Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Groys Boris

Καθηγητής, European Graduate School της Ελβετίας

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Μπόρις Γκρόυς γεννήθηκε το 1947 στο Ανατολικό Βερολίνο. Την περίοδο 1988-94 ήταν βοηθός καθηγητής στο Ινστιτούτο Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Μύνστερ, απ’ όπου έλαβε και το διδακτορικό του στη φιλοσοφία (1992). Από το 1994 έως το 2009 ήταν καθηγητής Αισθητικής, Ιστορίας της Τέχνης και Θεωρίας των Μέσων στην Ακαδημία Design / Κέντρο για τις Τέχνες και την Τεχνολογία των Μέσων, στην Καρλσρούη. Από το 2005 έως το 2009 ήταν επίσης καθηγητής στη Σχολή Τεχνών και Επιστημών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU). Από το 2013 είναι πλέον καθηγητής στη European Graduate School της Ελβετίας.

Έχει δημοσιεύσει τις μελέτες The Total Art of Stalinism – Russian Avant-Garde, Aesthetic Dictatorship, and Beyond (1992, Princeton University Press), Art Power (2008, MIT Press), Going Public (2010, Sternberg Press), Under Suspicion – A Phenomenology of Media (2012, Columbia University Press) και On the New (2014, Verso).

 

Boris Groys (b. 1947, East Berlin) worked from January 1988 to October 1994 as an Assistant Professor at the Philosophical Institute of University of Muenster (Germany), from which he received in 1992 his Ph.D in Philosophy. From October 1994 to September 2009 he was a Professor of Aesthetics, Art History and Media Theory at the Academy of Design / Centre for Art and Media Technology (HfG/ZKM) in Karlsruhe, Germany. From September 2005 until May 2009 he worked as a Global Distinguished Professor at the Faculty of Arts and Science, NYU in New York and since 2013 works as Professor of European Graduate School in Switzerland.

Short list of his publications: The Total Art of Stalinism. Russian Avant-Garde, Aesthetic Dictatorship, and Beyond (Princeton Univ. Press 1992, Reprint: Verso. London-New York 2011), Art Power (MIT Press, Cambridge Ma., 2008), Going Public (Sternberg Press, Berlin-New York, 2010), Under Suspicion. A Phenomenology of Media (Columbia University Press, 2012), On the New (Verso, 2014).

ΟΜΙΛΙΕΣ