Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Από τον Παπαδιαμάντη στην τηλε-κοινωνία. Μία μείξη θεάτρου, χορού και δημιουργικής γραφής

Χριστοδουλίδης Λεωνίδας

13 Οκτωβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 16:34 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 211
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Tο συνέδριο "Οι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον" πραγματοποιήθηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ με στόχο την καταγραφή και την ανάδειξη μεθοδολογιών, τεχνικών, καινοτόμων πρακτικών και προσεγγίσεων στη διδακτική και τις εφαρμογές των τεχνών στη σχολική κοινότητα.
 

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου μελετήθηκε η θέση του θεάτρου, του κινηματογράφου, του χορού, της μουσικής και των εικαστικών στη σχολική πραγματικότητα. Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοί θεατρολόγοι, μουσικολόγοι και εικαστικοί συνομίλησαν για τη σημασία των τεχνών γνωστοποιώντας πρωτοβουλίες, νέες κατευθύνσεις και καινοτόμες πρακτικές στη διδακτική των τεχνών, ερευνώντας δυνατότητες συνεργασίας των διδασκόντων στα μαθήματα των τεχνών, μαθαίνοντας για τις εξωδιδακτικές δράσεις της σχολικής κοινότητας και συζητώντας τις προοπτικές για τη θέση των τεχνών στο σχολείο του μέλλοντος.

Η ομιλία "Από τον Παπαδιαμάντη στην τηλε-κοινωνία. Μία μείξη θεάτρου, χορού και δημιουργικής γραφής" πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεδρίας "Ο χορός στο ελληνικό σχολείο".

Από τον Παπαδιαμάντη στην τηλε-κοινωνία. Μία μείξη θεάτρου, χορού και δημιουργικής γραφής

Ένα πολιτιστικό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας στο 1ο Γυμνάσιο Βόλου με τίτλο «Μικρό μαθητικό θεατρικό εργαστήρι» που είχε στόχους την γνωριμία των μαθητών με τον κόσμο του θεάτρου και ιδιαίτερα του σχολικού θεάτρου, την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών αλλά και της κριτικής τους ικανότητας μέσω της βιωματικής προσέγγισης και της ενεργητικής μάθησης. Με την χρήση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου και τεχνικών του θεάτρου, του θεατρικού παιχνιδιού αλλά και της δημιουργικής γραφής. Ολοκλήρωση της φετινής προσπάθειας με παράσταση σε συνεργασία με την ομάδα χορού του Σχολείου με επιλογή θέματος που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις επιθυμίες των μαθητών αλλά και στην δυναμική της ομάδας. Το θέμα της παράστασης που επελέγη ήταν «από τον Παπαδιαμάντη στην Τηλε-κοινωνία». ΟΙι μαθητές άρχισαν να συγγράφουν κείμενα εύστοχα και χιουμοριστικά για το σήμερα που ετύγχαναν της επεξεργασίας της ομάδας. Αφορούσαν θέματα όπως ο εθισμός στο διαδίκτυο, οι ρηχές ανθρώπινες σχέσεις, ο ρόλος των ΜΜΕ της κοινωνίας του 21ου αιώνα και ετοιμάζονταν «θεατρικώ τω τρόπω». Οι δοκιμές – πρόβες εξελίσσονταν δημιουργικά ενώ ταυτόχρονα διασκευάστηκε το διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη Νοσταλγός για το μαθητικό συνέδριο της ΔΔΕ Μαγνησίας όπου παρουσιάστηκε αλλά και ενσωματώθηκε στην παράσταση ως μια μικρή περιδιάβαση στα τέλη του 19ου, αρχές του 20ου αιώνα. Όμορφες χορογραφίες από την ομάδα χορού αλλά και τραγούδια απολύτως ενταγμένα στο πνεύμα των κειμένων των παιδιών, του Παπαδιαμάντη, αλλά και του Δημήτρη Ποντίκα εμπλούτιζαν την παράσταση που παρουσιάστηκε στο Κινηματοθέατρο Αχίλλειον του Βόλου ως το τέλος του πολύμηνου ταξιδιού. Στην εισήγηση μου θ΄αναφερθώ στα κέρδη, τις προκλήσεις αλλά και τις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν με  αναφορές στον David Mamet και τα σπουδαία γραφόμενα του που απετέλεσαν πηγή έμπνευσης στο ταξίδι αυτό. Όπως και στην αξία της δημιουργικής γραφής στην δημιουργία ευφάνταστων κειμένων που μετατρέπουν τους μαθητές σε δημιουργούς. Η παράσταση με την συναίνεση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών έχει ανέβει στο YOUTUBE.

(Σημείωμα του ομιλητή)

Χριστοδουλίδης Λεωνίδας Εκπαιδευτικός Β΄βάθμιας εκπαίδευσης

O Λεωνίδας Χριστοδουλίδης είναι 26 χρόνια εκπαιδευτικός σε δημόσια σχολεία της χώρας εκ των οποίων τα 22 ασχολείται με το σχολικό θέατρο. Έχει ανεβάσει σε συνεργασία με τους μαθητές του και άλλους εκπαιδευτικούς αντίστοιχο αριθμό σχολικών παραστάσεων.

Είναι μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Δημιουργικής Γραφής του ΕΑΠ. Έχει κάνει εισηγήσεις στο 3ο Διεθνές Συνέδριο Δημιουργικής Γραφής στην Κέρκυρα το 2017 και στο συνέδριο για τον Κομμητά με εισήγηση για την δράση του σε σχέση με το θέατρο στο Πανεπιστήμιο της Βουδαπέστης το 2014. Έχει παρακολουθήσει μαθήματα θεάτρου με την Τότα Σακελλαρίου, την Λυδία Κονιόρδου, την Όλια Λαζαρίδου, τον Δημήτρη Καταλειφό, τον Γιώργο Μπινιάρη, τον Κωστή Σφυρικίδη κ.ά.. Έχει παρακολουθήσει το πρόγραμμα του ΠΕΚ Ανατολικής Αττικής για την θεατρική Παιδεία. Έχει βραβευτεί με τους μαθητές του στους Καλλιτεχνικούς Αγώνες του 1999. Έχει βραβευτεί σε διαγωνισμούς Ποίησης, ενώ έχει ασχοληθεί ενεργά με την Αφήγηση και την Δημιουργική γραφή.

Σχετικές ομιλίες

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες 02:00:37

Δεκ 03, 2018

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες

Γαβριηλίδου Ελένη Malique Monique Arevalo Jean-Claude Molderez Philippe Μακρής Ιωάννης Μακρυγιάννη Στέλλα Μπουραντάς Όθων Σουρανάκη Μαρία Μακρή Δήμητρα

Γλώσσα: Γαλλική (με ταυτόχρονη διερμηνεία), Ελληνική