ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Διαχωρισμοί και συμπεριλήψεις, το συνεχές παιχνίδι του μέρους με το όλο
 

Ομιλητής:

Καλαβάσης Φραγκίσκος
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

19/04/2013
 

Διάρκεια:

35:45
 

Εκδήλωση:

11ο Διήμερο Διαλόγου για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών. Γλώσσα Φυλή, Φύλο και Κοινωνική Τάξη στη μάθηση και στη διδασκαλία των Μαθηματικών
 

Διοργανωτής:

Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, ΕΚΠΑ
 

Χώρος:

Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
 

Κατηγορίες:

Εκπαίδευση , Μαθηματικά
 

Ετικέτες

κοινωνικά στερεότυπα , μαθηματική εκπαίδευση , σχολείο , οικογένεια , κοινωνία
 
 
 
Στην εισήγηση επιχειρείτει μία σύνδεση των κοινωνικών στερεότυπων με τα επιστημολογικά εμπόδια, για να δούμε πώς αλληλο-ενισχύονται στην περίπτωση της μαθηματικής εκπαίδευσης, ποια είναι η σημασία και η δυσκολία της διεύρυνσης του αντιληπτικού σχήματος, της ανατροπής του εννοιολογικού πλαισίου, της κατασκευής νέων γλωσσικών συμβάσεων για την νοητική συμπερίληψη του εκάστοτε εμφανιζόμενου ως ξένου, άρρητου ή αόρατου.
- Το νέο τοπίο της εκπαίδευσης, το νέο τοπίο των επιστημών: έμφαση στις συνδέσεις και τις συνεργασίες.
- Ο κύκλος «εμπειρία, απορία, θεωρία» στην εξέλιξη των μαθηματικών αλλά και στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
- Η μεταβλητότητα των διαχωριστικών γραμμών, η αόρατη χρυσή τομή στη σχέση του μέρους με το όλον, το πέρασμα από το πολυδιάστατο στο πολύπλοκο.
- Αλληλεπιδράσεις και αυτό-ομοιότητα, το όλον που είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των μερών του.
- Ο σχεδιασμός της μαθηματικής εκπαίδευσης μέσα από τις συνδέσεις του σχολείου με την οικογένεια και την κοινωνία και τις συνδέσεις των μαθηματικών με τις άλλες γνωστικές περιοχές.
 
  • Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
    Μαθηματικός με σπουδές και διδακτορική διατριβή στη Διδακτική των Μαθηματικών στα Πανεπιστήμια Αθηνών και Paris 7.
     
    Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου από το 1989, έχει συνεργαστεί με τα Πανεπιστήμια Αθηνών, Πατρών και το Université des Versailles-Saint Quentin en Yvelines ως Επισκέπτης Καθηγητής.
     
    Το επιστημονικό του έργο είναι στο πεδίο της Διδακτικής των Μαθηματικών με έμφαση σε θέματα Εκπαιδευτικής Μηχανικής και Μαθησιακής Τεχνολογίας.
     
    Τα τελευταία χρόνια έχει προσανατολιστεί στα Συστημικά Μοντέλα του Μανθάνοντος Οργανισμού με εφαρμογή στις Σχολικές Μονάδες. Έχει δημοσιεύσει μεγάλο αριθμό επιστημονικών εργασιών σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά, έχει επιμεληθεί εκδόσεις επιστημονικών βιβλίων και διευθύνει διεθνή ερευνητικά προγράμματα.
     
    Έχει οργανώσει επιστημονικά συνέδρια και διεθνείς ερευνητικές συναντήσεις. Έχει διατελέσει επί σειρά ετών Πρόεδρος της Συντακτικής Επιτροπής της Επιθεώρησης Μαθηματικής Εκπαίδευσης της ΕΜΕ «Ευκλείδης γ’» ενώ είναι Chief Editor του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού International Journal for Mathematics in Education (JME). Έχει διατελέσει Πρόεδρος της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Ελλάδος και Κύπρου (2004-2006), Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (2002-2006), καθώς και ιδρυτικός Διευθυντής του Εργαστηρίου Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής, όπου έχει επιβλέψει την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών. 
    Έχει διατελέσει πολλές θητείες μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) και έχει εκλεγεί από το 1998 μόνιμο μέλος της Commission Internationale pour l’Etude et l’Amélioration de l’Enseignement des Mathématiques (C.I.E.A.E.M.).