Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση: Ιστορική ανασκόπηση και νέες προοπτικές

Σίμου Αλεξάνδρα

13 Οκτωβρίου 2018

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 19:28 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 396
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Tο συνέδριο "Οι Τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον" πραγματοποιήθηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ με στόχο την καταγραφή και την ανάδειξη μεθοδολογιών, τεχνικών, καινοτόμων πρακτικών και προσεγγίσεων στη διδακτική και τις εφαρμογές των τεχνών στη σχολική κοινότητα.
 

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου μελετήθηκε η θέση του θεάτρου, του κινηματογράφου, του χορού, της μουσικής και των εικαστικών στη σχολική πραγματικότητα. Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων και ειδικοί θεατρολόγοι, μουσικολόγοι και εικαστικοί συνομίλησαν για τη σημασία των τεχνών γνωστοποιώντας πρωτοβουλίες, νέες κατευθύνσεις και καινοτόμες πρακτικές στη διδακτική των τεχνών, ερευνώντας δυνατότητες συνεργασίας των διδασκόντων στα μαθήματα των τεχνών, μαθαίνοντας για τις εξωδιδακτικές δράσεις της σχολικής κοινότητας και συζητώντας τις προοπτικές για τη θέση των τεχνών στο σχολείο του μέλλοντος.

Η ομιλία "Το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση: Ιστορική ανασκόπηση και νέες προοπτικές" πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεδρίας "Το Θέατρο και η Θεατρική Αγωγή στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα".

Το Θέατρο/Δράμα στην Εκπαίδευση: Ιστορική ανασκόπηση και νέες προοπτικές

Ποια η διαφορά του θεάτρου από το δράμα στην εκπαίδευση; Τι εννοούμε με τον όρο δραματοποίηση και πώς αυτός διαφέρει από την ερευνητική δραματοποίηση ή το εκπαιδευτικό δράμα; Πόσο κοντά είναι το σκετς με το happening και το δρώμενο; Τι είναι ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα; Τα «δημιουργικά παιχνίδια» και οι «θεατρικές ασκήσεις» αποτελούν θεατρικό παιχνίδι; Έχει θέση η υποκριτική στην τάξη; Σε αυτή την εισήγηση θα επιχειρήσουμε μια ιστορική ανασκόπηση και αποσαφήνιση των αρχών των βασικών μοντέλων που αναπτύχθηκαν σε σχέση με την ένταξη του θεάτρου στην εκπαίδευση. Ξεκινώντας από το αγγλοσαξωνικό μοντέλο θα αναφερθούμε σε βασικές αρχές της παιδαγωγικής του θεάτρου, έτσι όπως διαμορφώθηκαν από θιασώτες του είδους και στη συνέχεια θα αναφερθούμε στην ελληνική πραγματικότητα. Θα επιχειρήσουμε να φωτίσουμε τις διαστάσεις που έχει πάρει το θέατρο στο ελληνικό σχολείο και να θέσουμε το θεωρητικό υπόβαθρο, αποσαφηνίζοντας όρους και πρακτικές, ώστε να καταδείξουμε μια πληθώρα επιλογών για τον/την εκπαιδευτικό που επιθυμεί να εντάξει το θέατρο στη μαθησιακή διαδικασία και το σχολείο, σε πείσμα της γενικευμένης υποτίμησης των τεχνών στην τυπική εκπαίδευση.


(Σημείωμα της ομιλήτριας)

Σίμου Αλεξάνδρα Εκπαιδευτικός Β΄βάθμιας εκπαίδευσης, Δρ. παιδαγωγικής θεάτρου ΑΠΘ
Η Αλεξάνδρα Σίμου είναι διδάκτορας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και μόνιμη εκπαιδευτικός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μετά το πτυχίο της συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο του Brighton. Το 2013 ολοκλήρωσε τη διδακτορική της διατριβή με ερευνητικό πεδίο την παιδαγωγική του θεάτρου. Έχει παρακολουθήσει τριετές εργαστήριο υποκριτικής και πολυάριθμα σεμινάρια πάνω στην υποκριτική αλλά και στις αρχές του θεάτρου/δράματος στην εκπαίδευση. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν άρθρα σε συλλογικούς τόμους, εισηγήσεις σε επιστημονικά συνέδρια καθώς και άρθρα σε θεατρικά προγράμματα. Τέλος, έχει συμμετάσχει σε θεατρικές παραστάσεις ως ηθοποιός και ως εμψυχώτρια/σκηνοθέτις και έχει εκπονήσει θεατρικά εργαστήρια σε συνέδρια και πολιτιστικά προγράμματα στη δημόσια εκπαίδευση.

Σχετικές ομιλίες

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες 02:00:37

Δεκ 03, 2018

Το σχολείο της συμπερίληψης, μια πρόκληση για τις σύγχρονες κοινωνίες

Γαβριηλίδου Ελένη Malique Monique Arevalo Jean-Claude Molderez Philippe Μακρής Ιωάννης Μακρυγιάννη Στέλλα Μπουραντάς Όθων Σουρανάκη Μαρία Μακρή Δήμητρα

Γλώσσα: Γαλλική (με ταυτόχρονη διερμηνεία), Ελληνική