Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Πέγκας Σπύρος

Πρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης Α.Ε.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Σπύρος Πέγκας ήταν υποψήφιος Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης με το ΠΟΤΑΜΙ στις εκλογές της 20.9.2015 και μέχρι πρότινος Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης με τη διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη. Έχει διατελέσει επίσης πρόεδρος της Μητροπολιτικής Αναπτυξιακής Θεσσαλονίκης ΑΕ και Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης.
 
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Θεσσαλονίκης. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες καιΔιεθνείς Σχέσεις στα πανεπιστήμια του Φράιμπουργκ και του Μονάχου. Στη συνέχεια εργάστηκε στο γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕγια τους πρόσφυγες στις Βρυξέλλες. Επιστρέφοντας στην πόλη, ανέλαβε την Galerie Ντόρα Πέγκα, εξελίσσοντάς την από μία τοπική επιχείρηση χειροποίητων χαλιών σε μία πανελλήνιας εμβέλειας εταιρεία.
 
Στις εκλογές του 2010, εξελέγη δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Θεσσαλονίκης με την παράταξη του Γιάννη Μπουτάρη και τον Ιανουάριο του 2011 ανέλαβε Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού. Από τη θέση αυτή, κατάφερε να συμβάλει στην αλλαγή του πολιτιστικού και τουριστικού προφίλ της Θεσσαλονίκης καθιστώντας την μια πόλη κοσμοπολίτικη, πολυπολιτισμική και ανοιχτή στον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, πλήθος διεθνών διοργανώσεων φιλοξενήθηκαν στην πόλη όπως η «15η Biennale Νέων Καλλιτεχνών της Μεσογείου» και η “Womex- World Music Expo”, ενώ παράλληλα υλοποιήθηκαν πρωτοποριακές δράσεις και προγράμματα που αγκαλιάστηκαν από τους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης, όπως το Φεστιβάλ Γαστρονομίας Thessaloniki Food Festival, ο θεσμός τωνsleepover παιδιών στα μουσεία και η ανακαίνιση 4 παιδικών βιβλιοθηκών σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
 
Τον Ιανουάριο του 2013 ορίστηκε Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης και το Δεκέμβριο του 2014Αντιδήμαρχος Τουρισμού & Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης, θέση από την οποία συνεχίζει τη μεθοδική προώθηση ενός γενικότερου στρατηγικού σχεδιασμού της τουριστικής πολιτικής της πόλης. Αυτή η πολιτική ξεκινά μεταξύ άλλων από την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης, με πρωτοβουλίες όπως δωρεάν ξεναγήσεις για τους δημότες, έκδοση θεματικών χαρτών, τοποθέτηση ʽδεικτών μνήμηςʼ, και φτάνει ως τη συγκρότηση του Convention Bureau της πόλης καθώς και τη συστηματική στόχευση και παρουσία σε συγκεκριμένες αγορές από τις οποίες υπάρχει δυναμική άντλησης μεγάλου τουριστικού ρεύματος. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής είναι το διαρκώς αυξανόμενο κύμα τουριστών από το εξωτερικό, οι νέες αεροπορικές συνδέσεις, αλλά και η αύξηση ελλήνων επισκεπτών στην πόλη για πρώτη φορά μετά το 2009.

ΟΜΙΛΙΕΣ