Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Αρχαιολογικά εκπαιδευτικά προγράμματα: όψεις της “δημόσιας αρχαιολογίας” στην ελληνική πραγματικότητα

Γκότσης Στάθης

25 Φεβρουαρίου 2014

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 68:30 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 3555
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /
Ομιλητές
Γκότσης Στάθης

Γλώσσα
Ελληνική

Ημερομηνία
25/02/2014

Διάρκεια
68:30

Εκδήλωση
Κύκλος διαλέξεων "Περιηγήσεις με την Αρχαιολογική Υπηρεσία"

Χώρος
Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων

Διοργάνωση
Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων

Κατηγορία
Μουσειολογία

Ετικέτες
μουσειακή εκπαίδευση, δημόσια αρχαιολογία

Ο υπεύθυνος του Γραφείου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου Στ. Γκότσης σκιαγραφεί τις δυνατότητες που έχει η μουσειακή εκπαίδευση να υπερβεί ένα παραδοσιακό μοντέλο απλής εκλαΐκευσης της επιστημονικής γνώσης

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία, μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους μετρούν ήδη στη χώρα μας μια διαδρομή τριάντα περίπου ετών. Μέσα απόενδεικτικά παραδείγματα εφαρμογών και δράσεων, ηδιάλεξη θα επιχειρήσει να σκιαγραφήσει τις δυνατότητες που έχει η μουσειακή εκπαίδευση να υπερβεί ένα παραδοσιακό μοντέλο απλής εκλαΐκευσης της επιστημονικής γνώσης ή «ευαισθητοποίησης» του κοινού για τις αρχαιότητες και να αναδειχθεί σε ένα πραγματικό εργαλείο ενεργητικής σύνδεσης μεταξύ αρχαιολογίας και κοινωνίας, να εξελιχθεί, με άλλα λόγια, σε αποφασιστικό παράγοντα της «δημόσιας αρχαιολογίας» (public archaeology). 

Γκότσης Στάθης Υπεύθυνος του Γραφείου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου

Ο Στάθης Γκότσης σπούδασε Ιστορία στο Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εργάζεται από το 1991 στο Υπουργείο Πολιτισμού, αρχικά στο Κέντρο Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και από το 2000 στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο (ΒΧΜ), όπου από το 2002 είναι υπεύθυνος του Γραφείου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων. Κύριος τομέας απασχόλησής του είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μουσειακών ερμηνευτικών-εκπαιδευτικών προγραμμάτων, συναφούς εκπαιδευτικού υλικού και άλλων εφαρμογών για ποικίλες κατηγορίες επισκεπτών, η επιμόρφωση εκπαιδευτικών και η συμμετοχή σε διεπιστημονικές ομάδες σχεδιασμού εκθεσιακών και άλλων επικοινωνιακών δράσεων του ΒΧΜ.

Είναι συνεργάτης του Διαπανεπιστημιακού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Μουσειολογία (ΑΠΘ – Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας) και μέλος του Τακτικού Μητρώου Διδασκόντων του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΙΝΕΠ/ΕΚΔΔΑ). Από το 2007 είναι συντονιστής έκδοσης και μέλος της συντακτικής επιτροπής της Περιοδικής Έκδοσης για Θέματα Μουσείων ILISSIA. Αρθρογραφεί και συμμετέχει ως εισηγητής για θέματα μουσειακής εκπαίδευσης σε συνέδρια, επιστημονικές ημερίδες και επιμορφωτικά προγράμματα.

Σχετικές ομιλίες