Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Maguire Henry

Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης, Πανεπιστήμιο Johns Hopkins

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Henry Maguire είναι Ομότιμος Καθηγητής στο Τμήμα Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Johns Hopkins, όπου δίδαξε από το 2000 έως το 2010. Δίδαξε επίσης στο Πανεπιστήμιο του Illinois, Urbana-Champaign (1979 - 2000), ενώ από το 1973 έως το 1979 εργάστηκε στο Dumbarton Oaks και το Πανεπιστήμιο Harvard. Διετέλεσε Διευθυντής Βυζαντινών Σπουδών στο Dumbarton Oaks από το 1991 έως το 1996.

Είναι ο συγγραφέας των βιβλίων Art and Eloquence in Byzantium (Princeton University Press, 1981; paperback reprint, 1994), Earth and Ocean: The Terrestrial World in Early Byzantine Art (University Park, 1987) και “The Icons of their Bodies”:  Saints and their Images in Byzantium (Princeton University Press, 1996). Σε  συνεργασία με την Eunice Dauterman Maguire έχει γράψει το Other Icons: Byzantine Secular Culture and the Power of Art (Princeton University Press, 2006), ενώ με την Ann Terry έχουν γράψει το Dynamic Splendor: the Wall Mosaics in the Cathedral of Eufrasius at Porec (Penn State University Press, 2007).

Έχει, επίσης, δημοσιεύσει δύο συλλογές άρθρων: Rhetoric, Nature and Magic in Byzantine Art (Variorum Press, Aldershot, 1998) και Image and Imagination in Byzantine Art (Ashgate/Variorum, Aldershot, 2007). Επίσης, τους καταλόγους των εκθέσεων Art and Holy Powers in the Early Christian House [(με τους Eunice Dauterman Maguire και Maggie Duncan-Flowers), University of Illinois Press, Urbana, 1989] και Ceramic Art from Byzantine Serres [(με τους Eunice Dauterman Maguire και Δήμητρα Παπανικόλα-Μπακιρτζή), University of Illinois Press, Urbana, 1992]. Τέλος, έχει κάνει την επιμέλεια πολλών βιβλίων και περιοδικών.

Ο Henry Maguire υπήρξε Senior Υπότροφος του Ιδρύματος Mellon στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης το 2008 ενώ από το 1999 έως το 2005 είχε επιχορήγηση για το ερευνητικό του έργο από το Ίδρυμα Kress.

Η τρέχουσα έρευνά του επικεντρώνεται στη σχέση της βυζαντινής τέχνης με τη φύση, στη σχέση του Βυζαντίου με την τέχνη της Βενετίας, καθώς και στην κουλτούρα της βυζαντινής αυτοκρατορικής αυλής. Το αντικείμενο της διάλεξής του στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη σχετίζεται με την επικείμενη έκδοση του καινούργιου του βιβλίου με τίτλο Nectar and Illusion: Nature in Byzantine Art and Literature (Oxford University Press, Onassis Series in Hellenic Culture).

ΟΜΙΛΙΕΣ