ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Ο Μανώλης Καλομοίρης και ο «εξελληνισμός» της μουσικής διδασκαλίας
 

Ομιλητής:

Ξανθουδάκης Χάρης
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

02/06/2018
 

Διάρκεια:

31:45
 

Εκδήλωση:

Επιστημονικό μουσικολογικό συμπόσιο στο πλαίσιο των 14ων Ελληνικών Μουσικών Γιορτών "Ο Μανώλης Καλομοίρης και η Ελληνική Εθνική Σχολή Μουσικής"
 

Διοργανωτής:

Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής
 

Χώρος:

Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη
 

Κατηγορία:

Τέχνες / Πολιτισμός
 

Ετικέτες

Μανώλης Καλομοίρης , Εθνική Σχολή Μουσικής , μουσική , νεοελληνική μουσική , μουσική διδασκαλία
 
 
 
Η Εθνική Σχολή μουσικής δημιουργήθηκε ως η ελληνική εκδοχή ενός πανευρωπαϊκού πολιτιστικού κινήματος. Διατηρώντας την πολιτιστική σύνδεση με τα ευρωπαϊκά τεκταινόμενα, αναπτύσσεται σε ένα κοινωνικό περιβάλλον με σημαντικές ιδιαιτερότητες και αποκλίσεις, που αναζητά μια ταυτότητα μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Η ηγετική μορφή της, ο Καλομοίρης, αποκτά ένθερμους οπαδούς αλλά και φανατικούς εχθρούς. 
 
Η θεματική του συμποσίου εγείρει σημαντικά ζητήματα στη μουσικολογική έρευνα αλλά και στην καλλιτεχνική πράξη. Το συμπόσιο αφιερώνεται στη μνήμη μιας πρωτοπόρου της ελληνικής μουσικολογικής έρευνας, της Ολυμπίας Φράγκου ‐ Ψυχοπαίδη.
 
  • Καθηγητής Ανωτέρων Θεωρητικών και Μουσικής Δημιουργίας, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Ιόνιο Πανεπιστήμιο
    Ο Χάρης Ξανθουδάκης γεννήθηκε στον Πειραιά το 1950. Σπούδασε Φιλολογία, Ιστορία της Τέχνης και Σύνθεση (με Καθηγητές τους Γ.Α. Παπαϊωάννου, Μ. Αδάμη και Ι. Ξενάκη) στην Αθήνα και το Παρίσι. Είναι Διδάκτωρ Μουσικής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης και, από το 1992, Καθηγητής Ανωτέρων Θεωρητικών και Μουσικής Δημιουργίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και, από τον περασμένο Μάρτιο, Πρόεδρος του ίδιου Τμήματος. Διδάσκει επίσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (στο πλαίσιο του διατμηματικού μεταπτυχιακού προγράμματος με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών) και έχει διδάξει ως προσκεκλημένος Καθηγητής στα Πανεπιστήμια του Pari και του York, στο Meistersinger – Konservatorium της Νυρεμβέργης, στο Ινστιτούτο Μουσικολογίας της Βουδαπέστης και αλλού.
     
    ΄Εργα του έχουν παιχτεί σε πολυάριθμες συναυλίες και φεστιβάλ σ’ ολόκληρο τον κόσμο, από τις Η.Π.Α. και την Κούβα ως το Βιετνάμ και την Ιαπωνία.
    Τα τελευταία χρόνια ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με τη σύνθεση συμφωνικών έργων και μουσικής δωματίου, καθώς και με τη μουσικολογική έρευνα, αλλά υπήρξε από τους πρωτεργάτες της ηλεκτρονικής μουσικής και κύριος εισηγητής της μουσικής για Η/Υ στην Ελλάδα.