Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Λέσχη Ανάγνωσης «Μαθηματικά & Λογοτεχνία» του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών. «Οι περιπέτειες μιας Λέσχης στη χώρα των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας»

Τσίτσα Πολυξένη

18 Φεβρουαρίου 2023

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 00:24:12 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 91

Η διδασκαλία των μαθηματικών δεν περιορίζεται στο σχολικό πρόγραμμα ούτε αποκλειστικά στις σελίδες των σχολικών βιβλίων. H λογοτεχνία, το θέατρο, οι εικαστικές τέχνες, η μουσική, οι ψηφιακές εφαρμογές, οι κατασκευές μπορούν να λειτουργήσουν ως εναλλακτικές πύλες εισόδου στη μαθηματική επιστήμη. Όλες αυτές οι δραστηριότητες, σε συνδυασμό με την παραδοσιακή διδασκαλία, μπορούν να μετατρέψουν τη μάθηση σε μία συναρπαστική περιπέτεια.

Από το 2005, η ομάδα ΘΑΛΗΣ + ΦΙΛΟΙ δραστηριοποιείται σε αυτήν την κατεύθυνση. Με αιχμή του δόρατος τις λέσχες ανάγνωσης μαθηματικής λογοτεχνίας, πλαισιωμένες από ποικίλες διαθεματικές δράσεις που ξεκινούν από τις σελίδες ενός λογοτεχνικού βιβλίου, τα πολυάριθμα μέλη μας έχτισαν ενδιαφέρουσες διδακτικές προτάσεις. Πολλές από αυτές, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως πηγή έμπνευσης για την οργάνωση του νέου θεσμού των σχολικών Εκπαιδευτικών Ομίλων.

Στην ημερίδα, εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία της Αττικής μοιράστηκαν τις ιδέες και τις εμπειρίες τους, και συζήτησαν με τους συναδέλφους τους τις προοπτικές που ανοίγονται από τον νέο θεσμό.

Λέσχη Ανάγνωσης «Μαθηματικά & Λογοτεχνία» του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών
«Οι περιπέτειες μιας Λέσχης στη χώρα των Μαθηματικών και της Λογοτεχνίας»

Στην παρουσίασή τους οι ομιλήτριες θα αναφερθούν στον τρόπο που προσεγγίζουν το θέμα τους και επεξεργάζονται βιβλία Μαθηματικής Λογοτεχνίας, αλλά και στο τι παίρνουν όλοι και όλες από αυτή τη διαδικασία.

Η Λέσχη τους λειτουργεί ως βιωματικό εργαστήρι, ως στέκι γνώσης και επικοινωνίας, ως τόπος έκφρασης και δημιουργίας, ως εναλλακτικό περιβάλλον για την επαφή τους με τα Μαθηματικά και τη Λογοτεχνία.

Τον πρώτο λόγο τον έχει η ομάδα: αρχικά τα μέλη γνωρίζονται και δένονται μεταξύ τους. Στη συνέχεια, το βιβλίο αποκτά πολλαπλές διαστάσεις, συνδέεται με το πρόγραμμα σπουδών, αποκαλύπτει τη θέση των μαθηματικών και της λογοτεχνίας στη ζωή μας, καλλιεργεί τις δεξιότητες των μαθητών/-τριών μέσα από δράσεις που εμπνέει.

Τέλος, ο ορίζοντας του σχολείου ανοίγει μέσα από συνεργασίες, επισκέψεις ειδικών και εκπαιδευτικές περιηγήσεις σε χώρους τέχνης και επιστημών. Και όλοι/-ες φεύγουν γεμάτοι/-ες γνώσεις, συναισθήματα, εμπειρίες!

Συν-συγγραφείς εισήγησης:

Η Μαρία Σιαδήμα είναι φιλόλογος με ειδίκευση στην κλασσική φιλολογία. Εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη δημόσια εκπαίδευση από το 1992. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια που αφορούν στην νεοελληνική ποίηση και γενικότερα στη λογοτεχνία. Η οργανική της θέση είναι στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών, όπου και υπηρετεί από το 2007-2008. Είναι ιδρυτικό μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης «Μαθηματικά & Λογοτεχνία» και από το 2010 ως σήμερα συμμετέχει με διάφορους τρόπους στις δράσεις της, καθώς και στη λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης.

Η Ευρυδίκη Φλώρου είναι καθηγήτρια Φιλόλογος και αυτή τη χρονιά διδάσκει στο 1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος. Αποφοίτησε από το Τμήμα Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) και έχει μεταπτυχιακό τίτλο στη Σχολική Ψυχολογία (ΕΚΠΑ). Έχει εργαστεί ως Φιλόλογος στην Ειδική Αγωγή (Τμήματα Ένταξης και Ε.Ε.Ε.Κ για τέσσερα χρόνια), ενώ από το 2008 διδάσκει ως Φιλόλογος στην Γενική Δημόσια Εκπαίδευση. Στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών τοποθετήθηκε το 2009 και υπηρέτησε μέχρι τον Ιούνιο του 2022. Εκεί γνώρισε την Πολυξένη Τσίτσα και την Μαρία Σιαδήμα, οι οποίες είχαν ήδη ξεκινήσει την Λέσχη Ανάγνωσης και την προσκάλεσαν να λάβει μέρος στις δράσεις τους.

Η Ροδούλα Ασκαρίδου σπούδασε Φιλοσοφία στο ΕΚΠΑ και έχει κάνει ετήσιες επιμορφώσεις στην Ειδική Αγωγή και στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στο ίδιο πανεπιστήμιο. Από το 2000 εργάζεται ως φιλόλογος και μόλις τα τελευταία χρόνια υπηρετεί σε δημόσιο σχολείο και σε τυπική τάξη. Φέτος έχει τη χαρά να είναι μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης «Μαθηματικά & Λογοτεχνία» που μετρά δεκατρία χρόνια και έχει δημιουργήσει μια γλυκιά παράδοση.

Τσίτσα Πολυξένη Καθηγήτρια Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Η Πολυξένη Τσίτσα είναι απόφοιτος του Μαθηματικού Τμήματος του ΕΚΠΑ και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου του Προγράμματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του ΕΑΠ. Αρχικά εργάστηκε ως εκπαιδευτικός στην Ιδιωτική Εκπαίδευση και από το 2003 μέσω του διαγωνισμού ΑΣΕΠ σε σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Διδάσκει μαθηματικά στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών από το 2009, είναι ιδρυτικό μέλος της Λέσχης Ανάγνωσης «Μαθηματικά & Λογοτεχνία» και του Ομίλου Μαθηματικών και υπεύθυνη της σχολικής βιβλιοθήκης. Έχει επιμορφωθεί σε θέματα εκπαίδευσης, τεχνολογίας και μαθηματικών (Υπουργείο, ΙΕΠ, κοινότητα εκπαιδευτικών etwinning κ.ά.), έχει εισηγήσεις σε συνέδρια και από το 2013 συνεργάζεται σε ευρωπαϊκά προγράμματα του Τομέα Διδακτικής Μαθηματικών του Μαθηματικού Τμήματος ΕΚΠΑ (Mascil, Educate, Formas, GEM, Lessam κ.ά.). Τις χρονιές 2020-2021 και 2021-2022 εργάστηκε στο διαδικτυακό θερινό σχολείο του Μαθηματικού Τμήματος ΕΚΠΑ, όπου με τη συνδρομή μαθητών και μαθητριών της δημιουργήσαν και λειτουργήσαν τη δράση «Δωμάτιο Διαφυγής» βασισμένο στην Ιστορία σημαντικών Γυναικών της Επιστήμης και εμπνευσμένο από τις δραστηριότητες της Λέσχης τους.

Σχετικές ομιλίες