The Renaissance of the Particularity of the Place

Novak Marcos

15 Απριλίου 2011

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 94:26 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1004
Ομιλητές
Novak Marcos

Γλώσσα
Αγγλική, Ελληνική

Ημερομηνία
15/04/2011

Διάρκεια
94:26

Εκδήλωση
Symposium: Urban Digital Narratives

Χώρος
Ε.Ι.Ε. Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών

Διοργάνωση
Dr. Eva Kekou
British Council
Athens Information Technology
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
Martin Rieser

Κατηγορία
Αρχιτεκτονική, Τέχνες / Πολιτισμός

Ετικέτες
άστυ, Δαίμων

"Ο τίτλος της ομιλίας είναι Daimon Kami, Genius Loci: Global Locative media and The Renaissance of the Particularity of the Place, πολλές λέξεις αν και θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε λιγότερες λέξεις μαζί με πολλές εικόνες. Θα ήθελα να σημειώσω ότι η λέξη Demons είναι η αρχαία ελληνική λέξη Δαίμονες, η λέξη Kami προέρχεται από τα γιαπωνέζικα και τέλος το Genii Loci είναι ο πληθυντικός του ιταλικού Genius Loci. Όλα σημαίνουν το ίδιο πράγμα. Με τη λέξη Δαίμονες εννοούμε τους επιχώριους Δαίμονες, δηλαδή τους Δαίμονες του χώρου. Αυτό που θα πρέπει να πούμε από την αρχή είναι ότι οι Δαίμονες δεν είναι κακοί. Κάποιοι μπορεί να είναι άτακτοι, σκανδιαλιάρηδες, ακόμα και δυσάρεστοι, αλλά πολλοί από αυτούς είναι βασικά καλοί. Ακριβώς όπως με τη λέξη Genius (δαιμόνιο πνεύμα-μεγαλοφυία) που είναι κάτι που δοξάζουμε και επαινούμε. Ο Δαίμονας ενός ατόμου είναι το χαρακτηριστικό του και Δαίμoνας ενός χώρου είναι το χαρακτηριστικό του χώρου. Αυτό είναι αρκετά σημαντικό στο πλαίσιο του αστικού (urbanism), με το οποίο ασχολείται κι αυτό το Συμπόσιο, όπως και στο πλαίσιο της τοποθεσίας (location)." [...] (Η εισαγωγή της ομιλίας του Marcos Novak)

Novak Marcos Αρχιτέκτονας, Εικαστικός, Πανεπιστήμιο της California, Santa Barbara

O Marcos Novak είναι πρωτοπόρος στον τομέα της εικονικής αρχιτεκτονικής. Στα μέσα της δεκαετίας του 90, η συμβολή του στον Διεθνή αρχιτεκτονικό διάλογο επεκτάθηκε περαιτέρω με την επινόηση και τον ορισμό του όρου "Transarchitectures". Η προσέγγισή του: "αντιλαμβανόμαστε αλγοριθμικά (μορφογένεση), μοντελοποιούμε αριθμητικά (rapid prototyping), κατασκευάζουμε ρομποτικά (νέα τεκτονική), ζούμε διαδραστικά (έξυπνοι χώροι), επικοινωνούμε με αμεσότητα (pantopicon), κοινωνικοποιούμαστε μη τοπικά (nonlocal public domain), επανερχόμαστε εικονικά (transarchitectures)". Έχει, επίσης, θέσει μία νέα "Soft Babylon", μία θεωρητική θέση που προϋποθέτει ότι η ψηφιοποιημένη αρχιτεκτονική παλέτα μας ωθεί να δημιουργήσουμε μία ενσύρματη Καταστασιακή πόλη (wired Situationist city), ενώ αγωνιζόμαστε με κάποιες από τις μαζικές παραδειγματικές αλλαγές που η εποχή μας θα αντιμετωπίσει και πρέπει να αντιμετωπίσει. Έχοντας αναπτύξει μία υψηλής αξίας θεωρία, έχει προχωρήσει και στην πράξη, δημιουργώντας όμορφες αιθέριες αρχιτεκτονικές που ρέουν και λάμπουν όσο οι αλγόριθμοί του εφαρμόζονται στη σχεδιασμένη λογική. Το 1983 έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα στην Αρχιτεκτονική στο πανεπιστήμιο του Ohio State. Από τότε έχει διδάξει στο Ohio State, στο Πανεπιστήμιο του Texas Austin, στο πρόγραμμα Αρχιτεκτονικής του UCLA, στο πρόγραμμα ψηφιακών Media του UCLA, στο Art Center College of Art & Design στην Pasadena.  Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του διεθνώς σε δημοσιεύσεις, διαλέξεις και εκθέσεις.