• Ομιλητής/τρια: Ζέκκος Κωνσταντίνος

    Συγκοινωνιολόγος - Ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής του μελετητικού οργανισμού Dromos
     
    Δραστηριοποιείται στον τομέα της Συμβουλευτικής για τις Μεταφορές από το 1972. Διαθέτει μακρά εμπειρία σε όλο το φάσμα σχεδιασμού συστημάτων μεταφορών από το επίπεδο του στρατηγικού σχεδιασμού και την ανάπτυξη μαθηματικών προτύπων πρόβλεψης των μετακινήσεων σε μητροπολιτική, περιφερειακή, εθνική και διεθνή κλίμακα, μέχρι και το επίπεδο του φυσικού σχεδιασμού των μεταφορικών υποδομών, σε μελέτες έργων συγκοινωνιακής υποδομής, σε μελέτες αστικής ανάπτυξης, κυκλοφοριακής διαχείρισης αστικών περιοχών και αξιοποίησης ακινήτων, σε θέματα οργάνωσης και κυκλοφοριακού σχεδιασμού μεγάλων  κτιριακών  συγκροτημάτων  και εγκαταστάσεων στάθμευσης, καθώς και σε μελέτες σκοπιμότητας και μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. 
     
    Εχει διατελέσει κατ’ επανάληψη Τεχνικός Σύμβουλος του Υπουργείου Μεταφορών και Δημοσίων Εργων, καθώς και πολλών άλλων φορέων του Ελληνικού Δημοσίου, φορέων Δημοσίου ενδιαφέροντος και φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Πολιτικής (DG Regio) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε θέματα στρατηγικού σχεδιασμού, λειτουργίας, χρηματοδότησης και διαχείρισης συστημάτων μεταφορών. Διετέλεσε συντονιστής των ομάδων διαμόρφωσης των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Μεταφορών της Ελλάδας για τις Προγραμματικές Περιόδους 1994-1999, 2000-2006 και 2007-2013 ενώ συνεχίζει την υπερεικοσαετή συνεχή ενασχόλησή του με τον στρατηγικό σχεδιασμό και προγραμματισμό των δικτύων μεταφορών της χώρας ως Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».  Υπήρξε ακόμα τα έτη 1993 και 1994 Συντονιστής και Επικεφαλής της Ομάδας Μελέτης για το «Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης των Υποδομών Μεταφορών Ελλάδα 2010», που υπήρξε μέχρι σήμερα το μοναδικό ολοκληρωμένο Σχέδιο Μεταφορών με κάλυψη του πλήρους φάσματος των συστημάτων μεταφορών – οδικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και εναέριων.  Στη βάση αυτού του Σχεδίου καθορίσθηκαν ακολούθως το 1996 τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών μέσα στην Ελληνική Επικράτεια.  Υπήρξε μέλος της Ομάδας Μελέτης του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου Ελλάδας, με αρμοδιότητα το Εθνικό Σύστημα Μεταφορών, ενώ έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τη βασική δομή του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, τόσο ως προς το οδικό, όσο και ως προς το υπεραστικό και το προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο, με την σύνταξη πλειάδας σχετικών μελετών.  Συμμετείχε επίσης ως συνεπικεφαλής στην επιτελική ομάδα σχεδιασμού των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων Πρωτεύουσας, στη βάση των οποίων υλοποιήθηκαν τα έργα της Αττικής Οδού και του Προαστιακού σιδηροδρόμου.  Παράλληλα έχει καλύψει τον τομέα των Μεταφορών σε πλείστα όσα Ρυθμιστικά και Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια Αστικών Περιοχών της Ελλάδας, ενώ συμμετέχει ως υπεύθυνος του συστήματος μεταφορών σε δύο από τα 13 ειδικά Χωροταξικά που βρίσκονται σήμερα υπό εκπόνηση.  Πρόσφατα συντόνισε και συμμετείχε στην εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Ανάπτυξης του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας / Πάτρας – Σόφιας – Βουδαπέστης (Αξονας Προτεραιότητας Νο 7), που συνεισφέρει ουσιαστικά στην άμβλυνση της περιφερειακότητας της Ελλάδας ως προς την υπόλοιπη Ευρώπη.
     
    Στο επίπεδο του φυσικού σχεδιασμού των υποδομών μεταφορών έχει εκπονήσει και έχει συντονίσει ομάδες μελετών για πάρα πολλά έργα, με ενδεικτική μόνο αναφορά στο σύστημα χερσαίας πρόσβασης του Διεθνούς Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, στην Αττική Οδό, στην ανάπλαση του Φαληρικού Μετώπου, στο Σιδηροδρομικό Διάδρομο Πειραιάς – Αθήνα – ΣΚΑ, στη σιδηροδρομική σύνδεση Ικόνιο – Θριάσιο, στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών, στην Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, στην Ιόνια Οδό, στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, στην Εγνατία Οδό, στον Αυτοκινητόδρομο Μορέα κλπ.